De ce avem nevoie de generații diferite la locul de muncă? Analiza unui înalt oficial Renault, pe platforma Comisiei Europene pentru educația adulților

2.085 de vizualizări
Jean Dominique Senard / Foto: phys.org
Populația îmbătrânește, oamenii au o viață de muncă mai lungă, iar acest lucru face ca un număr mai mare de generații să lucreze împreună. Dacă adăugăm și ritmul rapid al schimbărilor cauzate de tehnologie, avem imaginea unei realități cu impact puternic asupra câmpului muncii, unde învățarea continuă devine o necesitate și lucrul în comun al multor generații diferite iminent, arată Jean-Dominique Senard, Chairman of the Board of Directors la Groupe Renault, într-o analiză publicată săptămâna aceasta pe blogul Platformei electronice a Comisiei Europene pentru educația adulților în Europa.

Ce spune Jean-Dominique Senard, în materialul preluat de platforma Comisiei Europene și publicat inițial pe Weforum.org – idei principale:

  • “O nouă generație care intră pe piața muncii și agită vechile obiceiuri nu este nimic neobișnuit. Dar ritmul rapid al schimbărilor tehnologice, combinat cu numărul de generații care lucrează împreună în același timp (baby boomers, generația X, milenialii și generația Z) creează o nouă situație.”
  • “Creșterea speranței de viață are ca rezultat o îmbătrânire a populației și o viață de muncă mai lungă, în special cu o creștere a vârstei legale de pensionare în multe țări. Aceste două tendințe modelează piața muncii în moduri diferite.
  • Cel mai semnificativ, nu mai este de conceput să vă opriți cu învățarea și dezvoltarea abilităților la 20 sau 25 de ani. Accelerarea masivă a progresului tehnologic și a digitalizării face imperativă învățarea și formarea pe tot parcursul vieții.”
  • “Îmbogățirea poate veni și dintr-o schimbare în perspectivele muncii. Valorile promovate de noile generații se schimbă. Pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani, din 14 propuneri de „valori care contează la locul de muncă”, „abilitățile de ascultare” se află în vârful clasamentului. În partea de jos a listei se afla „loialitatea” și, în pe ultima poziție, „autoritatea”.
  • “Nu este vorba despre păstrarea scorurilor sau confruntarea culturilor la locul de muncă. Efortul de adaptare nu trebuie să se bazeze doar pe umerii unei generații sau ai alteia. Este responsabilitatea întregii companii să transforme și să implice toate generațiile în acest efort.”
  • “Această transformare este așteptată de toți, nu numai de cei mai tineri. Studiile recente arată că o mare majoritate a persoanelor, indiferent de vârstă, consideră că locurile de muncă se vor transforma (90% dintre cei sub 35 de ani consideră acest lucru și 86% dintre cei peste 35 de ani).”
  • “Restabilirea motivației și implicarea tuturor generațiilor în transformarea companiei este, prin urmare, o provocare majoră. Pentru a ajunge acolo, este esențial să vă concentrați pe un obiectiv comun și să îl stabiliți ca un numitor comun. Nimeni, nici tânăr, nici bătrân nu poate fi mulțumit de o viață întreagă de muncă, dacă singurele sale obiective sunt productivitatea și profitul.”

Citește materialul integral pe Platforma electronică pentru educația adulților din Europa

Sursa foto: phys.org


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea parlamentară Valahia: La Târgoviște rectorul, președintele senatului universitar, cel puțin un vicepreședinte și un fost decan influent vor candida în alegerile legislative, toți pe listele PSD

Controlul politic asupra unor instituții de învățământ superior din România, consfințit de legile Deca-Iohannis, se distinge cel mai bine în actualul moment electoral prin situația de la Universitatea Valahia din…
Vezi articolul

Cum resimt pandemia tinerii care vor să urmeze facultatea în străinătate, așa cum se întâmplă și cu mulți români. Un studiu Quacquarelli Symonds descrie șocul prin care trece învățământul superior global

Aproape două treimi dintre tinerii lumii care intenționau să înceapă facultatea într-o altă țară și-au văzut planurile date peste cap anul acesta. Iar opiniile lor diferă profund, adesea, de ceea…
Vezi articolul

Cum presează fondatorii unei universități private, fără studenți noi și monitorizată special, pentru introducerea în legea educației Deca a unei metode neconstituționale de a căpăta mai ușor întreg patrimoniul instituției

Proiectul legii învățământului superior propus de ministrul Ligia Deca și adoptat deja de Camera Deputaților preia din actuala lege a educației prevederile referitoare la patrimoniul universităților particulare. Dar, după amendamente,…
Vezi articolul