Timp de 4 ani la rând, din 2017 până în 2020, inclusiv, la examenul de Titularizare, proba scrisă, a fost mereu extrasă varianta de subiecte cu numărul 3. Subiectele sunt diferite, dar varianta extrasă este aceeași, potrivit site-ului oficial titularizare.edu.ro. La limba franceză mai mulți profesori reclamă existența unei erori în barem.
Varianta 3 de subiecte pentru Titularizare a fost extrasă în 2017, 2018, 2019 și 2020.
În plus, la Istorie la primul subiect este al treilea an, din ultimii 4, când se dă un text suport din aceeași carte – este vorba despre S. Berstein, P. Milza, Istoria Europei.
Profesorii remarcă faptul că în cazul subiectelor din acest an, de la proba scrisă pentru Limba franceză, baremul de notare de la subiectul II acceptă o singură metodă de rezolvare, pe când cărțile din bibliografia pentru concurs dau posibile două variante într-un astfel de caz.
Subiectul reclamat este următorul:
Baremul prevede o singură variantă de rezolvare:
„Există două variante de rezolvare în funcție de felul în care privim problema de gramatică, dacă ne raportăm la propoziția subordonată sau la cea principală. Există două cărți de gramatică specificate în programa de titularizare în care se poate observa că unii autori aceeptă o variantă iar alții o indică pe a doua”, potrivit sesizării făcute de mai mulți candidați la examenul de miercuri.
„Concret, la subiectul de gramatică am avut o subordonată care este tratată diferit de la o gramatică la alta. Chiar și în cărțile din bibliografie, în una scrie într-un mod, în cealaltă diferit.
Problema este ca în barem apare o singură variantă de rezolvare”, ne-a scris un alt candidat.
Titularizarea a fost susținută de peste 30 de mii de candidați, iar rezultatele inițiale ale examenului vor fi publicate pe 4 august.
Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
5 comments
Păi și dacă sunt aceleași subiecte, puțin modificate?
E un haos total in sistem. Ce sa mai, i-am pus o intrebare unui inspector in legatura cu continuitatea, habar nu avea sa-mi raspunda. Replica i-a fost, sa citesc cu mare atentie metodologia de acest an.
Concluzia e ca toti sunt varza….
As fi curioasa daca un metodist, care vine in inspectie la clasa, ar fi in state sa rezolve un subiect de titularizare sau definitivat. Cred ca si-ar cam da cu stangu-n dreptu’.
Si la filosofie,la pct 2 ,subiectul 1,la logica si argumentare,demonstrarea validității unui argument,,au afișat în barem ca este argument nevalid ,ceea ce este gresit,argumentul este valid.
Se face o comisie.Exista niste oameni care propun subiecte.Subiectele se amesteca si se extrage unul.De ceva timp se da varianta 3 …dar pana una alta trebuie sa stii tema sau simbolul din opera respectiva !!!!!in ceea ce lpriveste gramatica 2 ×2 =4 ,indiferent de carte daca cel care corecteaza STIE carte da punctajul meritat!
V-am făcut știre 🙂
Acuma de ce nu puneți întrebarea, ,,Se mai extrag subiectele, de ce nu apar înregistrări!? “