Consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, a spus într-o intervenție la Digi24, că “un părinte poate face mai mult dacă îl întreabă pe copil: cum te simți, cum te pot ajuta, decât plătindu-i meditații”, făcând referire la chestionarul online realizat de Salvați Copiii, din care reieșea faptul că elevii se simt extenuați și copleșiți și consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă și din meditații.
“Efectele școlii din perioada pandemiei se simt încă, revenirea la școală a elevilor nu reușeste să recupereze o învățare care în mod normal se produce în timp, iar condițiile nu au fost optime,” a spus consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, întrebat la Digi24 despre răspunsurile chestionarului online al Salvați Copiii, care subliniază că elevii au avut nevoie de ajutor pentru a recupera materia.
1 din 3 elevi de clasa a VIII-a care au răspuns chestionarului se consideră pregătit pentru Evaluarea Națională, iar aproape 2 din 10 se simt nepregătiți. 51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați).
“Să recuperezi pierderi de doi ani într-un semestru este extrem de dificil, presiunea pusă pe copii este foarte mare. Se simt triști, știam acest lucru. Studii anterioare ne-au arătat că există un număr tot mai mare de copii care suferă de depresie mai ușoare sau mai grave, însă trebuie subliniat faptul că elevul merge totuși în sala de examen singur, pentru el presiunea asta este foarte mare, ar trebui ca familii, profesori, prieteni să fim alături de ei mai mult, dincolo de cuvinte, nu să le spunem suntem alături de tine ci să ne concentram energia pe susținerea lor emoțioanală. Chiar dacă eu nu sunt părinte, îmi place să cred că un părinte poate face mai mult dacă îl întreabă pe copil la masă: cum te simți, cum te pot ajuta, decât plătindu-i meditații,” a spus Radu Szekely.
El a adăugat faptul că profesorii trebuie să reducă și ei presiunea pusă pe elevi. “La fel și colegii mei profesori pot face același lucru, trebuie să încurajăm copiii, să încercăm să reducem presiunea. Profesorii sunt conștienți că fiind învățământ obligatoriu, fiecare elev își va găsi rolul undeva. Rolul Evaluării Naționale este acela de orientare, în funcție de notele pe care le iau se vor îndrepta spre o formă de învățământ sau alta, dar nimeni nu va fi lăsat pe drumuri.
Noi ca profesori trebuie să reducem presiunea în acest sens. Să ne concentrăm pe ceea ce știu elevii, să le scoatem în evidență faptul că sunt pregătiți, să îi ajutăm, mai au 2 luni. Din păcate, datorită meditațiilor, (aici stiu că e o vină partajată între cadrele didactice si părinți) de multe ori plătim meditații pentru copii, asta îi face să fie mai puțini atenți la ore, se concentrează mai puțin la școală pentru că ei știu că oricum vor recupera la meditații, și activitatea la clasă e afectată de acest fenomen. Simulările sper că îi ajută pe copii să se simtă mai pregătiți. Profesorul trebuie să îl încurajeze pe elev,” a concluzionat Radu Szekely.
20 comments
Cred că era DIN CAUZA, nu datorită. Dar tot din cauza meditațiilor nici unii profesori nu se mai concentrează asupra predării la clasa cum ar fi cazul.😁
Nu avem nevoie de mefitatii, mergem la admitere la Facultate și avem materii xare ,nu se predau la scoala .După doi ani de pandemie introduce pentru prima data o alta materie xare nu este în programa scolii ,nu a fost niciodată în programa.Aceasta materie la xare sunt examinați copii pt admitere este materia xare se da la examenul pt institutul național de magistratura .se joaca cu viitorul copiilor care muncesc și învață .Acest domn habar nu are ce se preda la scoala si xat de grele sunt examenele .sa nu facem meditatii sa îl întrebam cum putem sa îl ajutam .Cum domnule ?
Măi , consilier al ministrului Educației , care ești tu …consilier , să ți-o spun direct , că m-am săturat să fiu o doamnă : ai dat cu mucii-n fasole !
În primul rând , dacă folosești prepoziția ” datorită” evidențiezi cauza unui efect pozitiv . Deci spui că sunt bune meditațiile , elevul este mai relaxat la școală !
Spui apoi că recuperarea învățării este dificilă , păi , cine ne-a trimis în vacanță aiurea-n tramvai ?! Cine a închis TOT , nu numai școlile , când erau 300 de cazuri în țară ? Apoi ne-ați trimis la școală când în orașul meu incidența era de 27 la mie ?
În al doilea rând , spui că elevii sunt triști , simt presiunea , dau în depresie . Normal , ” forjăm ” școală de 13 săptămâni non stop , urmează a 14-a. În traducere , 3 luni și jumătate . Cam la ce te poți aștepta ?
Nu își asumă nimeni nimic din măsurile astea geniale ? Nu , bineînțeles. Dar știți să aruncați subtil pisica ( moartă ) spre profesorii care trebuie să reducă presiunea , să-i înțeleagă pe elevi… De parcă noi am fi decidenții , nu voi.
Mă întreb, unde vă găsește ministrul ăsta pe toți așa de deștepți ?!
Eu predau matematica si nu de putine ori, atunci când scriu tema la tabla, aud in spatele meu, unii care vociferează ca sunt prea multe exerciții, iar alții care spun, ce daca sunt multe, ca oricum face tema la meditații…
Meditațiile au rolul lor in anii terminali sau pentru copiii care vor sa facă mai mult, dar făcute doar ca sa rezolvi temele…
Ii învățam leneși de mici¡
Pai domnule consilier, eu am intrebat-o la inceputul anului, eram chiar la masa, cum se simte, cu ce o pot ajuta, si ea m-a rugat sa ii pun meditator, pentru ca individa cu care fac Limba romana la scoala si-a batut joc de materie 4 ani de zile. Si nimeni nu o poate clinti din loc, pentru ca este profesor titular. Eu nu stiu exact ce consiliati, dar nu prea cunoasteti realitatea de pe teren…
Si ce daca fac copiii meditatii?
Vine copilul la mine ca nu stie sa faca tema la matematica… si pierdem timp pretios… ne enervam… eu nu stiu sa explic… el nu intelege… sau poate chiar nu ma pricep. Nu mai bine lasam fiecare sa-si faca meseria lui? iar eu impreuna cu copilul meu facem ceva ce ne place…
Meditatiile pot fi ca suport pentru scoala sau de a-si urma propriile pasiuni: inginerie, sah, diferite sporturi, sau chiar la copii mai micuti socializare si cultura generala.
Da, unii zic ca mi-am dat copiii la meditatii, dar eu prefer sa cred ca investesc in copiii mei. Unii investesc la bursa sau imobiliare… altii investesc in educatia lor si a copiilor lor… si credeti-ma este o investitie pe termen lung… iar cand incepi sa simti si efectele… pentru mine ca parinte este un sentiment absolut minunat…
Privind in urma… da, este foarte costisitor… trebuie sa iti permiti si poate sa si renunti la lucruri care nu sunt de maxima necesitate. Regret? nu, absolut deloc. Dar trebuie si multa incredere in relatia parinte-copil, iar ca parinte mi-a fost cel mai greu sa accept ca al meu copil are alte preferinte decat ale mele… Da, i-am oferit copilului un univers mult mai larg decat scoala, dar a si trebuit sa accept alegerile lui, sau macar sa mai negociem in anumite privinte…
,,Da, i-am oferit copilului un univers mult mai larg decat scoala”Asa credeti? Concret aveti curajul sa-mi dati mumele profesorilor cu care copilul d-voastra face meditatii? Nu cred. Aveti curajul sa-mi spuneti pregatirea dumneavoastra (studii) sau a sotului? Nu cred. Aveti curajul sa-mi spuneti de cate ori a-ti facut temele cu copilul sau copii d-voastra? Nu cred. Va mai intreb un lucru foarte esential privind meditatiile si institutia invatamantului din Romania dupa care astept raspuns numai la aceasta ultima intrebare, nu credeti ca invatamantul romanesc, acest serviciu esential de formare a copiilor, s-a externalizat?
Cum sa spui asa ceva? Va depasiti atributiile!
Fiecare parinte vrea binele copilului ( daca aveti copii stiti asta), iar cu meditatii sau nu, orice elev vine la scoala ca sa si invete.
Veniti si vorbiti cu elevii, asa pe neanutate ( fara covorul rosu).
Se simt influentele d-lui Minstru.
Meditațiile, în România, s-au transformat într-un fel de afacere ,exact ca cea cu manuale. Foarte rar și în puține școli sunt profesori bine și foarte bine pregătiți, astfel încât să nu fie nevoie de meditații. Nu este normal !! Programa școlară este prost întocmită iar manualele sunt varză!! Folosesc termenii pe care-i folosesc și copii când scriu acest mesaj . Materii importante , cum sunt, istoria sau geografia,
sunt predate alandala, pentru că așa este conceput manualului. Materii foarte importante ca de exemplu, matematica sau mai târziu chimia , sunt mult prea grele începând chiar din clasele 5-8. Copiii noștri ar trebui să facă meditații doar în cazul în care , doresc să aprofundeze ceva ce nu se preda la școală. Profesorii din învățământ ar trebui să predea la școală, așa cum o fac acasă la dânșii, când sunt plătiți în plus , la așa zisele meditații. Manualele trebuie să fie clare de la cap la coadă, nu alambicate și greu de înțeles, cum sunt acum. Fiica mea învața la istorie zilele trecute și o auzeam repetând nu știu ce constituții ,iar apoi nu știu ce povești despre Daci. O amestecatura care, nu ajută cu nimic. Am prieteni în multe țări însă, nu i-am auzit niciodată să spună că, copii lor fac meditații pentru școală, ci numai pentru dezvoltarea personală, cum ar fi ore de teatru ,desen, muzică, etc. În România suntem nevoiți să plătim bani grei pentru meditații la materiile cele mai importante, pentru că profesorii nu predau în clasă așa cum o fac acasă. O afacere de zeci de milioane pe lună pentru fiecare profesor în parte, care , este tolerata fiind necesara !! Nu este normal !!
Ăștia nu înțeleg nimic din ce se întâmpla cu scoala . Profesorii spun ca sunt multe pierderi in învățate divei au crescut dificultatea ( data de 2021) subiectelor pt evaluarea nat la lb. romana.
După cum vorbesc , zici ca sunt școliți la Moscova.
Este invers, elevii dorm la ore si cred ca meditațiile ii salvează. Cand eram elev colegii care dormeau la ore se meditau degeaba, nu s a cunoscut nici la admitere. Eu fara meditatii am avut note peste 9. Dar sunt banii parintilor si treaba lor.
Mda… Acest expert în educație numit Radu Secuiul, care a făcut atât bine învățământului românesc din postura de consilier, absolut fără niciun conflict de interese cu zona privată… Cum le știu ei pe toate ca niște oameni mari ce sunt și cum se duce de râpă totul în țara asta de când ne conduc unii ca ei spre zările mărețe ale progresului globalist!
Un copil zdravan la cap poate capta suficient “din zbor” la ora de la profesor, incat sa construiasca pe aceasta temelie, numita ora de curs, suficient incat sa se descurce. Desigur, invatarea din zbor trebuie constant dublata de munca, repetitie si/sau teme acasa. Parintii elevilor de azi sunt elevii de mai ieri, care s-au trezit brusc in democratie cu prea multe drepturi si prea putine obligatii si cu o foame avida strict pentru bani. De aceea, acesti parinti nici nu vor sti cum si nici nu vor considera necesar sa-si sprijine sau sustina copiii altfel decat prin bani. Si care este expresia banului in educatia elevului de acasa? Meditatia. Eu am elevi care sunt inca asa cum trebuie sa fie un elev si retin 70 la suta din clasa, iar acasa, prin studiu individual, consolideaza cele invatate la ore.
Se retine 70% din clasa pana la clasa a 4-a , după aceea numai câtva elevi mai fac fata programei de 50 minute predata in 40 minute.
Nu avem nevoie de mefitatii, mergem la admitere la Facultate și avem materii xare ,nu se predau la scoala .După doi ani de pandemie introduce pentru prima data o alta materie xare nu este în programa scolii ,nu a fost niciodată în programa.Aceasta materie la xare sunt examinați copii pt admitere este materia xare se da la examenul pt institutul național de magistratura .se joaca cu viitorul copiilor care muncesc și învață .Acest domn habar nu are ce se preda la scoala si xat de grele sunt examenele .sa nu facem meditatii sa îl întrebam cum putem sa îl ajutam .Cum domnule ?
Bai Szekely, ia-l pe prietenul tau Campeanu si incercati la amenajari spatii verzi, gropari la cimitir, crainic TV. La educatie sunteti zero. La spatii verzi daca stricati ceva se poate repara usor.
>>dacă îl întreabă pe copil la masă „cum te simți, cum te pot ajuta”
Dragostea materna, parintesca, la masa se manifesta, nu-i asa Szekely? Te certa mama ca nu mananci tot din farfurie?
Felicitări pentru răspuns. Este soft pentru argumentația domnului.
Era un simplu exemolu pusul de intrebari in timpul mesei. Ceea ce sustine domnul, este ca se investeste in academic si legatura emotionala, inteligenta emotionala este neglijata. IQ-ul, notiunile academice nu sunt totul. Un bun leader are EQ mare, EQ-ul face diferenta.
Pentru “Cum te simţi, cum te pot ajuta?” s-au inventat profesorii consilieri şcolari, care au rolul lor bine definit, pe lângă cel al părintelui!
Și totuși ar trebui punctul de vedere al profesorilor privind necesitatea elevilor lor de a apela și la un meditator, și la un alt profesor.