“Mai ușor cu pianul pe scări când vorbiți de ‘calitatea profesorilor’: majoritatea oamenilor sunt, zilnic, în contact cu profesorii, motiv pentru care oricine se simte îndreptățit și capabil să îi evalueze pe aceștia. Nimeni nu prea evaluează inginerii, avocații, contabilii, șoferii, constuctorii, faianțerii sau brutarii. Altfel spus, la fotbal și evaluat “profesorii” toată lumea pare să se priceapă”, scrie fostul ministru al Educației Daniel Funeriu.
“Eu vă recomand ca înainte să aruncați cu roșii în profesorul odraslei, care poate e bun, poate e slab, puneți-vă câteva întrebări despre cât de silitor e copilul, cât de mult și perseverent îl motivați acasă”, susține fostul ministru al Educației, pe pagina sa de Facebook.
Chimist cu doctoratul obținut sub îndrumarea unui nobelist și fost cercetător în Japonia și SUA, Funeriu este de părere că “nicio școală, din nicio țară, de pe nicio planetă, nu poate să dea copilului toată educația pe care familia nu o dă: fiecare cu rolul său”.
Fostul ministru democrat-liberal al Educației a introdus în 2011 în legea educației un parcurs diferit pentru formarea inițială a profesorilor, și anume ruta numită “masteratul didactic” care să înlocuiască actualele DPPD-uri (Departamentele pentru Pregătirea Personalului Didactic). Contactat de Edupedu.ro, Funeriu a precizat că, la fel “ca în orice domeniu, ‘est modus in rebus’: să fim moderați în evaluare, dar să fim conștienți de esențial, și anume că cei 12 miniștri psd din 2012 învoace au distrus formarea profesorilor prin masteratul didactic“, făcând referire la faptul că guvernele social-democrate care s-au succedat la putere au amânat și apoi au anulat masterul didactic ca unică rută de formare a profesorilor.
Citește și:
-
Avertisment al Comisiei Europene, cu privire la formarea profesorilor în România: “Foarte puțină pregătire practică, mai ales în tehnicile moderne de predare sau în pedagogia incluzivă”
-
Mircea Dumitru, rectorul Universității din București: Noi înșine, profesorii, le suntem datori elevilor anumite îmbunătățiri – un masterat didactic bine făcut