“În vara asta, aș evalua, aș da examene tuturor profesorilor din România”, ca prim pas într-o reformă a învățământului, a afirmat vineri fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, la Europa FM. Această testare ar fi urmată de un program de instruirea profesorilor, apoi de reevaluarea tuturor.
Daniel Funeriu la Europa FM, post care dedică o serie de emisiuni educației într-o primă fază a unei campanii, “Deșteptarea României”:
- “Două chestiuni ar trebui făcute imediat: În vara asta, aș evalua, aș da examene tuturor profesorilor din România.
- Odată această evaluare dată, aș oferi fiecărui profesor timp de un an, din fonduri europene, o formare profesională adaptată lui. Din evaluare vezi exact ce-i lipsește unui anumit profesor. Fiecărui profesor i-aș da o pregătire, o formare în funcție de ceea ce îi lipsește, iar peste un an l-aș reevalua.
- Dacă din nou este nepregătit, l-aș da afară”, spune Daniel Funeriu.
53 comments
Funeriu groparul invatamantului romanesc.Un ministu fara bacalaureat.Nu ne- a aratat niciodata diploma.Un impostor care, ca sa faca? Vrea sa promoveze tot impostori.Cand o sa avem si noi dreptul sa examinam ministrii si sa putem sa- i demitem atunci sa vina cu asemenea propuneri.Doar suntem egali in drepturi.Asa scrie in Constitutie.
Nu msi spune, Funeriu!! Nu dam destule examene, acum mai trebuie sa vina un ….. sa ne evalueze. Vezi-ti tu de treaba ta! Mars!
Întâi să dea el un asemenea examen, fără nimeni să îi sufle sau copiute și alte metode, să îl treacă, cel puțin cu nota 8, și ,pe urmă, să aibă pretenții de la cadrele didactice! Ce are cu cadrele didactice? Cine se crede ca să își permită să facă așa o afirmație? Un fost ministru de 2 bani!
Idioții tolerează idioți!
“În vara asta, aș evalua, aș da examene tuturor profesorilor din România”. Da, dar nu inainte de a da sefii de la educatie examen, pentru a da un exemplu de buna practica tuturor. Examenul sa fie supravegheat video si lucrarile sa fie corectate de comisii internationale sau mixte, fara posibilitatea ca un secretar de stat sa sufle respunsurile, ce ziceti, va bagati? Ma intreb oare cati dintre cei care vor sa fie ministrii ar mai trece examenul? Apropo, domnii directori de scoli au primit scutire de examen vara trecuta: https://www.edupedu.ro/concursul-de-directori-de-scoli-anulat-pentru-acest-an-inspectoratele-au-scos-posturile-la-concurs-de-detasari-pe-baza-unui-dosar-si-a-unui-interviu-directorii-detasati-pot-fi-schimbati-oricand/ . Dansii au fost “detasati” de comisii (politice, bineinteles) pentru o perioada de 4 ANI, in timp ce profesorii au dat examen pentru ORE, de cele mai multe ori, nu pentru o catedra intreaga si aia valabila doar 1 AN, iar anul asta educatia primeste “CEL MAI MIC BUGET DIN ULTIMII 30 DE ANI”. Adica voi politicienii nu vreti sa investiti in educatie , da aveti mari pretentii. Hai, mai scutiti din ipocrizie! Apropo…… pe vremea PDL-istilor un profesor debutant primea in mana undeva la 1100-1200 lei pe luna, da tot aroganti, atotcunoscatori si cu pretentii erati si pe atunci.
Legea impusa de domnul Funeriu a permis intrarea in universitati, direct pe posturi mari, a unor agramati, balbaiti si repetenti, precum unul cu nume de bere de la UB, departamentul de matematica, care nu are curaj sa-si prezinte foaia matricola, caci ar vedea lumea cat de repetent a fost. Si nu este singurul! Sa predai materia la care ai avut restante este ceva de basm. Sa o faca unul care mai este si balbait este de basmul basmului!
Asa ca, domnule Funeriu, las-o jos ca “macane”!
Sunt perfect de acord pentru un astfel de examen, dar să nu înceapă cu metode și tehnici de a concepe nu știu ce fișă psihopedagogica ci, să verifice dacă stie materia pe care o preda in primul rând. Au facut la foc continuu profesori cu postuniversitare și acum sunt mari inspectori sau mari experți.
Inspectori si experti, asta e, dar sunt la catedra multi. Ce sa mai zicem de reconversiile pe discipline grele ca matematica, fizica si chimia. Adică tu, profesor discipline umaniste poti preda si te si transferi pe catedre “reale”. De ce d…ului nu le-ai urmat din prima? Aaaa, erau grele de intrat si absolvit. Acum la reconversie se poate sa iesi profesor de fizica, matematica sau chimie. Halal invatamant!
E usor sa zici ca ii dai afara. Dar cand numeri si vezi cate cadre didactice sunt suplinitoare vei ajunge la concluzia ca va trebui sa dublezi/triplezi numarul de suplinitori.
Eu as incepe cu o evaluare a profesorilor (ca sa vedem cum stam si cu o incercare de a-i upgrada) dar si materia predator trebuie revazuta si eliminata ( romana, matematica, geografie, istorie, biologies & co, fizica, chimie) sunt materii prea stufoase si multe informatii de acolo sunt mai mult inutile decat utile.
Cine vorbeste, lingaul care masura viteei pumnului prezidential? Este o modalitate subtila si diversionista de a pasa INTREAGA RASPUNDERE pe umerii profesorilor! Si un mod arogant de gandire. Exista suficiente filtre pt. ca un profesor sa progreseze, primul il reprezinta elevii. Daca te prezinti in fata lor ca un idiot, fiti siguri ca nu ai nici o sansa ca profesor. Hai, siktir, funebrule!
De acord, nu ne plângem!
Dar să dea examen național și profesorii din universități că ei nu știu cum este un astfel de examen, ci doar să prezinte după un ppt!
Plus că toți deștepții care ne conduc și fac legi au obținut diplome de la profesorii universitari!
Dacă ajungi pe mâna unui medic incompetent, a unui judecător ,,corect” sau un inginer îți face o casă care cade….nu este decât creația profesorilor universitari!
La examen național și cu ei și cu toți miniștrii!
Reformă in învățământ nu inseamna examene pentru totii profesori…reforma înseamnă să regândești sistemul educațional pentru toți factorii din sistem…începeți cu spatiile din școli ( sunt multe clase cu peste 30 de elevi…asa nu se poate face educație), continuati cu manualele in care materia este foarte stufoasă ( multă materie ineficientă, foarte mulți termeni cu dificultate ridicata pt elevi , achiziționarea de manuale școlare pt elevi – ca sa nu mai cumpere părinții pt ca invatamantul ar trebui sa fie gratuit 😉😉😉) , adaptarea materiei la cerințele actuale , înființarea in fiecare școală gimnazială de clase vocationale, si la urma sa vorbim si despre evaluarea profesorilor ( profesori care participă la multe cursuri de formare plătite de ei, profesori care își dau grade didactice , profesori care susțin activități în cadrul cercurilor metodice…profesori care își evaluează anual activitatea și sunt punctati in functie de activitatea desfășurată, etc ) …
IDEE EXCELENTĂ. Doar că trebuie APLICATĂ TUTUROR : profesori, medici, procurori, deputați și senatori, ingineri, manageri și mulți, mulți alții. Problema este: cel care evaluează e mai inteligent decât cel evaluat?!!!! Avem fonduri pentru evaluări, formare etc.
Mă opresc deocamdată aici. Aștept altă idee ,, FORMIDABILĂ” a domnului Funeriu.
De acord!Dați bibliografie,modele de subiecte,eventual și cursuri de pregătire pt examen și nu e nicio problemă.Daca trecem cu brio,noua ce ne iese din toată afacerea asta?
Toate activitatile din tara ,inclusiv sistemul de invatamant sunt in moarte clinica.Pentru a face schimbari reale este important sa se ia decizii radicale si nepopulare.D nul Funeriu este singurul minisstru care a avut curaj sa faca o schimbare importanta ,prin monitorizarea video a tuturor examenelor nationale.Nu vreau sa ma gandesc ce ar fi fost acum, daca promovarea de la bac ar fi fost in procent de 95% si in prezent.Schimbarile radicale nu le doresc cei din interiorul sistemului -profesorii si liderii lor de sindicat.
Stiti bancul cu Bula? Va redau numai finalul, parafrazat: Eu propun – spunea Bula – sa punem profesorii sa invete continuu, ca sa nu mai aiba timp sa se lege de nevestele lor si sa iasa copii tampiti ca D, E, F…”! In concluzie, acest Profesor-Paganel-Stietotnimicul sa-si vada de treaba (dar nu prea cred ca are…)!
vorbesti tampenii!
Care ar fi prima condiție pentru a promova examenul ? Apartenenta la partidele politice aflate la guvernare!!!
Domnule fost ministru, de ce nu ați testa profesorii și apoi să-i pregătiți, în timp ce erați ministru? Acestea sunt doar vorbe goale.
Dragi colegi, atât se pare că poate o persoană care nu a înțeles niciodată ce înseamnă această frumoasă și solicitantă profesie. Dar de la un om renumit pentru răspunsurile pe care i le „sufla” doamna Anisie, ca să poată duce, cât de cât, o conferință de presă, ce-am putea aștepta. De la împătimitul camerelor de supraveghere ce altceva ar putea emana.
Numai că asta avem și cu asta va trebui să ne ducem crucea. Un comportament tipic al PD-iștilor, murdari de scârba față de educație, ascunși acum (diluție parcă-i termenul pe care până și un chimist păcălit – nu un absolvent de universitate la Stasbourg, așa cum nu mai prididește să se recomande – l-ar putea înțelege), cu abilitate cameleonică în PNL.
O ceată de parveniți, pudrați cu spori de ceva cunoștințe generale, vanitoși, aroganți, găunoși, ticăloșiți de prea devreme, dar extrem de adaptabili. Iar acum nu ne rămâne decât să asistăm la același episod de film prost, turnat cu bugetul redus al incompetenței: tăieri de sporuri, reducerea (de ce nu desființarea) numărului de gradații de merit, anularea acordării voucherelor, reducerea (ca-n 2010) personalului, fie el didactic, nedidactic sau didactic auxiliar.
Iar pentru toate astea, de la înălțimea miasmei de trântor pe bani buni, din imunda lume a toatefăcătorilor și atoateputincioșilor, trebuie găsită o modalitate (procedură, cum le-o spun ei cu gura plină de satisfacția reușitei pronunției). Iat-o, examenul care să certifice incompetența mișeilor care ar putea cârâi-n front.
Suntem 250.000. De ce nu ieșim să-i „tragem de atenție”. De lași, de umili prin contaminare, de apatici, de debusolați și, de ce nu, de idioți. Să fim sănătoși și … la fel de dezbinați și sperioși!
Domnule Daniel P. Funeriu, fost (fost – încă o dată!) Ministru al Educației,
Ați aruncat un ochi sau amândoi la Ministrul finlandez al educației?
Dar la profesorii lor? A, dar la curriculum?
Așa, în trecere:
“În școlile finlandeze nu există inspecții și grade didactice. Performanța profesorilor nu se obține prin evaluări repetate, ci prin responsabilizare.
Ce căutați la un candidat care vrea să devină profesor?
În funcție de abordarea subiectivă a celui care evaluează, care conduce interviul, dar cu expertiza pe care o avem, suntem capabili să recunoaștem un aplicant bun când vedem unul. Ne uitam la calități precum abilitățile de comunicare, vrem să fie capabili să-și exprime sentimentele și ideile, iar cei care aplică pentru a preda diferite materii sunt oameni care au trecut deja prin destule „puncte de control” înainte să ajungă la interviu: au avut succes la examenul de absolvire a liceului, au intrat la universitate, deci au trecut prin niște verificări.” (Olli Määttä, directorul Departamentului de Relații Internaționale și profesor de engleză și suedeză la Liceul Pedagogic din Helsinki)
Spre lectură:
https://www.dor.ro/edudor-cum-devii-profesor-in-finlanda/
P.S.: am stat și eu în Finlanda ceva vreme.
Funebriu, te inviti singur in sau te susține cineva sa ataci permanent corpul profesoral?
Chiar credeti ca lumea a uitat acea perioadă de haos cu răspunsuri soptite de secretarul de stat in conferinte de presa?
Unul ca acesta vorbeste de competenta?
Nu mai există pic de rușine.
Cine nu credea in Înviere iată….PeDeLe a înviat.
Si vine cu aceași rețetă ( haos, presiune publică, batjocorirea unor categorii profesionale, decizii de azi pe mâine, crearea unei false senzații in societate ca altcineva e de vina pt incompetența guvernanților)
Stim acest film!
Dar mai stim si cum ati plecat data trecută!
PS. România e singura țară in care cei mai incompetenți miniștri devin imediat cum termină mandatul Mari Specialiști, Consilieri, Experți etc.
Funebriu, lasă-ne!
>>În vara asta
In plina pandemie sau poate face hocus pocus si dispare pandemia.
Orice director de scoala poate face evaluarea asta ca sa descopere nevoile de formare. Nu-i nevoie de examen. Ar putea exista team leaderi care sa faca evaluarea.
>>o formare profesională adaptată lui
Orice director ar trebui sa ofere asta. Daca ar avea de unde. Cursurile existente pe piata sunt de o calitate indoielnica. Directorii ar trebui sa poate oferi training de calitate si coaching nu prostiile alea de cursuri CCD.
>>peste un an l-aș reevalua
Funeriu, alt geniu al managementului. Se ia de mana cu Campeanu.
Evaluarea ar trebui sa fie continua. Ar trebui sa existe criterii de performanta actualizate, un profil de competente actualizat. Ar trebui pregatiti directori si/sau team leaderi care sa faca evaluare continua. Ar trebui revizuit sistemul de cursuri oferite de universitati etc.
Nu,domnia sa!Ne-ar duce pe toti pe un stadion imens,fiecare cu militianul langa el,sa nu copieze si ar evalua personal fiecare profesor,cu “suflatorul”langa el,in caz ca se incurca in științe.
Va pastram o amintire vie! Ati fost cel mai nerealist si fixist ministru al educatiei.Funebra perioada!
Dupa 13 ani de puscarie comunista, referindu-se la poporul roman, Petre Ţuţea spunea: “popor de idioti”. Un asemenea popor nu-i poate iubi pe profesori. Analfabetului i se pare ca lui i se cuvine totul si nu doreste sa-l educe nimeni.
Serios??? In locul dvs ,mi ar fi și rușine să deschid gura la ce dezastru ați făcut în învățământ! Și acum avem de suferit,noi profesori,din cauza legilor și ordonanțelor date de dvs și guvernul,de atunci,cel a lui Boc! Rușine,monșer! Sunt profesori care dau in fiecare an examen peste examen,și posturi de titular ,degeaba! Ați distrus învățământul,va spun direct ,in fața! Cel mai slabă ministru existen vreodată,poate va bateți pentru ultimul loc cu doamna Anisie( Pepsiglass)!
Il invit pe acest domn Funeriu să participe alături de mine la un examen foarte corect , fiecare pentru disciplina lui.Dacă iau notă mai mare il invit pe dânsul să lucreze în continuare pe salariul meu(3000 lei) iar eu să iau salariul dânsului.Așa ar fi normal , nu???Deci , tăcere domnu Funeriu.Sunt foarte mulți profesori domnule , care sunt mai pregătiți profesional decat dvs și lucreaza pe salarii mizere în comparație cu venitul dvs.Tăcere , pentru că ați fost ministru si ne-ați demonstrat doar incompetență!
Considerând orele de la școală și de invatat/ făcut teme acasă ca ore de muncă.in baza unui studiu privind rezistenta fizică și psihică a copilului, se impune a se elabora un cod al muncii copilului. Deci.orele de muncă să crească progresiv.fara a depăși orele de muncă din codul muncii adulților. Cu un astfel de cod.nu se poate da nici o lege care să încalce codul! Doar asa.se poate stabili o curric ula corecta!
Stiu ca fost un studiu .făcut de un academician.din care a rezultat redarea integrata a materiilor. Pentru asta.se impune a se stabili o curric ula si a se instrui profesorii.
Cat mai au de aruncat cu pietre? Asa au mascat mereu neputinta sau/si lipsa de solutii coerente. “Tehnica” asta cu deruta merge doar ca nu ajuta pe nimeni. In trista perioada Funeriu am asistat la o penibila incercare de schimbare a schimbarii cu scenariu copiat la propriu din tarile nordice, tradus rudimentar cu Google translate, cu cuvinte ramase netraduse si… “Aplicati!” adica ganditi procedurile de aplicare… Ce sa mai vorbim de diferentele de tot felul intre noi si scandinavi. Dam, vrea sa ne testeze. Nu cred ca s-a speriat nimeni. Dar… Nu ar fi oare mai corect sa se testeze el intai?
Se are ca nu știi capacitatea lui profesionala.
Le e frica de aceste examinări doar celor nepregătiți, acelor absolvenți de Spiru Haret și alte asemenea fabrici de diplome.
STOP Bullying-ului asupra profesorilor! Studiați normele metodologice de aplicare a Legii împotriva violenței psihologice-bullying.
Eu am absolvit Spiru Haret și am luat titularizarea cu 10. Nu mai aruncați cu noroi, pizmașilor.
Nu am gasit post in scolile subordonate min. educatiei. Vara trecuta am dat ultima titularizare, acum sunt la o scoala militara, ce tine de MApN. Legea actuala de ocupare a posturilor este total ineficienta si nu da rezultatele dorite. Prin transfer este ocupat un post liber, de catre cineva poate mediocru, dar care are dosar beton … In loc sa fie ocupat prin concurs, complet transparent. Daca esti tare, hai la examenul de titularizare, chiar daca esti titular in alta parte.
MEC e plina de erori. De ce se da gradul didactic 1 doar dacă treci de evaluarea CA, dacă iei FB anual, cu alte cuvinte FB înseamnă să nu comentezi nimic, sa realizezi activități pe Fisa de evaluare care e trimisa abia în vara și se schimba anual, eu vreau e amân și la grade, nu sa depind de evaluarea colegiala. Evaluarea colegiala nu e obiectiva, e subiectiva, am urmat cursuri și știu.
Un simplu exemplu ce ne arata ca evaluarea ar trebui inceputa chiar cu domnul Funeriu, care dovedeste ca nu stapaneste limba romana (OBIECTIVELE ESTE):
“Partidele din România au fost şi continuă să fie adunături de oameni în jurul unor interese, obiectivele «Mişcării Populare» este să constituim o fundaţie care să fie un grup de oameni uniţi în jurul unor valori. Nu există o modalitate juridică de a transforma o fundaţie în partid, deci Fundaţia «Mişcarea Populară» va rămâne fundaţie”, a spus Funeriu. http://www.realitatea.net/daniel-funeriu-partidele-sunt-adunaturi-de-oameni-in-jurul-intereselor_1178561.html#ixzz2T0HlwdqJ
DOMNULE FUNERIU, VA ESTE NECESARA PUTINA DECENTA!
Exemple precum cel semnalat mai sus exista cu prisosinta, deci nu este o “scapare” a domnului Funeriu.
Domnul Funeriu are dreptate, nu se poate face invatamint de calitate cu profesori care au diplome cumparate de la te miri ce facultati fantoma. Deci testarea serioasa a profesorilor se impune daca vrem sa se schimbe lucrurile in bine. Si un lucru important e ca alegerea/ numirea directorilor sa nu fie facuta politic. Mai bine ar fi ca acestia sa fie alesi de profesori.Poate asa ar fi sanse sa ajunga in functii si oameni competenti.
STOP Bullying-ului asupra profesorilor! Studiați normele metodologice de aplicare a Legii împotriva violenței psihologice-bullying.
Bre, nici paine nu ar trebui sa te lase sa cumperi. Ai uitat cand nu stiai ce sa vorbesti cand iti soptea acea doamna. Nu intereseaza pe nimeni un nimeni ca you
Domnule, Funeriu asta e un geniu… E bun de președinte. Pentru implementarea programului România educată 2. Adică România educată se-ntoarce.
Cine-l mai ia in seama pe Funeriu? N a avut o idee coerenta de cand il stiu. Numai science fiction viseaza. Mi-am obtinut postul printr un concurs si sunt anual evaluat psihic, diciplinar, medical si conform fisei postului. Mai bine vand in Lidl decat sa mai predau asa. M am saturat sa mi se tot ceara de toate fara sa mi se dea si sa mi se ia la fiecare epoca de austeritate. Nimeni nu a luat niciodata de la politisti, de la primari, parlsmentari. Mereu de la invatamant si sanatate.Anul asta nu iau de la medici ca le tremura chilotii ca nu are cine ii trata. Iau de la invatamant ca e momentul optim de invrajbire privat-stat si stiu ca prostimea care e sclavagizata de privatii angajatori are boala pe bugetari. Niste vipere, niste…ce mai….politica e mare cuva…
Dar miniștrilor și foștilor miniștri, incompetenți și fără bacalaureat, ca domnul Funeriu, ce ar trebui să li se facă?
Eu aș propune ca respectivilor să li se interzică ocuparea oricărei funcții publice și a exprimării oricărui punct de vedere prin mijloacele de comunicare în masă. Și aceasta începand chiar de acum și cu domnul Funeriu, cel mai lamentabil dintre toți miniștrii Învățământului, care nu se rușina să i se șoptească ce să declare Presei,reprezentanții Presei fiind de față!
Sa nu exagerăm. Dl. Funeriu are diplomă de bacalaureat, a fost o minciună absurda rostogolita de media pesedista. Nu ar fi putut obtine un doctorat in Franța fara bacalaureat…Din pacate pare sa-si dorească prea mult Ministerul Educației și nu înțelege ca vremea dansului a trecut.
…dupa care as angaja pe cine gasesc pe strada, ca toti elevii sa aiba profesori la clasa. Nu zicem nimic de salarizare: vrem in continuare performanta fara sa o platim, la fel ca in 2010.
De motivarea oamenilor se pare ca nu s-a auzit. Mai puneti mana, va rog, si pe cartile de management. Ce se aplica la privat trebuie sa se aplice si la stat.
In universitati, da, ar fi o idee foarte buna, dar in rest ? Cine examinează ? Dupa ce criterii ? Aducem comisii din străinătate ?
Ideea pare utopică…
Aduce “specialiștii” de la partid : frizeri, taximetriști, chelneri…
Și cine i-ar evalua pe toți? „Experții”, „specialiștii” și inspectorii cu CV-uri pline de diplome (a se citi hârtii), dar fără nicio realizare științifică notabilă? Sau poate consiliile de administrație? 🙁
Iar nu a funcționat aerul condiționat in laboratorul de chimie…
Corect! Dar daca evaluarea se face ca la titularizare este total ineficienta. Consider ca evaluarea trebuie sa cuprinda in primul rand itemi subiectivi de tip sinteza, elaborati pe baza continuturilor stiintifice din programa scolara caci sunt foooarte multi profesori incapabili sa fac o sinteza dar perfect capabili sa recite lectia din manual….
Ăsta e ministrul care prin legea educ din 2011 a permis angajare fără examen, la nivelul școlii, de au ajuns unii să fie făcuți titulari cu 7 fix și unii cu zece curat nu au post
Da , ai mare dreptate. Si dupa ce se titularizeaza cu note mai mici decat alții, devin metodisti, directori sau inspectori. Si vin in inspectii si dau lecții……..despre cum ar trebui profesorii sa accepte situatia pentru binele tuturor.
exact! numai la mine in scoala respectiva, in acel an s-au titularizat, ghici cine, 3 profe cu parinti profesori in aceeasi scoala. + una care preda de cativa ani. curata coincidenta, nu? opera lui funebru.
Am dat examene 4 ani de zile pe 0 posturi. M-am mutat, numai numai să devin titular. Am luat examenul cu 9.6. Nu mai vreau examene!