„Din cauză că doar româna și matematica vor fi importante pentru intrarea la liceu, ne îndreptăm către un cataclism educațional. Nimeni nu va mai dori să fie profesor de fizica, chimie, biologie, istorie, geografie și în lipsa profesorilor buni la materii esențiale, vom produce generații întregi de infirmi intelectual”, scrie fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu pe pagina de Facebook, într-o scrisoare deschisă către președintele Iohannis, pe care îl implora să schimbe urgent modul de admitere la liceu.
„Greșeala dumneavoastră are consecințe cataclismice pentru milioane de copii. Reparați-o cât încă mai este posibil! Dacă nu se modifică urgent structura evaluării naționale, vom produce tineri de 15-16 ani roboței de rezolvat probleme la matematică și ingurgitatori de concepte prăfuite și ultracodificate la limba română”, a adăugat Daniel Funeriu.
În postarea de pe pagina personală de Facebook, unde a publicat scrisoarea deschisă, Daniel Funeriu a etichetat-o pe Carmen Iohannis.
Redăm scrisoarea fostului ministru al Educației, Daniel Funeriu
„Scrisoare deschisă către președintele României:
Stimate domnule președinte,
Vă implor să schimbați urgent modul de admitere la liceu. Din cauză că doar româna și matematica vor fi importante pentru intrarea la liceu, ne îndreptăm către un cataclism educațional. Fizica, chimia, biologia, istoria, geografia, artele, limbile străine nu vor mai fi deloc reprezentate în gimnaziu. Nimeni nu va mai dori să fie profesor la aceste materii esențiale pentru că, pur și simplu, copiii și părinții lor nu le vor mai băga în seamă decât pentru obținerea unui biet 5.
Domnule președinte,
suntem în fața celei mai mari amenințări din istoria învățământului din România: dacă nu se modifică urgent structura evaluării naționale, care să cuprindă evaluări din toate materiile de mai sus, vom produce în cel mai bun caz tineri de 15-16 ani roboței de rezolvat probleme la matematică și ingurgitatori de concepte prăfuite și ultracodificate la limba română. În cel mai rău caz -din păcate previzibil acum- vom produce, în lipsa profesorilor buni la materii esențiale, generații întregi de infirmi intelectual, și ne vom mira, peste ani, că avem milioane de români fără discernământ și vulnerabili la orice prostie pe care le-o bagă în cap rețelele sociale.
Știu, domnule președinte, că este greu să admiți că ai greșit. Greșeala dumneavoastră are consecințe cataclismice pentru milioane de copii. Reparați-o cât încă mai este posibil!
Daniel Funeriu”
7 comments
Funeriu asta ca multi din MEN nu stiu economie nu stiu nimic din mediul privat, nu se pricep si nici nu vor.
Uite sa analizam. Nu-s profesori si nu vor mai fi nici atatia?
Pai ce le oferi ca sa vina?
Cumva?
– salariu motivant
– bonuri de masa
– transport gratuit asigurat
– locuinta de serviciu in cazul mediului rural sau distantei mai domiciliu-scoala
– mediu de lucru placut
– angajare pe perioada nedeterminata de la inceput
– asigurare medicala de la inceputul muncii
Discrepantele intre nr mde profesori prea multi sau prea putini e dat si de dificultatea examenelor. Unde-i greu nu merge nimeni, unde-i mai usor sunt mai multi si nu au post.
Partea a doua. Specificul economic al tarii.
Pai ce domenii se cauta? in niciun caz fizica chimie istorie geografie. Deci copilul de ce ar urma chimie daca nu are vocatie de profesor si nu are un back-up in afara invatamantului unde sa lucreze in caz ca clacheaza in invatamant? de ce ai face o facultate grea ca sa nu ai unde lucra??
Geografie istorie de bine de rau sunt facultati mai usoare, chiar daca nu ai loc de munca in domeniu nu e un regret sa o faci. Istoria de azi e politica de ieri, iar geografia te ajuta sa cunosti lumea unde faci excursii croaziere si indrumi si pe altii, poate lucrezi chiar la o agentie de turism.
Admiterea la liceu intradevar ar trebui sa fie din mai multe materii are dreptate aici Funerie, insa bac-ul ar trebui sa fie mai restrans ptr ca copilul cu cat urca in varsta se specializeaza pe un canal nu cum e acum cand vine pe un canal din 2 materii si diverge in mai multe asa incat nu mai stie ce sa faca si clacheaza si in ultima instanta face o facultate necautata si apoi pune la lidl conserve in rafturi cu diploma de 8 clase.
A fost ministru asta acum 12 ani si tinea profesorii calificati cu salar putin peste minim si spunea ca nu lucreaza destul profesorii.
Confirm si eu ca e intentionat creeata criza de profesori la chimie si fizica, de aceea da foarte greu pe la examenele de angajare ca sa nu mai vina oamenii in sistem. Asta vor ei de fapt.
Am vazut si eu subiectele la chimie la national erau vreo 17 probleme dar niciuna abordabila, jumate din ele erau de pe la concursuri internationale de pe la moscova si minsk.
Trebuie sa fi olimpic ca sa te mai titularizezi pe astea, asa ca sa mearga olimpicii la catedra si fara vocatie. Noi astia mai prosti ne dam la o parte si parasim sistemul ca nu mai e de noi.
Sute de scoli deja dau aceste ore la necalificati de alte materii si cand vrei sa te angajezi iti spun ca au om si n-au nevoie, postul e ocupat. Bineinteles ocupat de doamna de muzica sau de engleza. Eram intr-o scoala si faceau fizica cu proful de muzica.
Il lasam pe domnul ex-ministru Funeriu sa se titularizeze dan examen din probleme de olimpiada si sa mearga sa predea la clasa chimie la gimnaziu la tara.
de unde stiti ca nu sunt cautate?
Mda…..ghinion
E mai multi profi de engleza decat ore si el zice ca nu vrea nimeni, au ramas astia si cu note de 10 fara posturi
Nu mai vrea nimeni prof din cauza regulilor idioate impuse de la bucuresti si bruxeles, cum ar fi amestecarea elevilor, multe hartii stres amenintari, demnitatea profului, angajarea profului, salarizarea, examenele multe si grele, materiile inutile care nu ofera job etc
Pai testezi suplinitorii la chimie cu examen de 4 ore si 20 de probleme de olimpiada.
La fizica dai materie de facultate.
Pe bune? cine-ti mai vine sa predea??
Funeriu a rămas în urmă cu știrile. Admiterea la liceu este ceea ce este încă de la Testele Naționale, Tezele Naționale Unice, Evaluarea Națională, pe scurt, de la repartizarea computerizată încoace.
Dar la liceu urmează ștergerea disciplinelor ”grele” pentru elevi – reducerea orelor de matematică, mutarea științelor la ”și altele” (facultative/opționale) ca să urmeze prostituarea profesorilor de științe ce vor trebui să dea impresia că se iau ușor note mari la aceste discipline – altfel elevii nu le vor alege. La fel și pe partea de uman, unde se încearcă reducerea orelor de istorie și geografie (nu și de Istoria Holocaustului, aia dacă a fost introdusă cu articol special, rămâne sfântă, la fel ca Religia opțională dar obligatorie).
Cei câțiva elevi care poate la începutul clasei a IX-a vor dori să meargă spre medicină de exemplu vor alege una din științe, cei care merg spre IT vor insista pe informatică (și vor învăța strict algoritmi, fără să știe DE CE trebuie scriși și folosiți așa cum sunt, pentru că nu vor mai face destulă matematică pentru a înțelege), cei care vor să treacă ușor prin liceu și bacalaureat vor merge pe ce e mai ușor – opționale, limbi străine, muzică și desen (pe unde se poate).
NU vor mai fi profesori de științe (deja sunt din ce în ce mai puțini) în cel mult 10-15 ani, cu tendințele astea. Dar continuăm să ne lăudăm că vrem educație STE(A)M, bazată pe studiul individual și filmulețe pe youtube. Oricum la cules de mere și sparanghel n-ai nevoie de științe.
Las’ că a fost bine cât a durat. De-acum, țineți-vă bine, că vedem ce urmează.
aici este marea problema: foarte mulți romani o sa creadă minciunile care apar în mass media