Daniel Funeriu: Activiștii nu au ce căuta în școli / Prezența lor la școală trebuie împiedicată activ, la nivel de discurs și de legislație

5.935 de vizualizări
Foto: Facebook.com / Daniel Funeriu
“Astăzi se dă în subteranele puterii o luptă pe viață şi pe moarte pentru a facilita accesul în şcoli a multor alte categorii de oameni în afară de profesori”, scrie vineri, într-un mesaj publicat pe Facebook, fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. El afirmă, în acest context, că “activiştii, de orice fel, nu au ce căuta în şcoli. Nu doar că trebuie să interzicem, pasiv, prezența activiştilor în şcoli, ci trebuie să o împiedicăm activ, de la nivel de discurs până la nivel de legislație”.

Daniel Funeriu arată că, în condițiile în care “copiii sunt ca un burete” în privința lucrurilor pe care le aud, “activişti care azi pot părea că militează pentru o cauză “bună” pot fi înlocuiți mâine cu te miri ce ciudați”.

Potrivit fostului ministru, așa cum “slăbiciunea statului în justiție a dus la incredibilul grad de corupție”, “tot aşa, slăbiciunea statului în educație, cedarea de teren către activişti, va duce în fața copiilor voştri tot felul de ciudați care le vor introduce copiilor putreziciuni în minte, în loc să îi formeze riguros şi ştiințific. Iar această corupere a minții copiilor va duce la ceva mult mai grav decât corupția: estropierea spiritului şi minților copiilor de azi, care vor fi părinții de mâine.”

Mesajul lui Daniel Funeriu, integral:

Foto: Facebook.com / Daniel Funeriu


6 comments
  1. Si asta minte, de ingheata apele Dunarii! Cred ca e de aceeasi factura cu actualul Ministru, Campeanu…. Cat a fost Ministru, s-a inconjurat doar de slugi politice. Campeanu nu mai pomeneste nimic despre plata orelor remediale. Prefera sa ramana …dator!

  2. Mi-l imaginez pe domnul Funeriu cu o pancartă ”Afară cu Socrate din sala de clasă, și să-l ia cu el și pe Martin Luther King Jr!”
    Dacă nu lași în școală activiști, de ce manualele să mai fie pline de ei? Scoateți-i din manuale pe toți activiștii care au provocat vreodată status quo-ul. Veți constata că educația se va reduce la zero. Niciun om de știință, niciun filosof, niciun lider revoluționar, nu și-ar merita locul în școală, pentru că toți au fost activiști, fie în domeniul cunoașterii, fie în domeniile artei și științei, fie în domeniul respectării drepturilor omului etc. Cu atât mai mult și-ar avea locul în vreo școală un profesor de vocație, un apostol al unei misiuni sfinte. El ar fi primul activist care ar trebui interzis.
    Se pare că domnul Funeriu se lasă tocit de ”meandrele concretului” si face apologia căii de mijloc. Se justifică și asta, de la o anumită vârstă.

    1. științele sun predate de profesori nu de activiști de partid… activiștii de orice fel nu au ce căuta la catedra… școala este ultimul bastion in calea acestor semianalfabeți ajunși vremelnic in posturi cheie cu complicitatea votanților români…când prostii conduc Romania…platim noi :amenzi, dosare penale,impozite și taxe din ce in ce mai mari salarii mici ,preturi șocante…

  3. Spuneți ,domnule Funeriu!Spuneți!
    Activiștii de partid asa fraieri de au fost prinși, normal ca nu mai au ce căuta.

  4. Cunoașteți altă metodă de titularizare?! Sau considerați că ocuparea posturilor vacante (titularizarea) este diferită de ruleta din Las Vegas care prezintă câștigători doar pentru a menține iluzia…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ “România Educată” fără formulele pompoase și măsurile măsurilor rămâne doar un album foto al președintelui Iohannis în ipostaza de prim profesor al neamului – profesoara de Istorie Andreea Laura Martinescu

Oamenii politici din perioada modernă și începutul perioadei contemporane au căzut de acord cel puțin într-o privință: educația. Au realizat că efectele unei legi a educației pot fi observate numai…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de “specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de “specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul

Teoriile conspirației sunt alimentate de ”Paradoxul succesului” și de modelul militarizat-autoritar de comunicare în pandemie. INTERVIU cu sociologul Dan Petre

Sociologul Dan Petre, specialist în ştiinţele comunicării și conferenţiar universitar, spune că polarizarea extremă a societății românești, dar și ”paradoxul succesului” gestionării pandemiei de coronavirus au contribuit la răspândirea teoriilor…
Vezi articolul