Noul ministru al Educației, Daniel David a declarat, într-o intervenție la Euronews, că va porni, în elaborarea planurilor-cadru pentru liceu, de la ce s-a lucrat până acum, sub conducerea Ligiei Deca. Acesta a menționat însă că va aduce și contribuții proprii, „care să corespundă unei viziuni pe care o am și eu”.
„Evident că pornesc că, n-am cum, altfel n-aș fi putut să le pun [N. red. Planurile-cadru pentru liceu] în discuție în ianuarie dacă nu porneam de la ceea ce s-a lucrat până acum, și de la rezultatul experților implicați în acest demers, la care sigur am avut și încă voi mai avea, până le pun în discuție publică, și contribuțiile care să corespundă unei viziuni pe care o am și eu”, a explicat Daniel David.
Noul ministru a anunțat acum câteva zile că planurile-cadru pentru liceu vor fi analizate în cadrul unei dezbateri naționale, care va avea loc în luna ianuarie a acestui an, după cum a relatat Edupedu.ro.
Acesta a avertizat că principala problemă a sistemului de învățământ este reprezentată de metodele de predare ineficiente și de manualele care „nu sunt destul de prietenoase”. El a spus că va crea „oportunități pentru training, pentru modalități moderne de predare” și va îmbunătăți manualele.
Daniel David a precizat că nu susține introducerea de materii noi în programa școlară, ci includerea unor unități de învățare cu accent pe subiecte precum educație pentru mediu sau educație juridică în cadrul disciplinelor deja existente.
- Întrebat dacă Educația pentru sănătate va deveni materie obligatorie, ministrul a menționat că „se teme de lucrurile obligatorii în școli” și că nu poate promite acest lucru, întrucât „după aceea, repet, tot noi ne vom plânge că avem prea multă materie”.
Amintim că elevii care au început clasa a VIII-a pe 9 septembrie 2024 ar fi trebuit să învețe la liceu după programe școlare noi și să dea un Bacalaureat cu cel puțin 5 examene scrise și 4 de competențe, potrivit Legii Deca-Iohannis. Or, la nivel de liceu, lansarea noilor planuri-cadru a fost amânată în mod repetat pe parcursul ultimului an, sub diverse pretexte, în condițiile valului de alegeri programate în 2024 – locale, europarlamentare, parlamentare și prezidențiale, o ultimă țintă propusă pentru punerea lor în consultare fiind ianuarie 2025.
5 comments
Ce contributie sa ai tu, mah? Tu esti pus acolo sa continui aberatia lu’ Deca+Johannis. Ai sa faci dypa cum iti canta.. PNNR-UL
De ce trebuie sa reinventam roata ?
Doar 3 lucruri care nu presupun fonduri pot rezolva problemele:
1. Desfiintati temele – asigurati 15-30 min odihna intre ore pe model asiatic.
2. Scoateti din sistem toti prof. care dicteaza – ora trebuie sa fie un dialog intre prof. si elevi a. i. acestia sa plece acasa cu notiunile intelese.
3. Invatati copiii sa fie audodidacti, sa aiba gandire critica si sa stie sa caute pe net.
Conteaza calitatea si NU cantitatea !
O faci tu si apoi te urmăm. De vorbebsunt sătul!
1 – fara teme nu poate exista aprofundare
2 – fara dictare nu poate exista învățare continua, autocontrol, organizare etc.
1. Aprofundarea se face prin punerea unor probleme concrete si nu prin toceala – asta se poate face si la scoala – exista metode de a convinge pe toti elevii sa fie cooperanti – repet, nu reinventam noi roata.
Dupa o zi de munca parintele nu mai are puterea sa se ocupe de lectiile copilului iar meditatiile sunt aiurea – pe net poti gasi explicatii detaliate.
2. Nu vad legatura – personal nu am retinut niciodata nimic dupa dictare – fara intelegerea legaturilor nu puteam sa retin absolut nimic. Conteaza intelegerea profunda a conceptelor – intelegere care nu are legatura cu dictarea.