Daniel David: Educația este ministerul de „forță” pentru țară și cetățeni. Încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni căutate în noul guvern

5.402 vizualizări
Daniel David / Foto: danieldavidubb.wordpress.com
Ocolirea portofoliului educației de către partidele aflate acum în negocieri pentru formarea guvernului “ar fi o greșeală imensă”, spune rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Într-o analiză realizată în prima zi a negocierilor dintre PNL, USR PLUS și UDMR pentru formarea coaliției de guvernare, Daniel David avertizează că ministerul educației și cercetării “este ministerul de ‘forță’ pentru țară și cetățeni”.

“Fără educație adecvată, celelalte ministere nu au șansă să fie eficiente. Multă susținere pentru unii dintre câștigători a venit pe această idee! (…) Știindu-i pe mulți implicați în discuții, eu încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni centrale și căutate/dorite în acest guvern, restul fiind speculație”, spune David.

Analiza integrală realizată de Daniel David, trimisă Edupedu.ro:

“Scurtă notă despre educație-cercetare în negocierile pentru un nou guvern

Văd în presă discuția că partidele care vor forma coaliția de guvernare ar evita și/sau nu sunt interesate de ministerul educației/cercetării, căutând așa numite ministere de „forță”.

Nu mai reiau aici detaliat argumentele pentru care acest lucru ar fi o greșeală imensă, anulându-se astfel chiar motorul modernizării României. Spun doar în sinteză ce am mai spus în multe interviuri publice:

Sper sincer că acest dezinteres este doar o speculație de presă.

Ar fi extrem extrem de dezamăgitor ca acest lucru să fie adevărat, deoarece:

  • (1) aceste partide au programe foarte bune pentru educație (preuniversitar-universitar);
  • (2) au asumat împreună Pactul Ad Astra pentru cercetare și
  • (3) se pot coordona perfect în această arhitectură complexă și modernă – educație-cercetare – cu proiectul președintelui „România Educată”.

Un astfel de minister nu doar că nu ar trebui minimizat, dar ar trebui să primească o ordine de precădere extrem de importantă în viitorul guvern, deoarece numai așa vom moderniza și dezvolta țara. Acesta este ministerul de „forță” pentru țară și cetățeni, celelalte clasice numite de „forță” fiind astfel mai mult pentru mediul politic.

Fără educație adecvată, celelalte ministere nu au șansă să fie eficiente. Multă susținere pentru unii dintre câștigători a venit pe această idee! Dar, așa cum știm, nu doar testul partidelor, ci și al oamenilor este atunci când ajung în pozițiile de putere. Știindu-i pe mulți implicați în discuții, eu încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni centrale și căutate/dorite în acest guvern, restul fiind speculație. Dar să vedem!”


4 comments
  1. Este clar,de 30 de ani toti care au fost la butoanele puterii ,nu au dorit si nu doresc cetateni educati,de aceea accepta un sistem de invatamant subfinantat,cu profesori care au multe drepturi si putine responsabilitati,cu elevi si parinti dupa chipul si asemanare profesorilor,a politicienilor.Toate sunt doar vorbe,vorbe……Cetățeni mulți ,
    prosti si vulnerabili asta este deviza politicienilor de 30 ani si asa va fi pentru eternitate in tara asta.

    1. Puskin intr un vers spunea asa ‘te voi iubi o eternitate ,chiar si dupa aceea ‘!daca elevii si parintii ar avea ‘fata ‘celor care apar zilnic in fata lor ar intelege ca ‘mai bine prefer nu este sinonim cu prefer ‘si ca un i sau doi de i se pot adauga unui cuvant ,dar cand procesul emigrare nu este sinonim cu imigrare si cand functiile nu devin anonime cu algoritmi ,realizezi cum se fac banii in tara asta .

  2. “(2) au asumat împreună Pactul Ad Astra pentru cercetare”

    Ei, daca partidele “au asumat impreuna” (greu cu limba romana corecta!) faimosul pact Ad Astra, de care n-au auzit nici macar vecinii de palier ai autorilor, lupta pentru educatie e ca si castigata!

    Hal de argument penibil.

  3. Excelent argumentat! Genul acesta de oameni pot da speranta sa miscam lucrurile in directia cea buna! Problema este daca si decidentii sunt dispusi sa puna si sa ajute „omul potrivit la locul potrivit”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În Iași, Brașov sau Ploiești, școala poate începe cu revenirea parțială la clase, la Constanța, Cluj sau Timișoara se aplică scenariul verde, potrivit datelor oficiale / 43 de localități mici sunt în scenariul roșu

Jumătate dintre orașele mari și mijlocii ale României vor începe școala după primul scenariu, cel în care toți elevii sunt așteptați la clasă, iar celelalte urmează să înceapă școala după…
Vezi articolul

Abuzurile sexuale la adresa studenților – ce pot face universitățile? Exemplul britanic: fără bariere în calea reclamațiilor, fie ele și anonime, descurajarea cu tărie a relațiilor personale apropiate profesor-student, politici clare de intervenție în cazul unor comportamente sexuale inadecvate – printre recomandările Universities UK

Universitățile trebuie să descurajeze relațiile apropiate sau personale dintre profesori și studenți, să permită reclamațiile anonime și să înlăture orice barieră în calea eventualelor plângeri la adresa angajaților universității, să…
Vezi articolul

EXCLUSIV Majoritatea școlilor cu predare în limba germană nu respectă legea și nici dreptul minorității de a primi integral instruire în limba maternă, dar Ministerul susține că ele își păstrează statutul pentru că „elevii nu pot fi privați de acest drept” / Statisticile existente arată că sunt școli cu secții germane care au zero materii predate în această limbă

Liceele și școlile cu predare în limba germană sunt obligate, prin lege, să predea toate disciplinele în această limbă. Cu toate acestea, datele disponibile privind predarea în școli cu secții…
Vezi articolul

INTERVIU Un președinte extremist înseamnă sfârșitul democrației – avertizează Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie: Este halucinant că 40% dintre românii care au mers la urne au votat un candidat suveranist

Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie, atrage atenția că „un președinte extremist înseamnă sfârșitul democrației”. Într-un interviu acordat Edupedu.ro, profesorul de istorie a identificat trei cauze care au condus…
Vezi articolul