Daniel David: Educația este ministerul de „forță” pentru țară și cetățeni. Încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni căutate în noul guvern

5.398 de vizualizări
Daniel David / Foto: danieldavidubb.wordpress.com
Ocolirea portofoliului educației de către partidele aflate acum în negocieri pentru formarea guvernului “ar fi o greșeală imensă”, spune rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Într-o analiză realizată în prima zi a negocierilor dintre PNL, USR PLUS și UDMR pentru formarea coaliției de guvernare, Daniel David avertizează că ministerul educației și cercetării “este ministerul de ‘forță’ pentru țară și cetățeni”.

“Fără educație adecvată, celelalte ministere nu au șansă să fie eficiente. Multă susținere pentru unii dintre câștigători a venit pe această idee! (…) Știindu-i pe mulți implicați în discuții, eu încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni centrale și căutate/dorite în acest guvern, restul fiind speculație”, spune David.

Analiza integrală realizată de Daniel David, trimisă Edupedu.ro:

“Scurtă notă despre educație-cercetare în negocierile pentru un nou guvern

Văd în presă discuția că partidele care vor forma coaliția de guvernare ar evita și/sau nu sunt interesate de ministerul educației/cercetării, căutând așa numite ministere de „forță”.

Nu mai reiau aici detaliat argumentele pentru care acest lucru ar fi o greșeală imensă, anulându-se astfel chiar motorul modernizării României. Spun doar în sinteză ce am mai spus în multe interviuri publice:

Sper sincer că acest dezinteres este doar o speculație de presă.

Ar fi extrem extrem de dezamăgitor ca acest lucru să fie adevărat, deoarece:

  • (1) aceste partide au programe foarte bune pentru educație (preuniversitar-universitar);
  • (2) au asumat împreună Pactul Ad Astra pentru cercetare și
  • (3) se pot coordona perfect în această arhitectură complexă și modernă – educație-cercetare – cu proiectul președintelui „România Educată”.

Un astfel de minister nu doar că nu ar trebui minimizat, dar ar trebui să primească o ordine de precădere extrem de importantă în viitorul guvern, deoarece numai așa vom moderniza și dezvolta țara. Acesta este ministerul de „forță” pentru țară și cetățeni, celelalte clasice numite de „forță” fiind astfel mai mult pentru mediul politic.

Fără educație adecvată, celelalte ministere nu au șansă să fie eficiente. Multă susținere pentru unii dintre câștigători a venit pe această idee! Dar, așa cum știm, nu doar testul partidelor, ci și al oamenilor este atunci când ajung în pozițiile de putere. Știindu-i pe mulți implicați în discuții, eu încă am încredere că educația și cercetarea vor deveni centrale și căutate/dorite în acest guvern, restul fiind speculație. Dar să vedem!”


4 comments
  1. Este clar,de 30 de ani toti care au fost la butoanele puterii ,nu au dorit si nu doresc cetateni educati,de aceea accepta un sistem de invatamant subfinantat,cu profesori care au multe drepturi si putine responsabilitati,cu elevi si parinti dupa chipul si asemanare profesorilor,a politicienilor.Toate sunt doar vorbe,vorbe……Cetățeni mulți ,
    prosti si vulnerabili asta este deviza politicienilor de 30 ani si asa va fi pentru eternitate in tara asta.

    1. Puskin intr un vers spunea asa ‘te voi iubi o eternitate ,chiar si dupa aceea ‘!daca elevii si parintii ar avea ‘fata ‘celor care apar zilnic in fata lor ar intelege ca ‘mai bine prefer nu este sinonim cu prefer ‘si ca un i sau doi de i se pot adauga unui cuvant ,dar cand procesul emigrare nu este sinonim cu imigrare si cand functiile nu devin anonime cu algoritmi ,realizezi cum se fac banii in tara asta .

  2. “(2) au asumat împreună Pactul Ad Astra pentru cercetare”

    Ei, daca partidele “au asumat impreuna” (greu cu limba romana corecta!) faimosul pact Ad Astra, de care n-au auzit nici macar vecinii de palier ai autorilor, lupta pentru educatie e ca si castigata!

    Hal de argument penibil.

  3. Excelent argumentat! Genul acesta de oameni pot da speranta sa miscam lucrurile in directia cea buna! Problema este daca si decidentii sunt dispusi sa puna si sa ajute „omul potrivit la locul potrivit”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Competențele financiare: diferențe majore între elevii în vârstă de 15 ani din medii avantajate și cei dezavantajați, la nivel OCDE și mai ales în Europa Centrală și de Est – cele mai noi date PISA 2022 / Aproape o cincime dintre elevii din țările participante nu au competențe de bază

Unul din zece elevi în vârstă de 15 ani care au participat la evaluarea competențelor financiare în cadrul testării internaționale PISA 2022 a obținut punctaje maxime – Nivel 5, în…
Vezi articolul

Școlile profesionale se desființează pentru a doua oară, potrivit propunerii de lege a Educației / În septembrie 2023 toți elevii lor vor trece la noile „licee profesionale”, dacă prevederea va fi aplicată

Reînființate de actuala lege a Educației, Legea nr 1/2011, școlile profesionale vor fi din nou desființate, potrivit proiectului de lege a învățământului preuniversitar publicat în dezbatere de Ministerul Educației. Desființarea…
Vezi articolul

Rata abandonului școlar la final de gimnaziu – de 3 ori mai mare la sate decât la nivel național, în 2021-2022 / Situație ieșită din comun la oraș: mai mulți elevi din cohortă au încheiat, în 2022, clasa a VIII-a decât s-au înscris la pregătitoare – Raport

Rata abandonului școlar la sfârșitul gimnaziului a atins, în anul 2021-2022, cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu, însă, în mediul rural, este de aproape 3 ori mai mare, o…
Vezi articolul