Dacă un elev spune că nu înțelege lecția, luați-o ca pe o provocare, spune Ioana Alexandra Șomîtcă, autoare a unui ghid pentru profesori și părinți: Căutați să vă documentați mai mult, să faceți lecția mai interesantă

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

În situația în care un elev spune profesorului că nu înțelege lecția, cadrul didactic ar trebui să o ia pe ca pe provocare, a declarat pentru Edupedu.ro Ioana Alexandra Șomîtcă, fostă profesoară de matematică la gimnaziu și asistent universitar. „Căutați să vă documentați mai mult, să faceți lecția mai interesantă, pentru că așa evoluăm”, a precizat aceasta.

Edupedu.ro: Recent, Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a declarat că „ajungem în situații în care nu se mai dă nici „bună ziua”, se dă ușa de perete și se emit niște pretenții. Vorbim de părinți”. Ați avut asemenea situații?

Ioana Alexandra Șomîtcă: „Nu mi s-a întâmplat să nu salute părinții. Mi s-a întâmplat să fiu în cadrul unei ședințe și să-i spun unui tată că are un copil extraordinar și că acel copil își dorește la un colegiu militar, dar tata să nu fie atât de deschis la ideea de colegiu militar pentru copilul lui, spre exemplu. Mi-a dat atunci senzația că nu crede că al lui copil va reuși și considera că eu i-aș da informații naive, artificiale. A fost o surpriză pentru el că al lui copil a reușit să fie admis printre primii șapte elevi la Colegiul Militar. Tatăl efectiv a început după să plângă când a aflat că al lui copil, fără pregătire suplimentară plătită, a ajuns la colegiul respectiv. (…) N-am predat în București, dar, sincer, cred că și părintele care pare că ar avea o problemă cu profesorul are cumva în el nevoia de a fi auzit. (…)

În același timp, trebuie să fim atenți că nu totdeauna oamenii din jurul nostru chiar ne vor răul.Se poate întâmpla ca o persoană să ne vrea binele, dar să nu știe cum să ne comunice asta. Se poate întâmpla ca și cadre didactice să nu fim bine sau clar înțelese de părinte sau elev în diverse situații. Este benefic să luăm asta ca pe o provocare în a fi mai buni, mai responsabili, mai documentați. Învățăm unii de la alții, acesta nu e un secret. Se întâmplă asta de la începutul lumii. 

La ora actuală, părinții se așteaptă de la un cadru didactic să fie mult mai bine informat decât ei. Să fie un model de la care ei au de învățat și, de asemenea, să aibă de învățat și copiii lor. Așteptarea părinților este ca profesorul să spună ideile bune pe care ei (ei adică părinții – n.red) nu le-au observat până atunci la copilul lor. Ei vor să fie făcuți conștienți și de partea pozitivă a lucrurilor, păstrând noi, cadrele didactice, obiectivitatea. 

E benefic să vedem binele în oamenii din jurul nostru. E benefic, atât pentru noi, profesorii, cât și pentru societate, să facem elevii conștienți de ceea ce au ei bun și poate încă nu au remarcat și să-i încurajăm să se dezvolte în continuare în direcția sănătoasă. Rolul profesorului este să ajute la dezvoltarea sănătoasă a societății, pentru că el lucrează cu  mentalitățile actuale. Rolul profesorului este să se gândească și să acționeaze în direcția creării unui viitor mai sănătos pentru viitoarele generații.

Dacă acel copilaș spune că nu înțelege de la voi lecția, luați-o ca pe o provocare, căutați să vă documentați mai mult, să faceți lecția mai interesantă, pentru că așa evoluăm.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
INTERVIU Eu sunt profesorul pe care nu l-am avut, dar pe care mi l-aș fi dorit să-l am, spune Ioana Alexandra Șomîtcă, autoare a unui ghid pentru profesori și părinți: Noi am putea să creăm ceva extraordinar la clasă și în cancelarie, pentru că matematica, ceea ce predau eu, are legătură cu Pitagora, dar, în același timp, Pitagora a avut tangență și cu muzica
Profesoara Andreia Bodea: Ajungem în situații în care nu se mai dă nici „bună ziua”, se dă ușa de perete și se emit niște pretenții. Vorbim de părinți. Eu am sentimentul, de cele mai multe ori, că vreau să-mi fac treaba și nu sunt lăsată să-mi fac treaba
Profesoara Andreia Bodea: Eu, uneori, am senzația că părinții au de la noi așteptarea să fim un fel de bone / Copiii înțeleg de ce trebuie să vină îmbrăcați într-un anumit fel la școală. Mai greu îi conving pe părinți
Profesoara Florina Rogalski: Sunt foarte mulți părinți care au un snobism al notelor de nesuportat și care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor. Relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi
Exit mobile version