Dacă ar dispărea inspectoratele școlare mâine, probabil că nimeni n-ar mai putea repara nimic în Educație, spune ministrul Cîmpeanu: Vreau să mergem în sensul ăsta, dar în mod responsabil

18.796 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Dacă ar dispărea inspectoratele școlare mâine, probabil că nimeni n-ar mai putea repara nimic în Educație, spune ministrul Educației la Forumul Bunei Guvernări Locale în Educație, organizat de proiectul Școli Curate. Cîmpeanu a spus că vrea “să mergem în sensul ăsta (n.red. spre desființarea inspectoratelor sau transferarea responsabilităților acestora către autoritatea locală sau școli), dar în mod responsabil”.

“Dacă ar dispărea inspectoratele școlare mâine, probabil că nimeni n-ar mai putea repara nimic în educație”, spune Cîmpeanu.

“Nu cred că România este pregătită în momentul ăsta, sigur ea va trebui să fie pregătită, să preia conducerea școlilor autoritățile locale, fără inspectorate. Nu cred eu. Pot să aduc și argumente. Deci trebuie, dar trebuie în timp și inteligent.

Trebuie să gândim acel management de sistem. Ce rol trebuie să aibă inspectoratele, putem să le luăm foarte multe din atribuții, putem să le luăm toate atribuțiile până la desființare, dar să știm cine preia acela atribuții și să ne asigurăm că va fi mai bine și nu mai rău. Deci îmi doresc, vreau să mergem în sensul ăsta dar în mod responsabil”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Desfiinţarea inspectoratelor şcolare a fost una dintre condițiile propuse de USR-PLUS Coaliției de guvernare. Aceasta măsură nu a fost introdusă în prohgramul de Guvernare al Guvernului Cîțu.

Foto: pixabay.com


8 comments
  1. ISJ -urile au ajuns sa faca trafic de posturi. Ce trece prin examene sunt vizibile, dar se rezerva ore, se promit si se tranzactioneaza posturi bine stiute. Nu conteaza criteriul profesionalismului, ci al relatilor si banilor.

    Se pot organiza CURAT directii regionale in locul acestor ISJ-uri pline de aranjamente.

  2. Incompetenta e marea problema a inspectoratelor si a ministerului. La Cluj de exemplu exista cazuri de profesori care au reusit sa se titularizeze exact dupa ce au fost “desemnati sa cistige prin concurs” postul de inspector. In conditiile in care e greu de crezut ca tocmai in Cluj nu se gasea un profesor grad I pentru inspectorat. Probabil tocmai inutilitatea functiei si a institutiei (inspector/inspectorat) indeparteaza persoanele competente. Atributii de verificare? Cine sa verifice? Incompetentii? Cine sa organizeze concursuri? Cei care – la momentul lor – erau incapabili sa obtina note de trecere? Rolul pur administrativ, excesiv si artificial birocratic le-a transformat in “mine anti-personal” care trebuie ori ocolite ori dezamorsate. Cel mai des sunt apreciati acesti inspectori cind “dispar” din viata scolara si “se ascund” prin birourile lor. Cine vorbeste cu eama despre disparitia inspectoratelor nu are viziune. Nimeni si nimic nu e de neinlocuit. Atributiile inspectoratelor sunt de 2 tipuri: unele trebuie sa dispara iar altele pot fi preluate de minister direct, de administratia locala sau de directorii si administratiile scolilor. Doar ca nu se vrea. S-ar pierde controlul…

    1. Haideti d-le! Cica ,,incompetenta”-i problema. Pai ,,loazele” isi iau banu’ lunar. Unde-i problema? Un popular doctor (Constantinescu din Iasi) spunea ca sefii desepeurilor sunt ,,cei mai prosti dintre medici, loaze”. Este lesne de inteles ca stia ce spune cunoscand ,,personajele”. Si uite cum ,,loazele’’ au ,,mascat’’ poporul. Deja-i de nototietate ca si-n Inspectoratele Scolare a fost adunata ,,crema” invatamantului romanesc de merge totul ca pe roate. Evident ca-s niste executanti care nu misca nimic pana nu primesc ordinul. Apoi ce li se spune aia fac. Cam asa ,,functioneaza” toate ,,institutiile statului” daca e s-o zicem pe aia dreapta. Si la ce ne ajuta ca vedem asta zilnic? Ca doar sunt foarte multi ,,atarnatori” si n-ai cum sa-i schimbi pe toti. Treaba e ca si daca ai incepe sa schimbi, noul intrat ,,prin concurs” pe bune, in cateva luni se va da pe brazda si ,,se va adapta” devenind din ,,eminent” un ,,loaza” in asteptarea salariului lunar. N-ai cu cine! Nişte …

  3. Unele inspectoratele au tăiat abuziv și discreționar clase, de la licee bune, pe criterii de ei știute. La fel au numit directori noi și au refuzat prelungirea mandatelor unor directori valoroși, doar pentru a popula politic școlile. Școala nu trebuie să aibă culoare politică, cum nu ar trebui să aibă nici o instituție aflată în postura de “prioritate națională”. Dacă de școală depinde viitorul unei națiuni, atunci toți angajații acesteia trebuie să își facă meseria profesionist și fără că politica sa aibă vreo implicație. Asta ar însemna curățenie generală, lucru greu spre imposibil. Ar însemna eliminarea posesorilor de diplome de carton și de doctorate la kil, la Chișinău sau autohtone. Ar însemna ca toți cei care fac politica sa plece pe calea politicii și să lase școala în pace!

  4. Cica inspectorii scolari sunt ,,mecanici auto”. Sigur ca scolile patriei sunt multe ca niste rable numai bune de casat si deaia-i nevoie de inspectorate, sa le repare si sa le tina in stare de functiune (ca doar nimeni nu mai vorbeste de facut itp-ul, functionand fara, se intelege). Dupa modul cum s-au ,,populat” inspectoratele in ultimii zeci de ani nu-i nici o jignire ca-s comparati cu mecanicii avand in vedere ca o mare parte n-au mai multa pregatire ci doar ,,diplome” care-i sustin si le aduc salariul lunar. Asa cum ,,s-au asigurat” cand au trecut la solile ,,on-line” folosind cu pricepere semafoarele la fel se vor asigura si cand vor face schimbarile legate de ,,mecanicii auto”.

  5. Inspectoratele școlare trebuie desființate cît mai curând.Partea de control trebuie preluată de CCD și metodiști+Aracip…Partea de formare și perfecționare de CCD+DPPD, inclusiv examenele de titularizare.
    Planurile de școlarizare (numărul de clase aprobate) trebuie să fie decise la nivel local prin respectarea legii (aplicația SIIR de exemplu) poate genera acest lucru foarte simplu, doar trebuie setată.
    Acum inspectoratele decid și taie după bunul plac.Mai ales acest lucru trebuie să iasă din competența inspectoratelor.

    1. CCD!?
      Ma uimești.
      “Muncesc” și acestia de rup.
      Cat despre metodisti?
      Depinde care dintre ei. Aceștia sunt numiți tot de inspectori, mulți însă pe baza de prietenii. La consfatuiri într-un an, un inspector a spus public faptul ca își doresc metodisti care sa ii poată ajuta cu săli pentru olimpiade, etc
      Adica directori adjuncți(ca sunt mai puțin solicitați în general decât directorii plini), soții de directori de scoli etc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor

Concursul pentru inspectorii școlari nu ne organizează nici anul acesta, după cum a declarat noul ministru al Educației, Ligia Deca, în cadrul primei conferințe de presă. Deca a precizat că…
Vezi articolul

Ministerul Agriculturii poate finanța manualele școlare pentru liceele cu profil agricol, potrivit proiectului legii educației prezentat Guvernului / Actualele manuale și programele școlare agricole sunt din anii ’80

O modificare legată de finanțarea manualelor școlare din liceele agricole este prevăzută în proiectele legilor Educației, în varianta prezentată Guvernului. Potrivit documentului, Ministerul Agriculturii poate finanța manualele pentru liceele agricole.…
Vezi articolul