Cursuri gratuite de IT pentru adolescente, organizate online de Salvați Copiii România. Sesiunile încep din martie, înscrierile sunt deschise și mai sunt 50 de locuri libere

5.765 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Un curs de IT destinat adolescentelor este susținut online, gratuit, de organizația Salvați Copiii România și “Ora de Net”. Pot participa 90 de adolescente, la ediția de acum, pe două grupe de vârstă: 12-15 ani și 16-18 ani. Înscrierile sunt deschise încă de vineri, iar potrivit organizatorilor mai sunt 50 de locuri libere. Sesiunile încep din luna martie.

Prin cursurile adresate fetelor, acestea o să învețe mecanismele din spatele programelor pe care le folosesc și o să dobândească abilități digitale esențiale pentru viitorul lor. Ele vor învăța să folosească – în mod responsabil – tehnologia, potrivit descrierii din pagina proiectului. Într-un mediu interactiv și distractiv, vor deprinde ABC-ul în algoritmică, vor învăța să creeze mici jocuri și aplicații, care le vor iniția în tainele programării, prezintă organizatorii despre curs.

Calendar: Cursurile vor începe din luna Martie, cu o frecvență de 2 ore pe săptămână, timp de 16 săptămâni.

Cursurile se vor derula online, pe platforma Zoom, vor avea o durată de 16 săptămâni și o frecvență de 2 ore/săptămâna (sâmbăta). Ele sunt gratuite și disponibile tuturor fetelor care doresc să participe, lecțiile urmând a fi adaptate pe două categorii de vârstă: 12-15 ani și 16-18 ani. În această etapă sunt disponibile în total 90 de locuri, acestea urmând a fi ocupate pe baza completării formularului de înscriere disponibil mai jos.

  • Organizatorii au lansat acest curs alături de Școala Informală de IT, cu susținerea Endava.

Criterii de participare: Participanții la ambele categorii trebuie să aibă cunoștințe bune de limba engleză, menționează organizatorii. Cunoștințele necesare de utilizare a calculatorului pentru fetele care vor să se înscrie:

  • “crearea unui fișier și crearea / salvarea / mutarea / copierea / ștergerea / editarea / formatarea unui document
  • utilizarea unui browser de internet: efectuarea unei căutări după criterii clare și filtrarea rezultatelor
  • utilizarea funcționalităților unei platforme de genul Zoom sau Google Classroom: accesare aplicație, accesare meniu, încărcare documente, comunicare prin chat, accesare materiale puse la dispoziție, accesare opțiuni share screen/mute/unmute microphone”.

Înscrierile se realizează aici. Pe lângă câteva date personale, fetele care vor să se înscrie trebuie să răspundă și la două întrebări: “De ce vrei să înveți din IT?” și “În ce domenii crezi că e folositoare programarea?”.

Foto: oradenet.ro

Organizația Națiunilor Unite spune că, la nivel global, cu 17% mai mulți bărbați și băieți au acces la internet în comparație cu femeile și fetele. În unele regiuni, această diferență de gen este în creștere, consolidând inegalitățile de gen, prin refuzul creării de oportunități pentru fete si femei pentru a avea acces la educație, a găsi locuri de muncă mai bine plătite și de a începe noi afaceri. Punerea noilor tehnologii la dispoziția tuturor este o parte esențială a reconstrucției comunităților și economiilor mai puternice și a abordării multor dintre cele mai presante provocări ale lumii, se arată în descrierea proiectului.

Nu suficiente fete au posibilitatea de a fi implicate în programe de educație STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), la o vârstă fragedă, ceea ce este crucial pentru a insufla entuziasmul despre știință și matematică de la început. Trebuie să provocăm copiii – în special fetele – când spun că nu le place matematica sau că „nu sunt buni” la matematică. Fetele tind să aibă mai puțină încredere în abilitățile lor matematice și niveluri mai ridicate de anxietate la matematică, care este probabil unul dintre motivele pentru care fetele se îndepărtează de carierele STEM mai târziu în timpul școlii. Dacă putem începe să consolidăm beneficiile matematicii și să le oferim fetelor încrederea de care au nevoie pentru a o accepta, vom vedea și mai multe fete alegând căi de educație tehnică și femei în domeniile STEM, mai precizează organizatorii.

În context, a fost organizată o dezbatere pe 17 februarie 2022 pe tema „Egalitatea de șanse în IT. Alegerea carierei, dincolo de mituri și prejudecăți”, în cadrul căreia Andrei Miu, profesor universitar de neuroștiințe cognitive a declarat că nu există diferențe între băieți și fete în inteligență sau în domenii cognitive specifice care să fie relevante pentru o carieră în IT.

Foto: © Mykola PokhodzhayDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii capabili de excelență pot promova doi ani de studii într-un an școlar, iar colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să devină unități-pilot, anunță ministrul Cîmpeanu / Acesta își reafirmă sprijinul pentru admiterea prin concurs în clasa a IX-a la colegiile naționale

Colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să obțină statut de unitate-pilot de excelență, iar în aceste unități-pilot “elevii capabili de excelență” pot desfășura activități suplimentare, arată ministrul Sorin…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Cum pot să fac cât mai mulți bani? – întrebarea lui Paul pentru profesorii săi / În școlile implicate în proiectul LifeLab, elevii află mai multe despre bani și despre situații reale de viață

La ora de TIC de la clasa a VII-a, în modulul 5 al anului școlar 2023-2024, profesoara Anișoara Juravle, de la Școala Gimnazială Mitropolit „Iacob Putneanul” din Putna, județul Suceava,…
Vezi articolul

Schimbarea subiectelor la BAC și Evaluarea Națională 2019 – Federația Părinților: Este o decizie bună, având în vedere diferențele din contestații

Schimbarea subiectelor pentru Bacalaureatul și Evaluarea Națională de anul acesta “este o decizie bună”, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți. Acesta argumentează că introducerea testelor grilă…
Vezi articolul