Noua structură a anului școlar înaintată de Ministerul Educației, bazată pe 5 module de învățare intercalate cu vacanțe scurte, în loc de sistemul semestre-trimestre folosit până acum, va avea și o componentă de pregătire pentru profesori. Mai exact, „cursuri de pregătire pe fiecare dintre aceste segmente vor exista”, a precizat Sorin Cîmpeanu în conferința de presă de la finalul ședinței de guvern de miercuri, unde a anunțat schimbarea. „Acest sistem le permite libertatea de exprimare fără a renunța la componenta de standardizare pentru a avea o imagine reală, corectă la nivelul întregului sistem”, a spus Cîmpeanu.
Mai jos, dialogul dintre ministrul Educației și reporteri pe tema pregătirii profesorilor pentru a preda în noua structură a anului școlar și cum își vor evalua profesorii elevii fără teze:
Reporter: Domnule ministru, profesorii vor fi instruiți înainte, vor avea parte de niște cursuri? Pentru că ei practic trec de la un sistem de evaluare la altul. În ce măsură un profesor obișnuit să dea trei note sau patru note pe semestru și să aplice o teză pe fiecare semestru își va gândi materia sau își va gândi evaluarea astfel încât la final de an să vină totuși cu un rezultat cuantificabil și relevant? Pentru că vorbim de niște profesori care până acum au fost obișnuiţi să evalueze într-un anumit fel.
Sorin Cîmpeanu: Eu am încredere în profesorii români, știind că există diferențe. Există diferențe pe mai multe planuri: pe planul competențelor digitale, pe planul competențelor profesionale… Nu poți pune semnul egal între un profesor care a început să predea acum un an sau doi ani și un profesor care predă de 20-30 de ani. Deci, există diferențe între profesori. Cursuri de pregătire pe fiecare dintre aceste segmente vor exista. Dar pe de altă parte, îmi exprim la modul cel mai clar cu putință că profesorii români, în marea lor majoritate, știu foarte bine, mai bine decât oricine, să-și planifice materia și evaluările. Acest sistem le permite libertatea de exprimare fără a renunța la componenta de standardizare pentru a avea o imagine reală, corectă la nivelul întregului sistem.
Reporter: Bun. Eu am înțeles așa: profesorii sunt lăsați pe tot timpul anului să facă ce cred ei, dar la final totuşi este o evaluare, pe care cumva… verificările sunt făcute de alţi profesori, care nu au legătură – da? Vor să vadă nivelul la care s-a ajuns pe clase, pe școli, pe ani, orice. Practic, dacă sesizați, mă gândesc eu că un profesor poate tot anul nu și-a făcut treaba – nu? – și toți elevii ăia sunt foarte slabi. E posibil să existe situații de genul acesta, mă gândesc ipotetic, ţinând cont de faptul că nu avem clar. Grilă există, dar nu mai există sistem de evaluare pe parcurs. Ce s-ar putea întâmpla, ar putea exista verificări, sancțiuni? Că e posibil, știți, realitatea ne duce în diverse situații. E posibil să vedeți că această libertate poate nu le face bine, să zic așa.
Sorin Cîmpeanu: Bun. Unu: sistemul de învățământ este cel mai mare sistem public în orice țară. Doi: Ministerul Educației nu se poate și nu își propune să se substituie fiecărui profesor. Trei: guvernanța și organizarea de sistem fac parte din obiectivele pe care le avem în vedere. Patru: aceste lucruri trebuie să fie făcute după o analiză foarte atentă, pentru că sunt schimbări radicale care afectează un sistem care, repet, este cel mai mare sistem public. Cinci: dacă nu începem de undeva și dacă vom aștepta tot timpul să avem absolut totul pus la punct ca într-un mecanism perfect și să începem reforma în educație, pentru ca primele rezultate să se poată vedea minim după un ciclu de învățământ, 12 ani, spre exemplu, faceţi socoteala la acel termen îndepărtat adăugați 12 ani și vedeţi cam când se vor schimba sistemul de educație și societatea. Motiv pentru care aceste lucruri le-am prezentat acum ca o oportunitate, coroborată între “România educată” și disponibilitățile financiare fără precedent din Planul Național de Redresare și Reziliență, și mă refer la cei 3,6 miliarde de euro.
Amintim că Sorin Cîmpeanu a anunțat noua structură a anului școlar, care va avea module de învățare de 6-7-8 săptămâni, alternate cu vacanțe scurte, potrivit declarațiilor de presă susținute la finalul ședinței de Guvern.
„Având în vedere și această structura a anului școlar care se bazează pe cele cinci modele de învățare alternate cu module de repaus, intenționam să revizuim regulamentul de organizare și funcționare din învățământul preuniversitar în sensul renunțării la obligativitatea acestor teze semestriale”, a precizat Cîmpeanu.
El a adăugat că tezele vor fi înlocuite de o evaluare sumativă, la începutul și finalul fiecărui an școlar, începând chiar din 2022-2023, propunere înaintată de Consiliul Național al Elevilor și agreată de minister. Mai mult, corectarea acestor teste standardizate se va face de alți profesori decât cei de la clasă, „lucrarea să fie distribuită electronic către doi evaluatori care nu se cunosc între ei”, a precizat Cîmpeanu.
Descarcă de aici calendarul anului școlar viitor, pe module, prezentat de ministrul Educației. Prima zi de școală este pe 5 septembrie 2022, iar în februarie 2023 elevii au o vacanță „mobilă”, de o săptămână, decisă de inspectoratele școlare.
10 comments
Aveți perfectă dreptate!…
Din păcate în învățământ mai stam încă cei care suntem pasionați de aceasta vocație! Dar din ce se pregătește cred că dezastrul o sa fie și mai mare. Am și eu elevi cu CES, ….din păcate, nu se ocupa nimeni de ei! Noi care am dus în spate aceasta pandemie, cu toate manifestările ei, când nici pauzele nu aveai timp sa- ți tragi sufletul, nu mai vorbesc de laptopurile promise, niciodată primite, de zilele când copiii veneau după on-line, atât de agitați ca scăpați din lanț, ….tot timpul a trebuit să ne adaptăm , sa facem față, fara nici un leu in plus la salar….și acum, alta nerozie…..
Finlanda aloca 14%din PIB pt educație…Modelul e minunat dar asta presupune sa nu modificam doar forma…este vorba despre principiile care stau la baza sistemului…
Este un ministru foarte tâmpit. El trebuie dat în judecată fara nici o reținere. Acest nesimțit de ministru. Nu a majorat nici un ban tuturor profesorilor. Dar în acest domeniu el se face total că nu mai știe că un profesor are nevoie la catedra de materiale didactice la care in scoli deja nu mai exista de mult timp. Apoi eu personal nu doresc că în calitatea mea de profesor cu peste 22 de ani la catedra să facă experimente. Îl invit și îl rog sa și retragă aceste experimente. Rog că sindicatele sa nu stea nepăsătoare. Sa dea în judecată acest monstru de ministru ce pregătește un fel de pedepsirea tuturor profesorilor din întreg sistem. Acest sistem poate fi propus dar în timp ..nu dintr o data. Apoi domnul ministru nu cunoaște cât de mult muncim cu elevii de astăzi că să muncească ,să învețe, sa memoreze, să citească lectura, nu internet , fecebok continuu, jocuri pe telefon , etc. Acest internet liber pentru elevi deja le a stricat întreg viitor. Tot acest ministru aerian total și rupt de realitate trebuie mai întâi să măsoare manualul de studiu cu Nr de ore ce se preda săptămânal. Tot acest ministru care nu și da seama pe ce lume trăiește ,absolut deloc trebuie sa judece că un om sănătos la cap și nu că un dictator al României. El nu are voie sa ia decizie cum își dorește inima lui de dictator. Înainte de a lua decizii, el trebuie să se așeze la masa cu un comitet de profesori, părinți, sindicat și chiar în asemenea acțiuni dictatoriale propuse de dictatorul de ministru total incompetent , trebuie verificat îndeaproape totul ce dorește acest domn dictator și profitator de funcția pe care o deține. El nu știe cât trebuie să muncească în profesor la catedra pentru a l aduce pe elev Intr o stare oricum buna. Apoi el , dictatorul nesătul și flamand de funcție nu știe că școala românească a fost greu afectata de aceasta pandemie ,acest război, este greu afectata pentru că elevului nu i se oferă un loc de muncă și trebuie să plece din Romania, unde vede cu ochii. Apoi acest dictator de ministru și însetat continuu de șefie nu cunoaște și nu știe că mai întâi trebuie să schimbe manualele, apoi totul se ia pe rand..nu cu 5 module cum vrea maria sa ministrul educației de tip dictator. Pai bai domnule ministru total incompetent al României cum vrei că sa mi schimbi mie tehnica mea de predare, apoi tehnica de evaluare, apoi de predare în primul rând, etc. Când tu nu ai fost capabil în calitatea ta de ministru foarte mincinos…după cum sunt penelistii..la care nu a majorat salariile la profesori de câțiva ani. Cum vii tu cu dictatura în fața noastră pe când tu nu oferi nici măcar un material didactic în nici o școală. Eu propun că Consiliul părinților, al elevilor, al profesorilor, al sindicatelor, …apoi domnul primul ministru Ciuca , să propună demisia ta .din ministrul educației. Apoi sa fii cercetat penal pentru că ai mințit toate cadrele didactice din România că majorezi salariile și nu le ai majorat..5 lei .majorare .bai ,de cine îți bați joc. Tu nu faci nici un modul..tu lași că sa se desfășoare orele in mod normal, cu trimestre sau semestre. Orice ai de gând să faci ,nu faci tu de capul tau..pare că totuși ești un mincinos dar și foarte arogant .și total cu nasul pe sus increzandu te că ești Dumnezeu direct. Rușine!!! Și refuzam propumerele tale tâmpite. Un sistem se formează ușor..și se verifică dacă se poate..Oricum rușine ție domnule Ministru al Educației, Campanu pentru totala aroganta și totala încăpăținare.!!!!
>>Poti colabora cu proful de sprijin. Copilul nu se va schimba, dar o sa-l vezi altfel daca colaborezi cu proful itinerant.
Nu există. Aveți dvs în școală profesor de sprijin sau profesor itinerant? Sau măcar psiholog școlar? Sau medic școlar, măcar o zi-două pe săptămână?
În școala mea aceste posturi nu sunt normate (avem aproximativ 500 de elevi, din care, oficial – cu certificat CES – ”doar” 9).
Nicio școală / liceu din zona noastră nu are / nu ”împarte” cu altele astfel de persoane / posturi. ”Nu sunt bani”.
Moartea va mai sta in invatamant. Mai bine ma duc maturator la Lidl. Am mai multi bani si mai putin stres. Eu nu m-am facut profesor ca sa faca Tampeanu experimente pe munca si pe nervii mei. Il invit la o clasa cu CES, il invit apoi la una fara CES diagnosticat, dar toti de CES, apoi la testul standardizat, dupa care astept sanctiunile pentru rezultatele proaste. Niciodata intre un peste si o soparla nu ai sa obtii prin amestecare un delfin. La intrarea in clasa pregatitoare trebuie impuse standarde de QI. De la stas in sus in scoala de masa, sub stas la scoala ajutatoare speciala. Nu amestecati cu QI 50 si QI 140. Ca nu am facut psihopedagogie speciala, ci de masa. Si daca imi ceri rezultate si performante, da-mi elevi cu inteligenta normala, nu retardati mintal pe care eu sa ti-i fac olimpici in visele tale SF. Asa cum exista Paralimpiada si pentru acestia se poate face competitie speciala. Dar nu mi-i baga pe gat in invatamantul de masa. Educarea unui elev cu capacitati mintale reduse nu o poate face oricine. Nu orice profesor are empatia si placerea specifice unui cadru didactic pregatit pentru invatamamt special. De ce ati desfiintat scolile speciale? Care e rostul sa fac cu ei integrale cand ei nu pricep scaderea cand si-ar putea face un rost in viata pe baza studiilor adaptate lor la scoala ajutatoare? Si nu ma luati cu integrarea lor, ca n-am chef de baliverne. Nu va cere nimeni sa-i castrati, sa-i omorati cu pietre, sa-i inchideti in leprozii. Vorbim aici de adaptarea la capacitatile lor in unitati de educatie potrivite cu posibilitatile lor mintale.
Toata lumea se plange de lipsuri. Poti colabora cu proful de sprijin. Copilul nu se va schimba, dar o sa-l vezi altfel daca colaborezi cu proful itinerant.
Nu cred ca ai copii cu IQ 50 si nici cu IQ 140 in clasa. BTW si cei cu IQ 140 sau peste sunt copii cu CES.
Scoala este pentru toti. Nu doar pentru cei destepti. Scoala trebuie sa se adapteze la nevoile copiilor, nu invers.
>>Il invit la o clasa cu CES
Tampeanu nu stie ce e CES si nici nu cred ca-l intereseaza.
Serios? Am avut si cu 38. De unde stiu? Candva, pe la inceputul implementarii acestei nerozii am citit documentele elevilor(trebuia sa am la dosarul profesorului planul individualizat de interventii de la profesorul de sprijin). Pe atunci figurau QI si numarul de ani cu care este redus mintal elevul(ex.retard mintal cu 4 ani inapoi). Un astfel de elev avea inscris QI 38 si nu a reusit in cei 8 ani de scoala obligatorie sa treaca de nivelul de bastonase in loc de litere. Si nu, nu integrez nimic si nu sunt toti la fel. Ce sa colaborez cu profesorul de sprijin cand cei cu CES nu reusesc sa faca o adunare de clasa pregatitoare? Lasa-l, dom’le la ajutatoare si apoi mai degraba integreaza-l in campul muncii dupa puterile lui. Ii integram in invatamant de masa apoi ii uitam undeva acolo pe un ajutor social sau o pensie de handicap. Mare integrare. Invata-l sa se descurce minimal la ajutatoare, apoi da-i “undita” sa se ajute singur. Te-ai gandit ca nu vreau sa-mi distrug sanatatea, sufletul si nervii cu asa ceva? Nu mi-am ales profesia de psihopedagog special, ci pe cea de profesor in invatamantul de masa. Nu am empatia si disponibilitatea sa fac ore la clase ce raman in urma cu materia pentru ca cei cu CES urla, plang, fac ca toate cele, scriu bastonase sub dictare, se joaca cu pixurile sau rad necontrolat. Pentru asta au fost dintotdeauna scoli specializate. Nu integrez nimic si sa nu va mai aud cu pareri de-astea pseudo-empatizante, ca nu stati voi cu mine la ora. Va mai mirati de ce dupa nici 20 de ani de munca in sistem profesorul este atat de erodat psihic si blazat. De-aia. Pentru ca nu face meserie de cadru didactic, ci de asistent social si profesor de sprijin. Astept sa dati cu rosii. Oricum toata tara asta este intr-o negare continua si vrea sa lase impresia ca totul e roz. Si invatamantul la fel.
Nu o sa primiți nicio roșie. Cei care sunt în sistem știu.
Corect! Total de acord cu ce spui!
Este un ministru foarte tâmpit. El trebuie dat în judecată fara nici o reținere. Acest nesimțit de ministru. Nu a majorat nici un ban tuturor profesorilor. Dar în acest domeniu el se face total că nu mai știe că un profesor are nevoie la catedra de materiale didactice la care in scoli deja nu mai exista de mult timp. Apoi eu personal nu doresc că în calitatea mea de profesor cu peste 22 de ani la catedra să facă experimente. Îl invit și îl rog sa și retragă aceste experimente. Rog că sindicatele sa nu stea nepăsătoare. Sa dea în judecată acest monstru de ministru ce pregătește un fel de pedepsirea tuturor profesorilor din întreg sistem. Acest sistem poate fi propus dar în timp ..nu dintr o data. Apoi domnul ministru nu cunoaște cât de mult muncim cu elevii de astăzi că să muncească ,să învețe, sa memoreze, să citească lectura, nu internet , fecebok continuu, jocuri pe telefon , etc. Acest internet liber pentru elevi deja le a stricat întreg viitor. Tot acest ministru aerian total și rupt de realitate trebuie mai întâi să măsoare manualul de studiu cu Nr de ore ce se preda săptămânal. Tot acest ministru care nu și da seama pe ce lume trăiește ,absolut deloc trebuie sa judece că un om sănătos la cap și nu că un dictator al României. El nu are voie sa ia decizie cum își dorește inima lui de dictator. Înainte de a lua decizii, el trebuie să se așeze la masa cu un comitet de profesori, părinți, sindicat și chiar în asemenea acțiuni dictatoriale propuse de dictatorul de ministru total incompetent , trebuie verificat îndeaproape totul ce dorește acest domn dictator și profitator de funcția pe care o deține. El nu știe cât trebuie să muncească în profesor la catedra pentru a l aduce pe elev Intr o stare oricum buna. Apoi el , dictatorul nesătul și flamand de funcție nu știe că școala românească a fost greu afectata de aceasta pandemie ,acest război, este greu afectata pentru că elevului nu i se oferă un loc de muncă și trebuie să plece din Romania, unde vede cu ochii. Apoi acest dictator de ministru și însetat continuu de șefie nu cunoaște și nu știe că mai întâi trebuie să schimbe manualele, apoi totul se ia pe rand..nu cu 5 module cum vrea maria sa ministrul educației de tip dictator. Pai bai domnule ministru total incompetent al României cum vrei că sa mi schimbi mie tehnica mea de predare, apoi tehnica de evaluare, apoi de predare în primul rând, etc. Când tu nu ai fost capabil în calitatea ta de ministru foarte mincinos…după cum sunt penelistii..la care nu a majorat salariile la profesori de câțiva ani. Cum vii tu cu dictatura în fața noastră pe când tu nu oferi nici măcar un material didactic în nici o școală. Eu propun că Consiliul părinților, al elevilor, al profesorilor, al sindicatelor, …apoi domnul primul ministru Ciuca , să propună demisia ta .din ministrul educației. Apoi sa fii cercetat penal pentru că ai mințit toate cadrele didactice din România că majorezi salariile și nu le ai majorat..5 lei .majorare .bai ,de cine îți bați joc. Tu nu faci nici un modul..tu lași că sa se desfășoare orele in mod normal, cu trimestre sau semestre. Orice ai de gând să faci ,nu faci tu de capul tau..pare că totuși ești un mincinos dar și foarte arogant .și total cu nasul pe sus increzandu te că ești Dumnezeu direct. Rușine!!! Și refuzam propumerele tale tâmpite. Un sistem se formează ușor..și se verifică dacă se poate..Oricum rușine ție domnule Ministru al Educației, Campanu pentru totala aroganta și totala încăpăținare.!!!!