Elevii s-ar putea folosi de surse deschise atunci când dau un test online, în cazul scenariului roșu din învățământul primar. Mai exact, în ghidul școlar pentru clasele primare, publicat marți de Ministerul Educației, apare la recomandări: „evitarea, în evaluarea online, a situațiilor prin care să se controleze „corectudinea” modului de susținere a evaluării; acestea pot fi înlocuite cu strategii alternave: proiectarea evaluărilor care permit accesul la „cărți deschise”, surse de informare etc. în mod deliberat; prezentări ale unor proiecte etc.” Practic, elevii ar putea să-și caute informații pe google, ceea ce este o noutate în sistem.
Ghidul mai prevede „utilizarea metodelor/instrumentelor de evaluare specifice învățării online (testul online, portofoliul electronic, proiectul etc.)” și „postarea portofoliului electronic pe platformă, acolo unde este posibil; utilizarea portofoliului electronic pentru evaluarea progresului elevilor”, precum și „evaluarea integrată (exemplu: dacă se evaluează prin proiect – se poate acorda calificav la discipline diferite).”
De asemenea, tot în ideea adaptării și modernizării modului de predare-învățare, în ghid mai apare recomandarea de a uliza temele pentru acasă ca „modalitate eficientă de învățare, fără ca acestea să constuie o presiune asupra elevilor și asupra familiilor acestora”.
Practic, Ministerul Educației face apel la înțelegere și adaptabilitate la noul context școlar, din partea profesorilor.
Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.