Cum va fi informatizată corectarea la Bacalaureat? Vom avea un centru de examen în fiecare județ, evaluatorii vor corecta online, sistemul poate evalua doar la grilă – anunță Cîmpeanu

3.797 de vizualizări
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Corectarea digitalizată a lucrărilor de Bacalaureat va începe de anul viitor printr-un proiect pilot prin care va exista câte un centru de corectare online de către evaluatori în fiecare județ. „Vom avea un centru de examen în fiecare județ în care lucrările de bacalaureat vor fi scanate în fața candidaților, candidații vor avea câte un cod atribuit și, de asemenea, fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod în așa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii-corectori să poată să evalueze online, deci vor fi centre-pilot în fiecare județ”, a declarat Sorin Cîmpeanu la conferința de presă de astăzi. El a adăugat că „sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.”

Decizia vine după ce anul acesta, atât la Evaluarea Națională cât și la Bacalaureat, au existat diferențe mari de note în urma recorectării lucrărilor contestate. Spre exemplu, ministrul a anunțat în conferința de presă de astăzi că 53.000 de lucrări de Bac 2021 au primit note mai mari din cauza subiectivismului uman de la toate materiile.

Mai jos, dialogul complet de la conferința de presă pe tema corecturii digitalizate a lucrărilor de Bac:

De la minutul 3:20 (în video-ul de la final)

Reporter: Domnule ministru, spuneați că o să analizați de ce 53.000 de lucrări au primit note diferite față de corectura inițială, ce credeți că s-a întâmplat acolo?

Cîmpeanu: “Subiectivismul uman, un lucru care poate fi eliminat printr-o procedură, așa cum am propus, de corectare digitalizată a lucrărilor pentru examenele naționale, începând cu evaluare clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și clasa a VIII-a de anul viitor și începând cu o evaluare, într-un proces pilot, pentru Bacalaureat, tot de anul viitor. În acest fel se elimină subiectivismul uman, în acest fel putem avea rezultate mult mai concludente, nu doar la nivel de notă globală per disciplină, ci la nivel de notă pe fiecare subiect, în așa fel încât putem pregăti introducerea unui bacalaureat bazat pe evaluarea competențelor și nu a cunoștințelor.”

Reporter: Subiectivismul acesta va fi taxat în vreun fel?

Cîmpeanu: “Deja am cerut situația pentru Evaluarea Națională, avem 12 situații în care diferențele sunt inadmisibil de mari între prima corectură și a doua corectură, vom cere acest lucru și pentru examenul de Bacalaureat. Pot să vă spun că din cele 52.874 de note schimbate, aproape 6.000, mai exact 5.950 de note au diferențe mai mari de un punct. Avem situații și cu peste trei puncte diferență. Vom analiza situațiile concrete și vă vom aduce la cunoștință aceste analize și măsurile pe care le-am luat. Este vorba de subiectivism la toate disciplinele.”

Minutul 34:00

Cîmpeanu: “Corectarea informatizată la Bacalaureat va fi un proiect pilot începând de anul viitor, vom avea un centru de examen în fiecare județ în care lucrările de bacalaureat vor fi scanate în fața candidaților, candidații vor avea câte un cod atribuit și, de asemenea, fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod în așa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii-corectori să poată să evalueze online, deci vor fi centre-pilot în fiecare județ.”

Reporter: Aceste lucrări vor fi corectate după și de către evaluatori?

Cîmpeanu: “Nu, pentru că evaluatorii vor corecta online, fără să se cunoască între ei, sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.”

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. ,,sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.” spune Câmpeanu…
    Sistemul poate să facă asta doar la testele online, nu la cele scanate, deșteptule!
    Prin varianta propusă profesorii vor sta cu ochii în tablete/laptopuri, adică nu vor mai avea lucrările în față! Probabil vor fi plătiți și cu spor de calculator :))
    Asta este diferența! Nimic nou sau bun!

  2. Pentru acest ministru “cod de bare”, informatizat, ignorant si incompetent:

    1. subiectivismul nu poate fi eliminat complet, in nici un caz prin procedura propusa; singurul lucru eliminat complet este ca profii sa nu se consulte intre ei, in rest pot sa-i recomand niste carti despre erorile la evaluare.

    2. “Este vorba de subiectivism la toate disciplinele” – doar o alta prostie debitata de acest ministru incompetent.

    Praf in ochi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

World Vision România: Șase din zece fete chestionate au încercat „diete extreme sau periculoase” la presiunea social media și a persoanelor de sex opus. 92% dintre fete își doresc ca școlile să organizeze discuții despre imaginea corpului și presiunile pentru tineri din social media

Șase din zece fete au încercat diete extreme sau periculoase pentru a crește sau a scădea în greutate, anunță organizația World Vision România care citează un sondaj pe care l-a…
Vezi articolul

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, arată spre profesori pentru încărcarea materiei la matematică: Foarte mulți colegi, din păcate, fac lucrurile cum le făceau odată. În loc să urmeze programa școlară și manualul, care sunt identice, se duc spre auxiliare care uneori nu sunt adaptate copiilor

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a vorbit, la DC News, despre încărcarea materiei la matematică: „Foarte mulți colegi, vorbesc de matematică, din păcate, fac lucrurile cum le făceau…
Vezi articolul

Întâlnire înaintea grevei generale din școli, dintre sindicatele din Învățământ și premierul Nicolae Ciucă, Marcel Ciolacu, Ligia Deca, Adrian Câciu, Lucian Bode și Marius Budăi, la Palatul Victoria

UPDATE Reprezentanții Executivului au fost față în față cu reprezentanții sindicatelor din Educației, sâmbătă de la ora 14:00, conform agendei publicate pe site-ul Guvernului. La întâlnire participă, conform surselor Edupedu.ro,…
Vezi articolul

Peste 370 de școli și grădinițe sunt în reabilitare, potrivit ministrului Educației, cu 5 zile înainte de debutul școlii: „Aparent, aceasta ar putea să fie o veste rea. Practic, eu o consider o veste foarte bună”

Peste 370 de școli și grădinițe din România sunt relocate, potrivit lui Sorin Cîmpeanu. „Practic, eu o consider o veste foarte bună, asta înseamnă că s-a început cu adevărat reabilitarea…
Vezi articolul