Cum se pregătesc școlile pentru 14 Septembrie. Violeta Dascălu, directoarea Școlii Ferdinand: Este nevoie de suplimentarea resursei umane și de un ghid pentru fiecare scenariu în parte

4.075 de vizualizări
Foto: Facebook/Violeta Dascalu

Școlile deja au început pregătirile pentru 14 Septembrie, data la care urmează să înceapă anul școlar 2020-2021, după cum a anunțat miercuri președintele Klaus Iohannis. Cea mai mare problemă cu care se confruntă în momentul acesta unitățile de învățământ este supraaglomerarea de la clase și cum ar putea asigura măsurile necesare de distanțare socială în acest context.

Directoarea Școlii Gimnaziale Ferdinand din București, Violeta Dascălu, a explicat pentru Edupedu.ro că că pentru a împărți clasele pe ture, vor avea nevoie de mai mulți profesori. În plus, ea este de părere că ar ajuta foarte mult un ghid pentru fiecare din cele trei scenarii prezentate de Iohannis.

„Facem o analiză acum, măsurăm toate clasele și vedem câți copii încap în fiecare clasă respectând toate normele. Prioritate au ciclul primar și clasa a VIII-a, vedem dacă avem nevoie de resursă umană în plus, avem și clase cu 36 de copii, în situația asta suntem acum. Concomitent, ne consultăm cu părinții, facem întâlniri mixte, îi invităm la consiliul de administrație pentru ca până pe 12 august să știm exact ce vom face. Noi ne-am dori să vină toți copiii la școală, dar nu știm dacă se va putea. Principala problemă e siguranța sanitară, e complicat să-i ții în clasă, să nu-i lași în pauză, provocarea cea mai mare aceasta este – copiii vor să interacționeze, iar la cei mici e foarte important acest aspect. Cu siguranță vom găsi soluția cea mai bună pentru toți”, a declarat Dascălu.

Din păcate, în condițiile actuale, cel mai probabil nu se va mai putea organiza și after school-ul care era esențial pentru mulți părinți fiindcă nu puteau pleca de la muncă înainte de orele 17:00-18:00.

Momentan, pentru organizarea claselor este nevoie de suplimentarea resursei umane, iar situația aceasta se va regăsi în multe școli, deci vorbim de o criză de personal didactic.

Descentralizarea deciziei, o soluție bună

În ceea ce privește descentralizarea, directoarea școlii Ferdinand zice că este o măsură foarte bună pe care oricum școlile o implementează, fiecare având propriul specific.

„Școlile au dotări diferite, clase și clădiri diferite, practic, fiecare școală este o comunitate și nu există o soluție venită de la minister care să acopere totul, nu are cum”, a explicat Dascălu.

Însă, este nevoie de proceduri foarte clare pentru fiecare scenariu în parte, a mai adăugat directoarea.

„Cred că este nevoie de un ghid pentru fiecare scenariu: ce ar trebui să se întâmple în scenariul verde, în cel galben și în cel roșu, pe care fiecare școală să-l adapteze apoi la nevoile proprii (ca un regulament de ordine interioară)”, a sugerat Dascălu.

Citește și:
Ce înseamnă și cum se aplică scenariile colorate anunțate de președinte pentru redeschiderea școlilor: Exercițiu pe situația din București

2 comments
  1. Câteva aspecte…
    Suplimentarea resursei umane: de unde bani?
    Închiriem profesori pentru 1, 2, 3 luni?
    Putem prea bine să facem 4 ore în școală și apoi după amiază alte 4 ore de acasă cu ceilalți elevi. Tot avem program de 8 ore. Cealaltă săptămână inversăm grupele.
    În timpul pandemiei elevii ne solicitau toată ziua, fiecare când voia și nu i-am refuzat!

    Bani pentru marirea promisă a salariilor sunt? Să avem încredere în ce spunea doamna Anisie?

    Autoritățile locale să asigure cele necesare în școli: de unde bani când nici de naveta profesorilor nu au?

    Cursuri în 2-3 schimburi: și cu seraliștii ce facem?

    Ore video în același timp și cu elevii de acasă: un haos total, microfonie și perturbarea mesajului transmis/informațiilor din cauza măștilor.

    Pauze decalate pentru a nu se întâlni elevii: gălăgie permanentă pe hol.

    Și, cel mai ciudat este că totul a fost pus pe umerii autorităților locale, a directorilor și profesorilor! Cei mari s-au spălat deja pe mâini!

    Dragi părinți, suntem sinceri: noi, profesorii nu vă putem garanta că vor fi în siguranță copiii voștri! Nu avem cum! Cum nici voi nu ne puteți garanta nouă că ai voștri copii nu vin la școală bolnavi (de afară, din mijlocul de transport, de la piață sau din alte locuri).
    Este fix decizia fiecăruia cum procedează cu copilul lui.
    Eu am o propunere și, așa cum am mai scris în alte comentarii, spun și acum: propun să se facă o cerere/declarație la începutul anului școlar prin care fiecare părinte/elev să spună cum vrea să facă orele, pentru anumite perioade de timp determinate.

    Mi-ar fi plăcut ca reprezentanta Edupedu să fi prezentat aseară președintelui doleanțele noastre, că de aceea scriem aici (părinți, elevi, profesori).

  2. Vor veni si norme de aplicare pt. fiecare scenariu….pe 15 octombrie.

    Politicienii s-au obișnuit să spună vorbe goale fara asumare.

    Toată lumea vorbește de culori fara sa existe insa un document oficial emis de MEC care sa asume măcar cele câteva rânduri privind școala- semafor.
    Așadar dezbatem, vorbe…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Numărul elevilor a atins cel mai mic nivel din ultimul deceniu în anul școlar 2022-2023 / Ruralul a „pierdut” o treime din efectivele de elevi de gimnaziu pe care le avea acum 10 ani / Numărul profesorilor crește de câțiva ani, dar rămâne sub nivelul din 2012-2015 – Raport al Ministerului Educației

România a avut, în anul școlar 2022-2023, cel mai mic număr de elevi din ultimul deceniu, pierzând aproape 9% din totalul efectivelor de elevi față de anul de referință 2014-2015,…
Vezi articolul

Copiii români sunt cei mai expuși riscului de sărăcie și excluziune socială la nivelul Uniunii Europene – analiză comparativă Salvați Copiii / Organizația cere guvernului un plan strategic care să asigure echitatea în educație

Doi din cinci copii români sunt expuși riscului de sărăcie și excluziune socială, România înregistrând astfel cel mai mare risc, la nivelul Uniunii Europene, potrivit unei analize comparative realizate de…
Vezi articolul

Profesorul de matematică Flavian Georgescu: În general, elevii români olimpici internațional întâmpină cele mai multe dificultăți la subiecte de combinatorică. De ce? Pentru că oricâte probleme ai rezolva, nu vei găsi două asemănătoare

Elevii români care participă la Olimpiada Internațională de Matematică (OIM) reușesc să rămână competitivi în fața unor subiecte din ce în ce mai dificile, însă, în mod constant, combinatorica rămâne…
Vezi articolul