Cum se calculează mediile elevilor pe semestrul I, fără teze. Monica Anisie: Media semestrială se calculează prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor din evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg

42.669 de vizualizări
Monica Anisie / Foto: Captura Stirile Pro TV
Mediile elevilor se vor calcula atât în semestrul I, cât și în semestrul al II-lea fără tezele școlare, a anunțat ministrul Educației. Anisie a explicat care este formula de calcul a mediilor elevilor: “media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului”.

Ministrul educației a decis să anuleze tezele pentru tot acest an școlar, nu doar pentru primul semestru.

Ca urmare a situației desfășurării activităților educaționale în mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, ca în anul școlar 2020-2021 să nu se susțină teze, ca formă de evaluare sumativă, media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului“, a scris Monica Anisie pe pagina sa de Facebook.

Oficialul a declarat că “profesorii se vor concentra pe evaluarile formative (continue) și sumative curente (la final de unitate de învățare). În urma acestor evaluări, cadrele didactice vor oferi feedback fiecărui elev în parte cu privire la progresul în învățare și performanțele obținute, ghidând elevii cu modalități de învățare prin care să ajungă la rezultate mai bune, acolo unde este cazul“.

Modalitatea în care se va realiza această evaluare este decisă de fiecare cadru didactic. Practicile de evaluare sumativă vor fi reorientate de la o centrare pe conținut, la o centrare pe competențe, evidențiind triada știu – pot – sunt, valorificând o varietate de metode de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul). Dacă exigențele lumii contemporane vizează un curriculum centrat pe competențe, atunci evaluarea, atât cea formativă, cât și cea sumativă, trebuie să se concentreze pe măsurarea și aprecierea acestor competențe“, spune Anisie.

Ministrul a susținut că “eliminarea tezei din categoria modalităților de evaluare sumativă are în vedere atât asigurarea echității evaluării, la nivel național, pentru toți elevii, cât și păstrarea motivației pentru învățare și creșterea randamentului școlar printr-un proces continuu de evaluare“.

Evaluarea formativă joacă un rol cheie în susținerea progresului elevilor în timpul procesului de predare-învățare. În evaluarea formativă, accentul este pus pe feedback, pe susținerea învățării continue, conținând, prin modalitățile de realizare, și pârghii pentru asigurarea stării de bine a elevului în relație cu școala. De altfel, experiența sistemelor educaționale europene, în context pandemic, a scos în evidență necesitatea creșterii procentului evaluării de tip formativ care poate stimula învățarea elevilor și, implicit, reducerea procentului evaluărilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare, o formă specifică de evaluare sumativă care este cunoscută în România, la final de semestru, teza“, a continuat Anisie.

Ce este evaluarea sumativă

Evaluarea sumativă este cea realizată la finalul unei etape de instruire (semestru, an, ciclu de învățământ) sau la finalul studierii unui capitol. Acest tip de evaluare furnizează informații despre nivelul de pregătire al elevilor la sfârşitul unei etape de instruire. Cele mai întâlnite forme de evaluare sumativă sunt: lucrările scrise (tezele), testele, examenele.

Structura anului școlar 2020-2021
Semestrul I (17 săptămâni)

Cursuri:                            Luni, 14 septembrie 2020 – Marți, 22 decembrie 2020
Vacanță pentru grădinițe și clasele pregătitoare – a IV-a: 26 octombrie – 1 noiembrie 2020
Vacanța de iarnă:          Miercuri, 23 decembrie 2020 – Duminică, 10 ianuarie 2020
Cursuri:                            Luni, 11 ianuarie 2021 – Vineri, 29 ianuarie 2021
Vacanţa intersemestrială: Sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – Duminică, 7 februarie 2021

Semestrul al II-lea (17 săptămâni)

Cursuri:                           Luni, 8 februarie 2021 – Joi, 1 aprilie 2021
Vacanţa de primăvară: Vineri, 2 aprilie 2021 – Duminică, 11 aprilie 2021

  • Paștele Catolic va fi în 2021 pe data 4 aprilie

Cursuri:                           Luni, 12 aprilie 2021 – Joi, 29 aprilie 2021
Vacanță de primăvară: Vineri, 30 aprilie 2021 – Duminică, 9 mai 2021

  • Paștele Ortodox va fi în 2021 pe data 2 mai

Cursuri:                           Luni, 10 mai 2021 – Vineri, 18 iunie 2021
Vacanţa de vară:           Sâmbătă, 19 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care încep cursurile anului şcolar 2021 – 2022

“Lucrările scrise semestriale (tezele) se susțin, după ce se parcurge programa școlară, cu cel puțin 3 săptămâni înainte de finalizarea semestrului”, prevede ordinul de ministru cu structura anului școlar 2020-2021.

Citește și:
BREAKING Tezele școlare nu se mai susțin în acest an școlar – anunță ministrul Educației
Să faci mai prost și mai puțin devine noua politică educațională de stat. Despre eliminarea tezelor școlare
Teza să fie notată normal, fără să mai aibă ponderea de 25% din medie, este una dintre variantele discutate de Ministerul Educației. Tezele școlare sunt evaluare sumativă și “fiecare cadru didactic va aplica modalități de evaluare sumativă”
Consiliul Național al Elevilor cere evaluare standardizată în locul tezelor, după ce 76% dintre elevii partipanți la un sondaj online au votat înlocuirea lucrărilor semestriale cu alt tip de evaluare sumativă
Evaluarea online a elevilor. Recomandarea Ministerului Educației: Utilizarea de aplicații și platforme educaționale care permit construirea, administrarea testelor și raportarea rezultatelor în timp real
Se suspendă olimpiadele școlare, în anul 2020-2021. Secretar de stat: decizia de a organiza doar anumite olimpiade online ar crea discriminare
VIDEO Un milion de elevi români (peste 33%) fac școala exclusiv online – Monica Anisie / Nu avem informații că vreun profesor nu ar fi fost plătit, pentru că a refuzat să facă ore online – Luminița Barcari
Agenția de Asigurare a Calității în Preuniversitar va analiza calitatea procesului de învățământ prin discuții cu elevii, părinții și profesorii, anunță Șerban Iosifescu, președintele ARACIP
VIDEO Monica Anisie anunță reducerea cu 76% a cerințelor ARACIP pentru evaluare periodică și cu 57% a cerințelor pentru autorizarea și funcționarea provizorie


4 comments
  1. Sper sa nu se ia în calcul anul asta la bacalaureat. Nu au cum sa facă fata, la cât se învață online. Asta nu-i învățământ, e poveste. Nu ai cum sa ai pretenții sa dai subiect la bac din ce se face online!

  2. Formidabil cate lucruri stie doamna! Ma simt coplesit! Nu stiu ce faceam daca nu-mi spunea cum sa calculez o medie! Mandra corabia, mester carmaciul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

CNE reacţionează în cazul OUG privind transportul elevilor: Decontarea se face doar pentru transportul rutier, aspect discriminatoriu pentru navetiştii cu trenul. Este inacceptabil să tolerăm un astfel de comportament din partea guvernanților

Consiliul Naţional al Elevilor reacţionează dur după apariţia în Monitorul Oficial a Ordonanţei de Urgenţă care prevedea decontarea transportului pentru elevi, potrivit unul comunicat primit de Edupedu.ro Redăm integral comunicatul…
Vezi articolul

Lăsați profesorii să fie profesori - campanie Edupedu.ro pentru debirocratizarea muncii cadrului didactic

Învățător, despre dosarele de burse: Sunt unele lucruri care ne solicită competențe juridice, pe care noi nu le avem. Pentru a le rezolva cu responsabilitate și a nu avea ulterior reclamații, trebuie să citim nenumărate documente oficiale, metodologii

Un învățător, care face parte din Comisia de Acordare a Burselor (CAB), a declarat pentru Edupedu.ro, sub protecția anonimatului, că „sunt unele lucruri care ne solicită competențe juridice, pe care…
Vezi articolul

Un profesor de inginerie seismică ar fi hărțuit sexual mai multe studente condiționând promovarea examenelor de favoruri. A fost eliminat din comisiile de examinare și cercetat acum de Universitatea Transilvania din Brașov / Rectorul Abrudan: Evident că m-a șocat toată chestiunea asta

Două studente de la Facultatea de Construcții l-au reclamat pe profesorul de la catedra Rezistența Materialelor, conf. dr. ing. Florin Marius Botiș, că ar fi încercat să obțină favoruri sexuale…
Vezi articolul