Cum se calculează media pentru elevii de clasa a V-a care vor primi burse de merit? Precizările ministerului Educației / Prima plată se face pe 15 februarie

11.471 de vizualizări
Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com
Bursele de merit se vor acorda pentru 30% din elevii fiecărei clase de a V-a, în ordinea descrescătoare a mediilor, începând cu luna ianuarie și prima plată se face pe 15 februarie 2024. Media luată în calcul pentru burse este media aritmetică, având două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute de elevi pe parcursul primelor două intervale de învățare din anul școlar în curs, informează ministerul Educației.

Astfel, conform prevederilor art. 7 alin (1) lit. b) din Metodologia-cadru de acordare a burselor în anul școlar 2023 – 2024, aprobată prin ordinul ministrului educației nr. 6.238/08.09.2023, „bursele de merit se acordă pentru minimum 30% din elevii din fiecare clasă de gimnaziu și liceu dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, după cum urmează: 30% din elevii fiecărei clase a V-a dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, în ordinea descrescătoare a mediilor calculate, ca medie aritmetică, având două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute de elevi pe parcursul primelor două intervale de învățare din anul școlar în curs; în situația în care prin aplicarea procentului de 30% nu sunt cuprinși toți elevii cu medii mai mari sau egale cu 9,50, lista va fi extinsă pentru a-i cuprinde și pe aceștia”.

Prin urmare, se realizează suma tuturor notelor obținute de elevi la toate disciplinele, pe parcursul primelor două module din anul școlar 2023 – 2024, iar rezultatul obținut se împarte la numărul total de note obținute la toate disciplinele

Cifra rezultată, cu două zecimale, constituie media care va fi luată în calcul pentru acordarea burselor de merit pentru elevii clasa a V-a, potrivit ministerului Educației.

Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. I-ai dat gata Ioane! Da’ nu te-ai prins ca scopu-i crearea ,,divergentelor” pentru a tine ocupata prostimea. Ca altfel, la cat de curios esti, ti-as raspunde ca n-ai fost pe faza cum ,,apartinatorii” au intervenit (si intervin) ca sasele ( 6 ) sa fie rotit si sa ia forma lui noua ( 9 ). Indiferent de clasa, se intelege. Sau cum se generalizeaza practica ca (!) dupa o lucrare scrisa cu note mici profesorii nu le trec in catalog si le dau posibilitatea elevilor sa le transforme in note mai mari prin raspunsuri ulterioare orale (cu intrebari de genul: asa-i ca 7 + 2 = 9 ?). Atatea ,,metode” dezvoltate de profesori incat tot prostul s-a prins de ce ,,invatamantul” este intr-o cadere libera accelerata de la an la an.

  2. Si ne miram ca-i atat de raspandit analfabetismul functional cand un subiect atat de simplu e denaturat la nivel general. Doar a fost explicata ,,mura-n gura” modalitatea de calculare a mediei generale a fiecarui elev dintr-a V – a pentru primele 2 module in sensul ca se aduna toate notele iar suma obtinuta se imparte la numarul de note. ,,Intelighentia artificiala” de pe aceste meleaguri s-a apucat sa calculeze mediile pe fiecare materie, au rotunjit in sus apoi au facut media generala. Cine-a facut cat de cat clasele primare isi da seama ca prin acest ,,artificiu” s-a introdus in plus o gramada de ,,elevi eminenti” printre cei cu media generala peste 9.50. Adica, ,,ne furam caciula” si apoi ,,punem batista pe tambal”. ,,Dirigintii” si directorii sunt darnici ca apoi inspectoratele scolare sa fie nevoite sa ia ..ce s-a dat”.

  3. Ministerul Educației continuă cu aberațiile legate de burse.

    1. Ministerul emite circulară în care susține că la finalul modulelor 1 si 2 elevii clasei a 5-a vor avea minim 2 note indiferent de disciplină.
    2. Calcul mediei aritmetice din toate notele (nu din media provizorie pe disciplină cum era normal) creează o anomalie uluitoare și anume:

    Un copil cu 5 note de 10 la Desen si Educație socială și doi de 8 la Biologie va avea o medie mult mai mare decât un elev cu doi de 10 la Matematică și cu 2 de 8 la Istorie.

    O asemenea gândire anulează practic principiile evaluării, acordarea bursei ținând mai degrabă de șansă (nr. de note, discipline cu evaluare mai laxă dar cu mai multe note acordate, periodicitatea evaluării, etc)

    Așadar bursele de merit Deca pt clasa a V-a nu au nicio legătură cu performanța școlară care integrează în mod egal media tuturor discipinelor.

    Concluzii:

    Ministerul sub conducerea Deca este un talmeș-balmeș în care se repară azi ce era greșit ieri și mâine se corectează ce au greșit azi, fără niciun plan, fără viziune, fără nimic din ce presupune planificare sau alte metode anticipative ale eșecului probabil.

    1. Să avem pardon, dar mai rar în aceste timpuri, o metodă atât de clară, care să nu lase loc la interpretări pentru calcul. În ceea ce priveşte principiile la care face referire ante comentatorul meu privind regulile de evaluare a elevului, nu pot decât să-l citez pe Caragiale:”O societate fără principii… care vrea să zică că nu le are…” şi atunci pe doreşte să aplice dumnealui.

  4. Sunt curios cum pot ei sa facă media la toate materiile când media la Purtare se stabilește de consiliul clasei și se aproba în Consiliul profesoral la sfârșitului anului școlar conform ROFUIP?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Moraru, despre experiența de a autoriza o școală privată în București: Sunt victima unui vădit abuz în serviciu. ARACIP ar fi recunoscut un document necesar autorizării, după ce cazul a devenit public

Expertul educațional Oana Moraru acuză agenția din subordinea Ministerului Educației care se ocupă de acreditarea și autorizarea școlilor de “abuz în serviciu”. Fondator al unei școli private în Călărași, Moraru…
Vezi articolul

Consumatorii „reticenți la cultură” sunt cel mai numeros segment de public în România, potrivit Barometrului de consum cultural 2023: E necesară elaborarea unor strategii coerente de promovare a accesului la cultură pentru grupurile vulnerabile

Barometrul de consum cultural realizat de IRES și publicat săptămâna trecută a analizat publicul român din perspectiva a cinci categorii de consumatori de cultură: omnivori, elitiști, sociali, reticenți la cultură…
Vezi articolul

„Mobilizarea cadrelor didactice”, cerută de ISJ Sibiu pentru realizarea planului la hectar în formarea pe modulul MATE / Eforturi și la nivelul Ministerului Educației, prin acordarea de credite profesionale pentru operarea unui software organizațional

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Sibiu solicită ca profesorii de nivel gimnazial și primar, din fiecare unitate școlară, să se înscrie și să parcurgă programul de instruire online MATE, potrivit unei…
Vezi articolul