Cum ”s-a dus” Liviu Pop în Singapore, Finlanda și Coreea de Sud ca să plagieze un articol din Legea Funeriu

4.110 vizualizări
SURSA: Facebook.com
Povestea modificării articolului 66, alin 1, din Legea Educației, cel care prevede scăderea numărului de ore pentru elevi, a fost spusă de fostul ministru Liviu Marian Pop în felul său. Acesta a fost inițiator al proiectului de lege contestat acum de Președintele Iohannis și retrimis Legislativului, iar într-o declarație recenta pentru Realitatea TV, senatorul a declarat că s-a inspirat în stabilirea numărului de ore din cele trei modele de sistem de învățământ: finlandez, Coreea de Sud și Singapore. Respectivul articol este de fapt preluat integral din textul inițial al Legii nr 1 din 2011.

Declarația fostului ministru al Educației, Liviu Marian Pop, este următoarea, potrivit sursei citate: ”Eu îi invit pe cei care contestă acest proiect de lege să ia Legea educației din Finlanda, din Coreea de Sud și din Japonia. Cele trei modele de sistem de învățământ, finlandez, Coreea de Sud și Japonia, știm cu totii că…. Singapore, pardon, nu Japonia. Modelul finlandez este foarte simplu. Copilul stă în școală între 6 și 8 ore și nu mai are temă pentru acasă și nu face nimic profesorul, și nici elevul, după ora 16:00 sau după ora 17:00″.

Iată varianta de text (lege cu articol unic) depusă în mai 2018 la Camera Deputaților de Liviu Pop și Ecaterina Andronescu, plus alți 37 de senatori PSD:


Iată varianta din Legea nr 1 din 2011, așa cum apare ea în forma inițiatorului, forma depusă de Guvern (premier Emil Boc, ministrul educației Daniel Funeriu):


Singurele modificări au fost că în loc de ”maximum 20 de ore pe săptămână” inițiatorii din 2018 au scris ”în medie 20 de ore pe săptămână”.

Ecaterina Andronescu a fost cea care în 2012 a eliminat din Legea Educației exact același articol pe care-l propune azi, cel cu reducerea orelor de școală

Reamintim că într-o declarație pentru Edupedu.ro, senatorul Liviu Marian Pop, fost ministru al Educației și inițiator al acestui proiect de modificare a Legii învățământului, a susținut că în elaborarea textului s-a consultat cu mai mulți experți în curicullum: “Da, cu toți. E irelevant cine. Nu vi-i pot spune, pentru că nu am acordul lor”, a declarat Pop.

FOTO: Facebook.com/Liviu Marian Pop

Citeste si:

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primul laborator inteligent dintr-o școală românească, Smart Lab Inaco, a fost desemnat „Proiectul Educațional Inovator al anului 2021” și va fi premiat la Londra / În Smart Lab, elevii învață folosindu-se de roboți educaționali multifuncționali, de ochelari de realitate virtuală, de creioane, scanere și imprimante 3D

La mai puțin de trei ani de la inaugurarea primului laborator inteligent dintr-o școală publică din România, SMART LAB INACO a fost desemnat câștigătorul secțiunii „Proiectul Educațional Inovator al anului…
Vezi articolul

Ligia Deca, de la Guvern: Odată cu suspendarea mișcării de protest toate cadrele didactice și toți elevii se întorc în clase / Marius Budăi, ministrul Muncii: Ceea ce s-a agreat în coaliție a fost pornirea de la salariul mediu brut și acordarea acelor 50% din diferență din 1 ianuarie 2024

„Am marea plăcere să mă aflu astăzi în fața dvs, asistăm la o victorie a tuturor celor care au susținut educația”, a declarat Ligia Deca, ministrul Educației, dla Guvern, după…
Vezi articolul

Grecia închide pentru 2 săptămâni școlile primare, grădinițele și creșele. Rămân deschise școlile speciale / Ministrul grec al sănătății: Școlile primare au fost ultimul lucru pe care am vrut să îl închidem, iar acesta e un mesaj despre cât de gravă este situația

Guvernul grec a anunțat astăzi noi măsuri urgente pentru școli, pentru a combate pandemia de coronavirus: școlile primare, creșele și grădinițele se închid pentru următoarele două săptămâni, până pe 30…
Vezi articolul