Cum pot să îmi văd lucrarea de la Evaluarea Națională 2022: Procedura de vizualizare începe cu o cerere la școală, pe 5 iulie, iar consultarea lucrărilor în copie scanată are loc pe 18-22 iulie

10.941 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro / Model de casetă completată pe broșura de EN VIII 2021
Elevii care au participat la Evaluarea Națională 2022 și nu sunt lămuriți cu privire la ceea ce au scris în lucrare au dreptul să-și vadă foile de examen, iar pentru acest lucru a fost stabilit un calendar. Procedura 29.086/06.06.2022 se bazează pe Ordinul 5.149/2021, articolul 14.

În urma contestațiilor de la Evaluarea Națională 2022 rezultatele publicate arată 89,97% dintre notele contestate au fost modificate, mai exact 13,757 de note au crescut și 5.906 au scăzut.

Reamintim că o analiză Edupedu.ro arată că cel puțin peste 19.000 de note au fost greșite la Evaluarea Națională 2022, 9 din 10 contestații au dus la modificarea notei, în 70% dintre cazuri pe plus. Rata enormă de schimbare a notelor e o tendință existentă de mulți ani.

Raportul integral aici:

Candidații și părinții lor pot solicita comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a Evaluării Naționale vizualizarea lucrării/lucrărilor proprii/propriului copil numai după afișarea rezultatelor finale, după etapa de soluționare a contestațiilor.

La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal. Nu este permisă folosirea telefoanelor sau a altor aparate de înregistrare a imaginii.

Pentru a fi mai ușoara vizualizarea lucrărilor, școala va instala un videproiector pe care vor fi proiectat lucrările solicitate, conform procedurii.

Solicitarea de vizualizare nu poate conduce la reevaluarea și/sau modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor.

Elevii nu vor vedea lucrarea în original, ci o copie pe calculator, a lucrării, scanată, conform cu originalul.

Doar membrii comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a Evaluării Naționale sau cei ai Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor și a borderourilor de evaluare în scopul verificării/reevaluării acesteia/acestora.

Calendarul procedurii de vizualizare a lucrării/lucrărilor:

4 iulie – Afișarea la școală/centrul de examen, a procedurii de vizualizare a lucrării și a intervalului orar în care se pot depune cereri.

5-6 iulie – Depunerea cererilor prin care se solicită vizualizarea lucrărilor la unitatea de învățământ care a fost centrul de examen.

7 iulie – Centralizarea cererilor de vizualizare a lucrărilor la Comisia județeană de organizare a Evaluării Naționale din județul de origine.

8 iulie – Transmiterea situației centralizate a cererilor de vizualizare a lucrărilor la Comisia județeană de organizare a Evaluării Naționale din județul de origine către Comisia județeană din județul evaluator. Transmiterea, către directorii unităților de învățământ care au fost centre zonale de evaluare, a solicitării de a primi lucrările pentru vizualizare.

11-12 iulie – Pregătirea, de către directorii unităților de învățământ care au fost desemnate centre zonale de evaluare, a lucrărilor pentru vizualizare, conform procedurii. Transmiterea la Comisia județeană de Evaluare Națională din județul evaluator a fotocopiilor conforme cu originalul a lucrărilor solicitate pentru vizualizare.

13-15 iulie – Pregătirea fișierelor cu lucrările solicitate pentru vizualizare și încărcarea lor pe FTP, conform procedurii.

18 – 22 iulie – Vizualizarea lucrărilor de către solicitant, conform procedurii și a programului anunțat.


32 comments
  1. Pai ce să acționați în instanță,daca nu ați depus contestație ?Practic ați fost de acord cu notele!

  2. Eu nu am avut curaj sa depun contestatie pt fiica mea, de teama ca din reavointa ar putea lua o nota mai mica. In aceste conditii as mai putea sa fac ceva acum, in afara de vizualizarea lucrarii, ceea nu mi se pare relevant, eu nefiind profesor, nu as putea estima daca lucrarea a fost sau nu corect corectata. Cum se procedeaza cu actionarea in instanta?

  3. Buna seara.Nu stiu de ce nu se poate vedea pagina desi apare publica in setari.O sa verific,poate mai trebuie setat ceva ce nu stiu eu.Pana una alta putem tine legatura pe facebook si pe pagina mea personala.Trimiteti-mi va rog pe adresa de mail bogdan_diana2002@yahoo.com
    cum va pot gasi pe facebook si incerc sa va dau invitatie.
    O seara linistita!

  4. Vizibilitatea paginii este setata pe public, nu stiu de ce nu o vedeti.
    O sa mai verific sa vad daca nu exista si o alta problema.Pana atuci o sa va solicit o cerere de prietenie pe facebook sa putem tine legatura.O seara linistita!

  5. Doresc să iau legătura cu dv,deoarece și eu doresc să mă lupt cu ei,după vizualizarea lucrarii.Daca mă ajutați cu un număr de telefon,nu ar fi rău!

  6. Lipsa totala de transpareanta!
    Vizualizarea lucrarii ar trebui sa se faca inainte de contestatii. De unde stiu eu ca lucrarea este corectata serios la contestatii?Au fost diferente foarte mari intre nota initiala si nota dupa contestatii. Acei profesori care nu au corectat serios lucrarile ar trebui sanctionati. La catedra sunt foarte multi profesori care nu isi fac treaba.Oare de ce? Sunt depasiti si ei si in plus ii vor la meditatii.

  7. Lipsa totala de transparență în vizualizarea lucrării.De ce nu se pot face poze pentru a ne lămuri unde au fost greșelile.

  8. Lipsa totala de transparență în vizualizarea lucrării.Daca au fost corect verificate de ce nu te lasă să fotografiezi lucrarea?Mergi că sa vezi ce a greșit copilul,nu că sa vezi niște poze .

  9. Nu exista transparenta, nu ai posibilitatea sa verifici cu un profesor , tot asa rămâne.
    Cum se poate repara aceasta eroare? Nu este un caz singular, deci ceva este în neregula. Putem știi cine garantează ca au fost comisiile întrunite corect? Este în joc viitorul multora.

  10. cum se poate ca demnitatea elevilor sa fie tratata cu atat de putin respect?? la matematica am redactat niste rezolvari foarte frumoase, doar un exercitiu nu l am mai rezolvat, din lipsa de timp, cu toate acestea, dupa contestatii, nota mea este inca departe de 9!! ce ma fac acum???? nu mai pot intra la liceul la care imi doream sa aplic… am trimis email pe doua adrese ale ministerului si ,totusi, nu ma astept sa imi acorde macar putina atentie, CA ELEV, pentru ca ministerul, pana acum a lucrat in dauna mea..

    1. Sunt tatăl unui elev,care a fost nedreptățit.Consider că rezultatul contestației la limba română,este o bătaie de joc la adresa copilului meu.Cine îmi garantează mie că acei profesori care au rezolvat contestația sunt competenti sau că au acordat o atenție deosebită,lucrării copilului meu? Am convingerea că este o eroare,in condițiile in care nota a fost scăzută cu 30 de sutimi,in loc sa fie mărită cu cel puțin 60 de sutimi.

  11. Și ma întreb, totuși, pe timpul comuniștilor se mai vaieta cineva? Se mai actioma în instanta? Realitatea este ca unii profesori greșesc, ca elevii sunt foarte slab pregătiți și ca există un dezinteres total. O alta realitate este ca nu este normala metodologia! Cu 5 sutimi ți se mărește acceptăm…sa fie 50 de sutimi asa cum era în alte vremuri…o bătaie de joc la adresa tuturor!

  12. prima nota pe care am primit o la EN la lb. si lit. romana a fost 7,60. dupa contestatii, nota s a marit, cu surprinzator de putine sutimi, respectiv cu 60 de sutimi si a ajuns la 8,20, ceea ce este un non sens absolut, pentru ca mi am facut auto-corectura acasa, imediat dupa examen, in baza rezolvarilor unei profesoare de romana de pe youtube. la care am luat 9,5!!! Pentru mine este o certitudine fara loc de indoire faptul ca nu s a realizat cu atentie corectura dupa contestatii. un lucru asemanator s a intamplat la matematica, unde, dupa contestatie am luat 8,25 ,in conditiile in care doi ani de zile am stat cu matematica in san doua ore din initiativa pe zi si alte 3 pe saptamana de la meditatii.
    sunt multi elevi in situatia mea! aceste note nu reflecta realitatea! noi cum ar trebui sa procedam??

    1. Noi dupa contestatia la mate facuta deorece consultand baremul inpreuna cu profesoara de matematica am ajuns la concluzia ca trebuie sa primim cel.putin 25 de sutimi in plus,am primit 75 de sutimi in minus.La matematica,unde baremul e f clar si 1 plus 1 dau mereu 2 ! Am consultat ce s-a intamplat cu contestatiile anul trecut si nu am gasit o diferenta atat de mare.
      Asta-i sistemul romanesc! O bataie de joc la adresa tuturor.Probabil o eroare in transcrierea borderourilor sau o lipsa totala de implicare a celor care au reexaminat lucrarea,cu gandul la concediu.
      O sa fac solicitare pentru a vedea lucrarea si daca exista probleme de notare,voi actiona in consecinta.

      1. Ati observat ca nici procedura de vizualizare a lucrării nu este una transparenta? Se permite vizualizarea la școala, însă nu poți fotografia lucrarea sa o duci la profesor sa ceri o părere obiectiva. Mergi și te uiti la ea ca la TV?
        De asemenea, consider ca nu ar trebui sa existe diferențe la notare in cazul contestațiilor.
        Poate ceva in plus la romană-pentru ca e subiectiva interpretarea pe parte de literatura- Însă la matematica este un calcul simplu. Nu pot exista greșeli de interpretare a rezultatului din barem.
        Sa scazi pana la un punct la contestații sau sa adaugi un alt punct in plus vorbește de fapt despre “buna”pregătirea cadrelor didactice.
        Ei ar trebui trasi la răspundere pentru diferențele mari de notare.
        Da, și copilului meu i-a scăzut 15 sutimi la ambele materii.. deși trebuia sa adauge. Poate pare puțin, însă aceste sutimi l-au declasificat cu 115 locuri.
        Felicitari profesorilor care corectează!!
        Pentru modul diferențiat de notare!
        Copii își pierd încrederea in ei! Asta nu se vede și nu cred ca interesează prea mult. Ne lăudam doar cu procentul de promovabilitate.

  13. Nu sunt mulțumit nici de nota de la contestație, s a mărit cu 0.05 și sunt sigur ca am făcut mult mai mult .Ce pot face?

    1. si eu sunt in aceeasi situatie, la ambele materii, la care notele nu s au marit atat cat era firesc sa se mareasca.

  14. Vizualizarea lucrarilor ar trebui sa aiba loc dupa afisarea rezultatelor, dar inainte de contestatie. S-ar diminua numarul de contestatii, pentru ca in acest fel, ar face contestatie doar copiii convinsi ca au fost depunctati gresit. Iar la contestatie sa indice exact subiectul sau subiectele unde considera ca au gresit corectorii, si doar acelea sa fie re-verificate. Acum, pe copii nu-i lasa nici macar cu ciornele, ceea ce inseamna ca ei trebuie sa refaca lucrarea din memorie. Dar memoria poate fi afectata de emotii, de discutia cu colegii de dupa (“asa am facut si eu”), de aceea, multi contesta toata lucrarea, in general. Pe cand la vizualizarea anterioara s-ar elimina acestia care contesta “la plesneala” si ar raman doar cei care chiar cred ca au fost nedreptatiti si vad asta in lucrare.

    1. Nimic. E o bătaie de joc,noua ni s- a scăzut nota cu 30 de sutimi.Ma gandesc ,cu orice risc ,sa formulez o acțiune în instanță!

      1. Aveți dreptate. Acesta ar fi un demers de bun augur. Copiii nu vor mai avea încredere in ei in viitor și vor gândi sa nu mai facă contestații niciodată pentru ca le poate scădea și mai mult. Nu este normal ca 4 profesori sa pună note diferite, și chiar in minus, cum e cazul nostru. Unde e adevarul? La primele note, au fost îngăduitori profesorii și au pus mai mult? Sau in a doua etapa și au dat seama ca nu au calculat corect? La matematica nu poți avea diferențe.asta e clar. Nici de adunat și nici de reinterpretată. Din păcate acest sistem este unul tot mai defectuos cu repercusiuni asupra sănătății copiilor noștri și a cultivării neîncrederii in propria persoana!

      2. Noi am primit o nota cu 75 de sutimi mai mica.La matematica,adica acolo nu ar trebui sa existe diferenta intre corectori.Bataie de joc e putin zis.Oamenii erau deja cu gandul la vacanta,nu le mai ardea de corectat.Am depus memoriu azi la Minister.Probabil,degeaba.Voi recurge la dreptul de a vedea lucrarea si apoi instanta si plangere penala.

      3. Daca va simtiti nedreptatit,ca
        mine de altfel, care am pierdut dupa contestatie 75 de sutimi la matematica unde baremul este foarte clar si nu ar trebui sa existe diferente atat de mari,faceti cerere de vizualizare a lucrarii.Daca se confirma eroarea si vreti sa-i actionati in instanta,am creat un grup pe Facebook ” Contestatii Evaluare Nationala 2022″. Eu sunt dispus sa ma lupt cu ei nu numai in instanta,ci si cu plangere penala pentru neglijenta in serviciu.Daca este nevoie,mergem si mai departe,la instantele internationale.Cine doreste sa se alature,este binevenit.Putem tine legatura acolo.

        1. Pentru domnul Bogdan
          Va rog setați in grupul creat de Dvs posibilitatea accesării la modul public. Contul nu apare și nu pot sa solicit înscrierea in grup.
          Daca se poate va rog sa ma adăugați Dvs. in grup – “Maja Maj”. Va mulțumesc.

        2. Buna seara! Sunt si eu un parinte in aceeasi situatie ca si dvs. Am incercat sa caut grupul de pe facebook dar se pare ca nu exista. Eu sustin demersul dvs.

    2. Pentru cele 75 de sutimi pierdute la matematica dupa contestatie,nu voi sta degeaba.In momentul de fata sunt in cautare de avocat.Nu stiu ce sanse am pentru ca e greu sa te bati cu sistemul.Se acopera foarte bine neregulile prin simplu fapt ca nu poti avea niciodata o copie dupa lucrare din motive lesne de inteles.
      Dati-mi un mesaj pe adresa de mail
      bogdan_ diana2002@yahoo.com si va spun mai multe amanunte.
      Succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Greșeală în subiectele de la română: O poezie a lui Heinrich Heine a fost atribuită lui Șt. O. Iosif / “Malpraxis pedagogic în întocmirea subiectelor de examen” – HotNews.ro

Ministerul Educației i-a atribuit, în subiectele de simulare, poetului român Ștefan Octavian Iosif o poezie semnată de fapt de germanul Heinrich Heine și tradusă de Șt. O Iosif, scrie HotNews.ro. Greșeala…
Vezi articolul