Cum motivează Curtea Constituțională decizia prin care stabilește că predarea identității de gen în școli nu poate fi interzisă

623 de vizualizări
Foto: Magda Ehlers – Pexels.com
Curtea Constituţională a României (CCR) arată, în motivarea deciziei privind predarea identității de gen în școli, că interzicerea prin lege a exprimării şi cunoaşterii în unităţile de învăţământ a problematicii identităţii de gen ar fi de natură să creeze un cadru normativ confuz, o persoană fiind obligată să respecte întocmai legislaţia care promovează identitatea de gen, dar, în acelaşi timp, în spaţiile de învăţământ să susţină contrariul, transmite Agerpres, preluată de G4Media.ro.
  • „Legislaţia României interzice discriminarea pe criterii de orientare sexuală, cuprinde soluţii legislative pentru situaţii vizând schimbarea de sex, distincţia între noţiunile de ‘sex’ şi ‘gen’, aşadar, dispoziţii clare şi în concordanţă cu obligaţiile asumate de România ca parte semnatară a unor tratate internaţionale referitoare la domeniul materiei ‘identităţii de gen’. Tot astfel, sistemul normativ intern este racordat, prin intermediul art.20 din Constituţie, cadrului normativ internaţional în materia drepturilor omului şi interpretării evolutive date de instanţe internaţionale precum CEDO, consacrând prioritatea celor mai înalte standarde privind drepturile fundamentale. Prin intermediul art.148 din Constituţie, normele europene obligatorii au prioritate în situaţia în care sunt contrare celor interne. În acest context, interzicerea prin lege a exprimării şi cunoaşterii în unităţile de învăţământ a problematicii identităţii de gen altfel decât ca identitate între gen şi sexul biologic echivalează cu promovarea unor soluţii normative ce se exclud reciproc, fiind de natură să creeze un cadru normativ confuz şi contradictoriu, contrar cerinţelor de calitate a legii impuse de art.1 alin.(3) şi (5) din Constituţie”, se precizează în motivarea deciziei prin care s-a stabilit ca fiind neconstituţională Legea pentru modificarea articolului 7 din Legea Educaţiei Naţionale 1/2011.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai este “de acord cu renunțarea” la titlul de doctor, dar “cu anumite condiții” – să fie recunoscută problema de integritate academică și să existe implicații administrative / Comisia care preia parțial atribuțiile CNATDCU “este prea dependentă de universități”

Noua Comisie care va prelua o parte dintre atribuțiile CNATDCU, potrivit proiectelor noilor legi ale educației, “este prea dependentă de universități și nu are nicio funcție puternică de control a…
Vezi articolul

Directorii Colegiului Național „Costache Negri” din Târgu Ocna au fost înlocuiți, în urma unor abateri disciplinare la Evaluarea Națională 2023 și o posibilă fraudare a examenului, anunță Inspectoratul Școlar Bacău

„Au existat mai multe abateri disciplinare atât ale directorului, cât și ale directorului adjunct, ai Colegiului Național „Costache Negri” Târgu Ocna, membri ai comisiei de organizare pentru Evaluarea Naționala 2023”,…
Vezi articolul