Cum deschide o școală privată din Cluj cursurile: ghidul pus la dispoziția tuturor școlilor din țară

3.762 de vizualizări
Sursă foto: Transylvania College
O școală privată din Cluj-Napoca a elaborat în colaborare cu specialiști în programe de Sănătate Publică un ghid pentru redeschiderea în siguranță a școlilor, bazat pe scenarii, care poate fi adaptat în orice unitate de învățământ din România, se arată într-un comunicat de presă.

Este vorba de Transylvania College – The International Cambridge School din Cluj, care și-a deschis porțile pe 1 septembrie. Ghidul lor este bazat pe scenarii, astfel încât fiecare persoană implicată în activitatea școlii să știe ce are de făcut în cazul în care apar cazuri de infectare cu noul coronavirus.

  1. Purtarea măștii este obligatorie pentru întregul personal al școlii, de la profesori la personalul de curățenie, dar și pentru toti elevii, de la ciclul primar și până la liceu, atât în interior, cât și în exterior. Elevii vor schimba masca în pauza de masă, care se va servi, pe cât posibil, în exterior, atât de către elevi, cât și de către profesori. În timpul mesei nu se va vorbi, iar masca va fi scoasă de tot, nu ținută sub bărbie. Măștile folosite vor fi aruncate în coșurile dedicate amplasate în școală și în afara școlii.
  2. Dezinfectarea mâinilor și a spațiilor comune și responsabilizarea copiilor să facă aceste lucruri fără a fi împinși de la spate.
  3. Respectarea distanțării de cel puțin 1 metru între elevi poate fi posibilă și în cazul claselor cu un număr mai mare de elevi, dacă se renunță la piesele de mobilier din sălile de clasă, iar copiii sunt așezați pe perne sau pe covor, cu distanța impusă între ei.

În cazul în care apar suspiciuni de infectare cu noul coronavirus, există expunere la persoane bolnave sau se confirmă infecția, Ghidul elaborat de Transylvania College și Departamentul de Sănătate Publică din cadrul UBB vine cu 12 scenarii și căi de acțiune, structurate pe trei categorii: (1) suspect, (2) expus și (3) confirmat.

În cazul în care o persoană – elev sau angajat al școlii – prezintă simptome specifice infecției cu noul coronavirus înainte să vină la școală, persoana rămâne acasă, informează școala și medicul de familie, solicită testarea pentru COVID-19 și va rămâne în carantină timp de 14 zile. În tot acest timp, școala se angajează să faciliteze învățarea online sau munca de la distanță, după caz.

Dacă elevul/angajatul a fost expus în propria gospodărie la o persoană care s-a confirmat că era infectată cu COVID-19, dar nu are simptome, persoana va sta în carantină acasă timp de 14 zile sau mai mult, în funcție de evoluția stării altor persoane din gospodările și dacă nu se poate evita continuarea contactului. Școala va trimite imediat persoana acasă în cazul în care aceasta se află în unitatea de învățământ.

În situația în care în școală există un caz confirmat, se impune carantină timp de 14 zile alături de toate persoanele din gospodărie. Școala va trimite elevul/angajatul acasă, în cazul în care nu este izolat deja, va verifica dacă s-a menținut distanța de 1 metru și va identifica toate contactele directe.

Fiecare unitate de învățământ ar trebui să dispună de o cameră de izolare. În cazul în care un copil prezintă pe parcursul zilei, la școală, simptome specifice COVID-19, profesorii vor anunța echipa medicală a școlii, care va verifica și va muta copilul în izolator. Părinții vor fi anunțați și vor veni să preia copilul în cel mult o oră. Comunicarea dintre părinți și cabinetul medical al școlii / învățător / diriginte / alți reprezentanți trebuie stabilită clar încă din prima zi de școală și trebuie să continue pe tot parcursul acestei perioade în care școlile vor funcționa în regim de pandemie.

Sursă foto: Transylvania College


1 comment
  1. ce ciudat, common sense
    pare realizabil din momentul in care te gandesti pragmatic si nu la cum sa iti salvezi fundul si imaginea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: “Proiectul România Educată este în chinurile facerii. Să vedem ce va ieși. Trebuie să fie mai bun decât cel din 2011, altfel nu are rost să ne gândim la el”

Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, a spus că are multe critici la adresa proiectelor de legi ale Educației: “Proiectul România Educată al președintelui Iohannis este în chinurile facerii.…
Vezi articolul

SURSE Întâlnire tensionată la Ministerul Educației, marți, pe proiectul de lege a învățământului preuniversitar. Ligia Deca a cerut amendamente de la experții partidelor, iar aceștia i-au cerut studii și justificări pentru măsurile cuprinse în legi. Deciziile „sensibile” legate de Admiterea la liceu, Bacalaureat și Admiterea în clasa a V-a vor fi luate politic, în Coaliție

Nicio concluzie clară legată de modificarea Admiterii la liceu, a Bacalaureatului sau a Admiterii la clasa a V-a, la întâlnirea experților desemnați de partidele PNL, PSD și UDMR cu ministra…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Am propus Ministerului Educației, fără să dea niciun ban, să intervenim ca să reducem burnoutul profesorilor prin tehnici pe care le pot învăța și aplica. De un an așteptăm aprobarea care ar presupune doar interes din partea ministerului pentru starea de sănătate a cadrelor didactice cu efect asupra copilului

Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, spune că, împreună cu mai mulți colaboratori, a propus Ministerului Educației de peste un an un proiect cu tehnici pentru a reduce…
Vezi articolul