Andrei este un tânăr cu sindrom down din Botoșani. În 2015, pe când avea 14 ani, a fost încadrat în clasa a V-a la școala gimnazială nr. 13 ”Ion Creangă” din Botoșani, după ce o comisie specializată l-a recomandat pentru învățământul de masă, însoțit de un profesor itinerant/de sprijin.
La școală, copilul s-a lovit însă de ostilitatea și agresivitatea unor profesori și părinți.
”Încă din a doua săptămâna de școală, profesoara de geografie a avut o atitudine reticentă față de copil, în timp încercând să convingă și alte cadre didactice să îl lase corigent pe copil, demersuri în care a fost sprijinită de profesoara de română. A refuzat să comunice cu copilul și cu profesorul itinerant. De asemenea, a comunicat celorlalți părinți situația copilului, fiind demarate acțiuni de convingere a acestora de a-l exclude pe minor din clasă”, se arată în documentul prin care Consiliul Național de Combatere a Discriminării le-a sancționat pe profesoarele ostile cu avertisment.
Profesoara de geografie ”a inițiat un dialog agresiv cu părinții. Aceasta i-a convocat pentru a-i convinge să își retragă copilul din școală. Motivele invocate au fost că minorul va deranja activitatea la clasă, deoarece <<fizic este mai mare>> și <<sigur o să îi lovească și pe ceilalți>>”, potrivit sursei citate.
4 comments
Eu sa am copilul in clasa cu acest baiat, as face greva impreuna cu ceilalti parinti pana ar fi retras.
De ce spuneti asta? Stiti ce este acest sindrom, credeti ca acesti copii trebuie pedepsiti fara sa fi gresit -trebuie izolati? Daca ati fi dvs. in locul parintilor?
Stimata doamna, nimeni n-a pomenit nicio secunda de a izola elevii cu cerinte speciale. Ceea ce sugera doamna, sunt convinsa ca se referea la faptul ca elevul respectiv ar trebui sa studieze in invatamantul special si nu de masa. Pentru ca, fie ca recunoastem sau nu, un elev cu CES trage clasa in jos in materie de timingul lectiei. Este foarte greu sa alegi pe cine sa privezi de timp in plus: elevul cu CES(pe care nu ai efectiv timp fizic sa il iei complet diferentiat si nici nu esti pregatit sau platit pentru asta) sau alti 20-30 de elevi restul( pe care i-ai priva de accesul la materie din lipsa de timp acordat unui singur elev). Si oricum elevul cu CES studiaza si separat cu profesorul de sprijin. Sigur ca il evaluam diferentiat, ii cerem cunostinte adaptate, dar, spre exemplu, ca profesor de matematica la clasa a VI-a nu o sa am timpul necesar sa il invat tabla inmultirii cand am de predat ecuatii de gradul 2. Aceasta este treaba profesorului itinerant, care ar trebui sa-mi fie un partener: el imi livreaza elevul cu tabla inmultirii stiuta, eu ii adaptez cunostintele si fac ecuatii de gradul 1 in loc de 2 cu el. Ce-ar fi sa ne apucam acum sa predam toti notiunile de baza pentru un singur elev? Cu ceilalti ce facem? Da, nu neg sa fie unele discipline in care elevul cu CES precum Andrei sa dea randament, precum cele de memorare: istorie, geografie. Dar asta nu inseamna ca daca la fizica sau engleza nu face fata, a fost neindreptatit la nota. Pur si simplu, poate ca boala lui atat ii permite: memorare, fara logica, fara inlantuiri de gandire. Sa-i dam in cap profesorului de matematica atunci? Matematica nu se poate face doar cu invatat pe de rost. Inainte sa aruncati in profesori, judecati putin lucrurile. Cerintele speciale sunt o gama foarte vasta: de la handicapuri fizice, pana la cele comportamentale, mintale sau emotionale. Unii sunt inchisi, altii violenti, altii n-au o mana, altii nu vad, altii au tot, dar au QI 50.
Au incercat intr-o clasa parintii, au semnat si o petitie si li s-au facut dosare penale, ca cica au discriminat cand au facut acele cereri, petitii. Si reamintesc, elevul cu problema era unul violent. Dar tu, elevul statului, care esti lasat la mila violentei si perturabarii invatarii de un asemenea elev, nu esti discriminat de stat? Din pacate, foarte multe lucruri in tara asta au devenit discriminare pozitiva in detrimentul majoritarilor.