Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

Captura Subiecte EN II 2023

Luni, 13 mai, începe Evaluarea Națională de la clasa a II-a, iar duminică la prânz Ministerul Educației anunță noutatea acestei ediții: colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicații digitale, potrivit unui comunicat al instituției. Întrebat recent de Edupedu.ro dacă corectarea pentru Evaluările II, IV, VI va fi făcută diferit, dacă se va apela la platforma digitalizată folosită la corectură pentru examenele naționale, șeful Centrului Național pentru Politici și Evaluarea în Educației, din subordinea Ministerului Educației, Marian Șuță, a declarat că „anul acesta nu sunt noutăți”.

În contradicție cu șeful Centrului de Evaluare, comunicatul Ministerului Educației arată că noua aplicație digitală „va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiții de siguranță și de control optimizat al calității și, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor și va permite valorificarea rapidă și flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei și a raportului școlii, fără eforturi birocratice suplimentare și într-un timp mai scurt”.

Calendarul EN II 2024

Ministerul Educație anunță că în perioada 13 – 29 mai este programată sesiunea de evaluări naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2023 – 2024, care se adresează unui număr de peste 500.000 de elevi (cumulat).

Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a începe luni, 13 mai, cu proba de Limbă și comunicare – scris – Limba română, respectiv proba de Limbă și comunicare – scris – Limba maternă pentru elevii aparținând minorităților naționale.

Marți, 14 mai, elevii claselor a II-a vor susține proba de Limbă și comunicare – citit – Limba română, iar miercuri, 15 mai, elevii aparținând minorităților naționale participă la proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă.

Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică și științe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul EN II (Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale), susținută de elevii aparținând minorităților naționale

Calendarul EN IV 2024

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a/EN IV) are următorul calendar: limba română (21 mai), matematică (22 mai) și limba maternă (23 mai).

Calendarul EN VI 2024

Calendarul de administrare a evaluării naționale la finalul clasei a VI-a (EN VI) are următoarea configurație: 28 mai – Limbă și comunicare, respectiv 29 mai – matematică și științe ale naturii.

„Probele au o structură și caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaționale și implică un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II), respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN IV și EN VI).

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test”, potrivit ME.

„Ca element de noutate pentru administrarea și valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicații digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiții de siguranță și de control optimizat al calității și, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor și va permite valorificarea rapidă și flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei și a raportului școlii, fără eforturi birocratice suplimentare și într-un timp mai scurt.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Rapoartele generate la nivelul unității de învățământ pe baza acestor rezultate furnizează argumente statistice de maximă importanță și relevanță pentru construirea măsurilor de valorificare a rezultatelor înregistrate la aceste evaluări naționale, măsuri focalizate pe nivelul unității de învățământ și pentru beneficiarii serviciilor educaționale: elevi, părinți/tutori, cadre didactice, personal educațional de sprijin etc”, mai arată instituția.

Într-o declarație pentru Edupedu.ro, pe 8 mai 2024, Marian Șuță, director general al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație a spus că nu va fi digitalizată corectarea pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, după cum a declarat, pentru Edupedu.ro și că „anul acesta nu sunt noutăți. În viitoarea metodologie vor fi, dar anul acesta nu. Corectarea se va face normal, cum s-a făcut și anul trecut, în școală: un evaluator de la clasă și un alt cadru didactic. Corectarea clasică, la fel ca anul trecut”, a spus Marian Șuță.

Exit mobile version