Csaba Asztalos: Pledez pentru încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar / Plus: Din toamnă, o zi pe săptămână trebuie să se practice predarea online

12.362 de vizualizări
Csaba Asztalos / Foto: Facebook.com
“Din punctul meu de vedere, ca părinte, eu pledez pentru încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar. Programa școlară la clasele terminale era aproape de finalizare înainte de a se închide școlile și oricum nu se ia în considerare materia din al doilea semestru. Logistic, nu suntem pregătiți să asigurăm toate măsurile necesare perntru distanțarea socială și respectarea regulilor de prevenire a epidemiei, avem o suprapopulare a școlilor”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării, Csaba Asztalos.

Întrebat dacă CNCD a fost sesizat cu privire la deciziile luate de ministrul Educației în timpul pandemiei COVID-19, Asztalos a afirmat pentru Edupedu.ro că “am avut doar scrisori prin care ni s-au semnalat că anumite grupuri vulnerabile nu au resursele necesare pentru a trece la școala online, iar legat de ultimul ordin eu cred că trebuie citit foarte bine, pentru că reiese că poți să soliciți obligativitatea controlului prezenței elevilor doar în acele situații în care elevul are acces la online și la resurse.”

Din punctul meu de vedere, Ministerul Educației, Guvernul și toată societatea de acum trebuie să se concentreze pentru ca până în toamnă să creeze un sistem de predare online, pentru orice eventualitate, câștigând timp. În loc să se focuseze pe reluarea predării în școli, care logistic nu este fezabilă după 15 mai, ar trebui să se concentreze pe organizarea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului în condiții optime, respectiv să închidă anul școlar online și să lucreze ca până în toamnă să aibă pus la punct un sistem digitalizat de predare online unitar. Mai mult, indiferent dacă revine sau nu pandemia, din toamnă, din punctul meu de vedere, o zi pe săptămână sau la 2 săptămâni trebuie să se practice predarea online, pentru a învăța și a exersa această modalitate de predare și pentru a crește gradul de digitalizare a educației, care are efecte pozitive peste tot în lume. Criza aceasta ne arată gradul de vulnerablitate al sistemului de educație și gradul scăzut de digitalizare”, a declarat Csaba Asztalos, pentru Edupedu.ro.

Alăturăm și analiza publicată de Csaba Asztalos, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pe contul său de Facebook:

“Opinii – propuneri cu privire la reluarea educației după situația de urgență

Pe scurt:

  • încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar;
  • prezența poate fi cerută doar elevilor cărora li s-au asigurat resursele pentru educația online. Oricum, avem o situație de discriminare în cazul grupurilor vulnerabile;
  • să ne concetrăm pe evaluare națională și bacalureat, respectiv ca până în toamnă să construim un sistem de predare online funcțional pentru învățământul preuniversitar;
  • începând cu noul an școlar, 1 zi pe săptămână sau la 2 săptămâni să avem predare online.

Mai pe larg:

Doresc de la început să subliniez că aceste câteva gânduri nu se vor a fi o critică sau un demers de accentuare a intensității contondente a dezbaterilor publice. În calitate de părinte îmi exprim opinia cu privire la subiectul reluării procesului școlar.

Pledez pentru încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar. Argumente în favoare acestei soluții:

  • majoritatea școlilor noastre sunt suprapopulate, cu o medie în jur de 30 de elevi în clasă, cu spații la limită pentru populația școlară. Fizic este imposibil să implementezi reguli de minimă distanțare socială și igienă.
  • reîncepem procesul școlar la o dată când temperaturile vor fi în urcare, ridicate. Mă gândesc cum vor învăța elevii cu masca de protecție pe față în aceste condiții?
  • o importantă parte a cadrelor didactice se încadrează în categoria de vârstă vulnerabilă la COVID-19, comportând și alte afecțiuni. Am pledat pentru evitarea totală a contactelor între copii și oamenii din categoria de vârstă vulnerabilă, și acum există riscul să expunem cadrele didactice la contaminare.
  • crește traficul sub toate aspectele sale. O creștere bruscă a transportului public ridică serioase probleme de respectare a distanțării sociale și de igienă.
  • exuberanța, bucuria naturală și normală a elevilor, cu atât mai mult că vin după o lungă perioadă de izolare este în totală provocare cu un comportament în linie cu regulile de distanțare și protecție.

Legat de ordinul MEC – în interpretarea mea, pentru evitarea discriminării, se poate solicita verificarea prezenței la predările online, doar în cazul acelor elevi care dispun de resursele necesare învățării online.

Este evident, că în această criză, bruscă și temporară, există un număr de elevi care nu au acces la tehnologie și resursă pentru a beneficia de predarea online. În cazul acestora suntem într-o situație de discriminare.

Să nu uităm, că învățământul de stat obligatoriu este gratuit.

De asemenea, propun, ca începând cu viitorul an școlar, să se introducă obligatoriu predare și învățarea online 1 zi pe săptămână sau la două săptămâni pentru a exersa și această formă de educație, având în vedere eventualele situații de criză. Desigur, o astfel de măsură ar accelera gradul de digitalizare a învățământului, cu efecte evident benefice asupra calității educației, potrivit experiențelor altor state. S-ar crea și o infrastructură, bază de date și cunoaștere în domeniu, cu accent pe asigurarea condițiilor de educație online și elevilor din grupurile vulnerabile.

Csaba Asztalos / Foto: Facebook

 


8 comments
  1. De ce nu limitati numarul de elevi dintr-o clasa la 15? Mentionam ca in prezent sunt clase suprapopulate cu peste 35 de elevi, depasind astfel numarul maxim de elevi admisi din punct de vedere legal. Sa fim seriosi, la clasa abia se poate lucra cu 10-15 elevi, in aceste “superclase” procesul de invatamant seamana mai mult cu un atelier la strung. Guvernantii doresc propulsarea unui sistem de invatamant performant ca in Finlanda cu efort bugetar nul, lucru imposibil de atins.

  2. Cum se face ca islandezii n au asemea probleme? Ei lasă toți copiii de pana la 16 ani la școală. Știu ca clima lor e mai rece.

  3. Il cunosc pe domnul Asztalos, de multe ori am fost in total dezacord cu dansul, dar aceasta este cea mai buna idee vehiculata in educatia romaneasca a ultimilor 30 de ani! À bon entendeur, salut!

  4. Și cu cei săraci care nu au mâncare pe masă, apoi de unde să aibă dispozitive inteligente si conexiuni rapide de date, ce facem? punem peste ei un strat serios de țărână?
    Pentru că on-line-ul înseamnă mai mult decât voința pixului ce semnează și mai mult decât vor să accepte cei care au (ceea ce le trebuie).

  5. Să nu uitați să schimbați mereu ziua, astfel încât să nu fie mereu „luni” predată online, să aib ocazia toți profesorii să încerce sistemul.

  6. Buna ziua,
    Ma bucur ca s-a gasit o persoana care sa fie interesata si de starea de sanatate a cadrelor didactice.
    Dar am o nelamurire.
    In toamna cum vom invata, nu tot cu efective mari de elevi in clase?
    Doar nu va imaginati ca vor reduce nr de elevi in clasa astfel incat sa fie posibila distantarea sociala, caci in toamna se anunta al doilea val de covid?

  7. In sfârsit, un om care înțelege pericolul si lanseaza o idee …buna!
    Sunt note pt încheierea mediilor!
    Se poate încheia anul școlar!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Între roboți, inteligență artificială și blockchain, profesorul nu va fi desființat, ci rezistă în rol central – raportul OECD Digital Education Outlook 2021, despre tehnologiile inteligente care transformă școala

Tehnologiile blockchain, inteligența artificială, roboții ca instrumente folosite în educație nu mai sunt prognoze utopice sau distopice privind școala, ci lucruri reale, explorate sau aplicate deja în sistemele de educație…
Vezi articolul

Daniela Vasile, profesor: Modelul hibrid, cel mai dificil de implementat la nivel de clasă, dar cu cea mai mare flexibilitate și oportunități. Cum se face învățare de tip hibrid cu o clasă inversată

În timp ce societatea este blocată în discuții superficiale si contradictorii, generate de o implementare deficitara a conceptului de învățare online în lunile martie-iunie, o discuție mai productivă ar consta…
Vezi articolul

Istoricul Oliver Jens Schmitt, despre discursul rasist al premierului ungar Viktor Orban: La Băile Tușnad a testat noi niveluri ale politicii sale / A devenit un aliat al dușmanilor declarați ai Europei, precum Vladimir Putin

Discursul extremist al președintelui Ungariei, Victor Orban, de la Băile Tușnad „testează noi niveluri ale politicii sale”, în contextul în care el „s-a îndepărtat din ce în ce mai mult…
Vezi articolul