Criza de cadre didactice, o problemă semnalată de mai multe state europene, cu precădere Franța și Germania, există și peste ocean: districtele școlare rurale din Texas trec la săptămâni de patru zile în această toamnă din cauza lipsei de personal, iar statul Florida le cere celor pensionari, fără experiență în învățământ, să intre în sălile de clasă. În Arizona li se permite studenților să intervină și să instruiască copiii, după cum notează publicația The Washington Post.
„Lipsa profesorilor în America a atins cote de criză – iar oficialii din Educație de pretutindeni se străduiesc să se asigure că, atunci când elevii se vor întoarce în sălile de clasă, cineva va fi acolo pentru a-i educa”, punctează sursa citată.
Este greu de știut cu exactitate câte săli de clasă din SUA duc lipsă de profesori pentru anul școlar 2022-2023 pentru că nu există vreo bază de date națională care să urmărească cu precizie această situație. Rapoarte la nivel de stat și de districte au apărut în întreaga țară, detaliind deficitele de personal care se întind de la sute la mii de oameni.
Conform The Washington Post, situația din alte state stă în felul următor:
- O asociație pentru Educație din statul Nevada a estimat că aproximativ 3.000 de posturi de profesor au rămas neocupate în cele 17 districte școlare din stat la începutul lunii august.
- Într-un raport din ianuarie, Asociația Superintendenților Școlilor Regionale din Illinois a constatat că 88% dintre districtele școlare din întregul stat aveau “probleme cu lipsa de cadre didactice” – în timp ce 2.040 de posturi de profesor erau fie neocupate, fie ocupate de angajați “mai puțin calificați”.
- În zona Houston, cele mai mari cinci districte școlare raportează toate că între 200 și 1.000 de posturi didactice rămân libere.
Cauzele, identificate de reprezentanții profesorilor
Experții și reprezentanții asociațiilor de profesori consultați de sursa citată indică o confluență de factori, inclusiv epuizarea profesorilor care a venit odată cu pandemia, salariile mici și sentimentul unora dintre educatori că politicienii și părinții – și, uneori, propriii membri ai consiliilor școlare – au puțin respect pentru profesia lor, în contextul unui război cultural educațional în creștere, care a făcut ca multe districte și state să adopte politici și legi care restricționează ceea ce pot spune profesorii despre istoria SUA, rasă, rasism, gen și orientare sexuală, precum și despre problemele LGBTQ.