Cristache, Federația părinților: Rezultatele de la Evaluarea Națională sunt un mare câștig / Și la Bacalaureat trebuie schimbată evaluarea cu itemi de tip obiectiv, chiar de anul următor / Trag un semnal de alarmă pentru copiii care acum intră clasa a VI-a

14.931 de vizualizări
Iulian Cristache / Foto: gov.ro
Rezultatele de la Evaluarea Națională sunt un mare câștig, a declarat pentru EduPedu.ro Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar. Acesta a spus că, după aceste rezultate, ar trebui schimbată și evaluarea de la Bacalaureat, în opinia sa, astfel încât subiectele să fie formulate tot ca la Evaluarea Națională, „cu itemi de tip obiectiv”.

Reprezentantul FNAP a spus că nu ar trebui ca autoritățile să aștepte schimbarea curriculară la liceu pentru a introduce acest tip de evaluare, pentru că profesorii pot preda și îi pot testa pe elevi cu teste de tipul celor folosite acum la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a. „Vom avea câștiguri pentru că se pare că aceasta abordare și această structură este pe placul copiilor”, a mai spus Cristache.

Procentul mediilor peste 5, înregistrat la Evaluarea Națională 2021, a fost de 76,8% înainte de contestații. Ministerul Educației anunță că este o ușoară creștere a acestui procent față de anul trecut.

Iulian Cristache: „Văzând contextul pandemic, la începutul anului școlar 2020-2021, nu aveam mari speranțe, pentru că am pierdut practic un semestru din anul trecut, fiind școala suspendată, cu ceva activități online și fără activități față în față. În toamna noului anului școlar știți foarte bine că s-a ținut cont de rata incidenței și cel puțin 50% constant au continuat activitatea în mediul online și nu față în față. Un prim plus a apărut la simularea Evaluării Naționale. Acolo am avut o creștere de 20% raportat la simularea din 2019 și, dacă luăm în calcul contextul, actualul context pandemic, mai ales că sunt copii care nici măcar 50% nu au fost în școală față în față, dacă luăm în calcul o schimbare de paradigmă și de evaluare la nivel de subiecte și de o structură abordată, asemănătoare cu ceea ce reprezintă testele PISA, eu cred că este un mare câștig. Nu trebuie să ne uităm la mediile de 10 pentru că acele medii erau înșelătoare. Un mare plus aici merită Centrul Național de Evaluare și Examinare (n. red. actualul CNPEE) care a înțeles că trebuie să elaboreze niște subiecte care să vină în sprijinul copiilor, nu neapărat ținând cont de contextul pandemic, ci ținând cont de ceea ce se întâmplă la nivel european. Niște subiecte care să fie transpuse cu ceea ce ne dorim noi în viața reală, cu aplicabilitate, să încurajeze un învățământ de tip organic și nu mecanic, nu o reproducere la nivel de text, în special la limba și literatura română.

Deci eu zic că este un prim semnal că, cel puțin evaluarea la nivel de Bacalaureat trebuie schimbată astfel încât să introducem același tip de evaluare, prin itemi de tip obiectiv și să încurajăm și aici același lucru. Există o posibilitate pentru a face asta și nu cred că trebuie să așteptăm pentru ca actuala generație de clasa a VIII-a să ajungă la finalul liceului pentru a face această schimbare. Ea trebuie să fie începută de anul viitor, cu condiția ca elevii care vor intra în clasa a XII-a să fie testați și să li se predea și să fie instruiți și evaluați prin actuala structură de subiecte de tip PISA.

Vom avea câștiguri pentru că se pare că aceasta abordare și această structură este pe placul copiilor și trebuie să susținem acest lucru. Practic, este un trend europeană la care noi am întârziat, din păcate.

Atenție, trag un semnal de alarmă! Pentru că știți foarte bine că s-a prorogat, noi aveam un alt tip de evaluare în mod normal, conform Legii Educației (n. red. evaluare transdisciplinară la finalul clasei a VIII-a). Actuala generație de clasa a V-a, care a terminat, trebuie să intre peste 4 ani în noul sistem de evaluare. Dar din păcate, nici acum profesorii nu sunt pregătiți pentru acest tip nou de evaluare, nu se constituie portofolii cum scrie în Legea Educației Naționale și din nou vor fi surprinși, peste trei ani de zile, atunci când elevii vor trebui să susțină evaluarea conform Legii educației naționale și conform prorogării. Deci, ori în toamnă ministerul, prin elaborarea unei noi Legi a educației prorogă din nou sau anulează acest tip de Evaluare Națională, care trebuie să fie ținută peste trei ani de zile, pentru elevii care acum au trecut într-a VI-a, ori dacă nu, atenție, trebuie pregătit, trebuie predat, trebuie instruit învățat și evaluat astfel încât copiii să nu mai fie surprinși”. 

Foto: gov.ro

Citește și:
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională. Sunt de 7 ori mai puține ca anul trecut și minimul ultimilor 9 ani / Clujul are cele mai multe medii de 10
Rezultatele de la Evaluarea Națională 2021 au fost publicate. Vezi listele cu notele și mediile elevilor, pe județe
Rezultate Evaluarea Națională 2021. Doar 13 medii de 10 în București, față de 224 anul trecut. Lista liceelor

6 comments
  1. Ioana, Anca si Laura, din clubul “mamicilor ingrijorate mai intai, apoi usurate pentru ca odoarele au invins soarta cruda si nevolnicia profilor nepregatiti si nesimtitori”.
    Induiosator, iti vine sa lasi o lacrima!

  2. Propun sa nu se mai sustina nicio evaluare,ca an de an se “coboara stacheta in mod inteligent” la subiectele date. Vom avea adevaratii analfabeti functionali cu diplome,doctorate. Sa fie primit

  3. Doamna Anca ,recunosc ca ne regasim in tot ce ati prezentat.Un lucru este
    clar sistemul de invatamant trebuie reformat,elevii sa fie centrul sistemului,profesorii sa lucreze in folosul elevilor.

  4. Sunt incurajatoare rezultatele avand in vedere drumul greu parcurs de acesti elevi, insa principalul efort a fost al parintilor prin acordarea la greu de meditatii. Din pacate scoala , prin domnii profesori de la materiile de examen nu a facut mare lucru in cazul nostru, adica: dintr o clasa de 21 de elevi 19 au luat meditatii la ambele discipline iar din acestia – 15 elevi au luat meditatii cu profesorul de la clasa (in grupe de cate 4,5 elevi sedinte de 1 ora si jumatate) asta la o scoala dintr un oras resedinta de judet. Nu acuz pe nimeni deoarce suntem obositi ca parinti dupa acest efort , dorinta de reusita a copilului a fost a noastra a parintilor si ne o asumam cu tot efortul finaciar facut(atata doar ca ne felicitam ca am reusit sa dam copilului meditatii cu alti profesori fata de cei de la clasa)
    Dupa experienta personala realitatea este aceasta:
    1. peste materia de clasa a 7 a sem 2 la matematica si la romana s a trecut cum s a trecut (in conditiile in care prof de mate nu prea avea nici device uri electronice in cazul nostru), am recupreat materia doar prin meditatii.
    2.Clasa 8 primul semestru a fost si el cum a fost.
    3 Acesti elevi incepand cu clasa 1 nu au avut niciodata manuale la inceputul anului ( uneori veneau manualele in sem II), probabil ca si la liceu va fi aceeasi situatie.
    4. Clasa pregatitoare a inceput la multi cu invatatoare debutante
    5. profesorii din 5-8 nu au fost pregatiti /nu s-au pregatit pentru schimbarile in ceea ce priveste materia predata, modalitatea de evaluare etc.
    Marele noroc a fost ca intr un final prin februarie s au elaborat acele teste de antrenament ce a ajutat intr un fel de pregatire mecanica : macar ai stiut ca elev la ce tipuri de exercitii sa te astepti si atunci ne am concentrat pe acelea.
    In concluzie multumim cerului ca am scapat de examen, nu acuzam pe nimeni de nimic nici scoala, nici profesorii, v am impatrtasit experienta si parerile personale.

    1. Adevărat fiecare cuvințel pe care l-ați scris! Exact așa a fost și la noi, toată lumea a făcut pregătire în particular. Școala a încercat să recupereze timpul irosit în pandemie prin programul remedial de pregătire: ‘Școala după școală “.
      Dar dacă sunt niște rezultate care se pare că îi mulțumesc pe cei responsabili din Învățământ, asta se datorează în principal efortului financiaal părinților!

      1. Sistemul de invatamant trebuie reformat,elevii sa fie centrul sistemului,profesorii sa lucreze in folosul elevilor.. Daca nu s-ar medita nimeni, oare ce note ar fi la o evaluare nationala sau bacalaureat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Examenele de final de liceu în Republica Cehă includ probe obligatorii și examene cu participare voluntară – prezentarea oferită modelului ceh în „Ghidul profesorului” pentru Bacalaureatul din România

Examenele prin care se încheie studiile liceale în Republica Cehă, în funcție de filiera urmată – Maturita și VET – se numără printre exemplele internaționale de „Bacalaureat” sau echivalent, oferite…
Vezi articolul