Creșele și grădinițele pot avea program prelungit în vacanțe, în asociere cu alte unități de învățământ dacă sunt cel puțin 10 copii care să participe, la cererea părinților – ROFUIP 2024

3.599 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Creșele și grădinițele pot organiza program cu activități educativ-recreative la program prelungit și pe perioada vacanțelor dacă sunt minimum 10 copii înscriși de părinți, potrivit ROFUIP 2024, publicat în Monitorul Oficial. Decizia de organizare a programului în vacanțe se aprobă în Consiliul de administrație al unității de învățământ și este necesar ca minimum 10 copii să participe, la cererea părinților.

Grădinițele și creșele vor putea să organizeze program pe perioada vacanțelor în anumite condiții. Este nevoie ca cel puțin 10 părinți să facă cerere pentru program prelungit pe perioada verii la grădinița sau creșa dorită. Conducerile unităților de învățământ se pot și asocia cu alte unități de învățământ similare pentru a organiza activitățile.

Și până acum se puteau organiza activități în vacanță însă nu era impusă o limită a numărului de copii. Se va încheia un contract educațional între unitatea de învățământ și părinți pentru perioada respectivă.

De asemenea au fost introduse criterii despre cum se poate organiza programul în funcție de concediile angajaților și disponibilitate, iar conducerea trebuie să se asigure că are timp necesar pentru efectuarea lucrărilor necesare de reparație și de igienizare ale clădirilor și terenurilor.

Modificările din ROFUIP legate de programul de vară al creșelor și grădinițelor

Art. 9, alin (2) În unitățile de educație timpurie, care oferă servicii esențiale în societate, atât pentru copiii cărora li se adresează, cât și pentru familiile acestora și angajatori, vacanța școlară se raportează, cu prioritate, la interesul beneficiarilor primari pentru care, în timpul acesteia, se organizează, la cererea părinților/reprezentanților legali, activități educative recreative în unitățile de educație timpurie.

Art. 10 alin (6) În perioada vacanțelor, în unitățile de învățământ cu nivel antepreșcolar și preșcolar se pot organiza, la nivelul unității sau în asociere cu alte unități, activități educativ-recreative cu copiii. Activitățile se pot organiza cu minimum 10 copii înscriși la program prelungit, ai căror părinți au solicitat acest tip de program.

(7) Perioada din vacanță în care se organizează activități educativ-recreative se aprobă de către Consiliul de administrație al unității de învățământ, în concordanță cu programarea concediilor de odihnă ale salariaților și se aduce la cunoștință părinților/reprezentanților legali ai beneficiarilor primari.

(8) În vederea participării la activitățile educativ-recreative menționate la alin. (6), părinții și unitatea de învățământ încheie pentru perioada respectivă contract educațional, conform reglementărilor legale în vigoare.

(9) Activitățile menționate la alin. (6) se vor desfășura cu respectarea următoarelor condiții specifice:

a) stabilirea locației potrivite pentru activități de vacanță;

b) planificarea personalului didactic și administrativ în activitate;

c) planificarea activităților de educativ-recreative;

d) asigurarea condițiilor de microclimat;

e) asigurarea hranei conform prevederilor aplicabile;

f) asigurarea efectuării concediului de odihnă pentru personalul unității de educație timpurie;

g) asigurarea timpului necesar pentru efectuarea lucrărilor necesare de reparație și de igienizare ale clădirilor și terenurilor.

Citește și:
OFICIAL Programul copiilor nu poate să depășească 10 ore pe zi la grădiniță, potrivit ROFUIP 2024

Toți educatorii trebuie să facă pentru copiii din grupele mari de grădiniță un raport descriptiv de evaluare. Documentul va fi obligatoriu la înscrierea în clasa pregătitoare 2025 / Model de raport

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Grădinițele au nevoie de investiții pe toată linia, de la infrastructură la salarii, metode de predare și competențele digitale ale angajaților – raport CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii

Creșterea investițiilor publice în educația timpurie și îmbunătățirea condițiilor de lucru, a pregătirii și salarizării personalului din acest domeniu se numără printre principalele recomandări incluse într-un nou raport al Comisiei…
Vezi articolul

Kitul educațional care i-a făcut pe 90% dintre părinții care l-au primit să se joace mai mult cu copiii lor și care le-a dezvoltat celor mici abilitățile cognitive și creative / Rezultatele unuia dintre cele mai ample studii realizate vreodată în educația timpurie din România: 45% dintre părinți invocă lipsa banilor, ca motiv pentru care nu își trimit copiii la grădiniță, iar 37% spun că discută lunar sau mai rar cu copiii lor

La începutul anului școlar trecut, în septembrie 2022, în peste 700 de comunități defavorizate din 40 de județe a început derularea proiectului „Start în educație“. Timp de un an școlar,…
Vezi articolul

Planul Național de combatere a violenței școlare, prevăzut în noua lege a Educației, ar trebui aprobat la 6 luni după ce începe școala / Împreună cu elevii și părinții, școlile vor face apoi propriile planuri pe baza acestuia, în acord cu ROFUIP și procedura de management de la nivel național

Potrivit noii legi a Educației care intră în vigoare pe 2 septembrie 2023, Guvernul aprobă “într-un termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a legii, Planul național…
Vezi articolul

Regulile de înscriere la grădiniță și creșă 2024, la fel ca anul trecut. Ce trebuie să facă părinții, documentele necesare și care sunt criteriile de departajare în cazul în care sunt mai mulți copii decât locuri – proiect

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică proiectul de metodologie privind înscrierea la creșă, grădiniță și servicii de educație timpurie complementare (ludoteci). Amintim, înscrierea la grădiniță și creșă 2024 are…
Vezi articolul