Peste nouă din zece studenți participanți la un sondaj realizat pentru o platformă educațională spun că învățarea online nu merită costurile pe care le implică, 1 din 50 dintre ei apreciind că tarifele aplicate de universități sunt corecte, potrivit Forbes. Publicația scrie că, pe măsură ce studenții sunt tot mai nemulțumiți de felul cum se desfășoară școala în pandemie, universitățile occidentale sunt supuse unei presiuni crescânde pentru reducerea tarifelor pe care le aplică.
Potrivit sursei citate, deși predarea online este acum o procedură standard, 94% dintre studenții care au participat la sondajul realizat pentru OneClass – platformă ce adună materiale de curs și notițe ale studenților, spre a fi folosite de alții – apreciază că acest tip de învățare nu merită costul asociat. Doar 2% apreciază că taxele sunt potrivite ca valoare. La sondaj au participat pesto 10.000 de studenți din SUA.
În Marea Britanie, parlamentarii sunt așteptați să discute un proiect care ar obliga universitățile să returneze tarifele încasate în unele situații, pentru restul anului, arată Forbes. Publicația arată că este vorba despre o reacție la mai multe petiții care cer acest lucru:
- O petiție ce a adunat aproape 220.000 de semnături, care care universităților să dea înapoi o parte din bani
- O alta, semnată de 111.000 de persoane, care cer universităților să dea înapoi banii încasați din tarife pentru ultima parte a anului universitar anterior.
- Un alt apel, de reducere a tarifelor până când predarea obligatorie online ia sfârșit, a strâns 164.000 de semnături.
Forbes notează, însă, că universitățile opun rezistență acestor apeluri, invocând investițiile făcute pentru a asigura predarea online, așa încât niciun student să nu sufere pierderi de învățare, iar calitatea predării să rămână la un nivel ridicat.
Photo 181436045 © Arne9001 – Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.