Trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli – Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București: De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală?

6.306 vizualizări
Pavel Lazarov / Foto: captură Digi24
„De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute?”, este întrebarea pe care a adresat-o Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București, duminică seara, la Digi24, în legătură cu decizia de trecere a tuturor claselor unui școli în mediul online, care ar putea fi luată de Consiliul de Administrație al fiecărei unități de învățământ. Acesta a spus că „trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli”.

Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București a subliniat că sunt foarte multe etape ce îngreunează procesul de trecere în online a întregii școli și că în acest caz „Ce facem, să răspândim pandemia?”.

  • Potrivit unei instrucțiuni trimisă luni seara la toate școlile de Ministerul Educației, trecerea claselor sau grupelor de copii, în online, este decisă de Consiliul de Administrație al școlii și doar închiderea întregii unități de învățământ are nevoie de avizul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

Astfel, în școala directorului Pavel Lazarov erau jumătate de clase în online, iar potrivit ordinului comun al ministerelor Educației și Sănătății, toate clasele își vor desfășura activitate online. Pentru a duce la îndeplinirea acest lucru, directorul instituției de învățământ a explicat că „am convocat online Consiliul de Administrație pentru că trebuie să propun, cu acordul DSP-ului, Inspectoratului Școlar trecerea în online care trimite la Comitetul pentru Situații de Urgență și abia acolo se hotărăște dacă trecem online sau nu. De ce apare această verigă absolut necesară?”.

Acesta a mai spus că cei de la DSP nu au răspuns la telefon pentru a avea acordul lor și că „este foarte dificil în contextul acesta să avem o constanță”. Pavel Lazarov a propus ca să decidă trecerea în online a tuturor claselor Consiliul de Administrație din fiecare școală: „Dacă am situația asta, să decidă Consiliul de Administrație din școala mea și mâine să nu mai vină copiii la școală. Ce facem, să răspândim pandemia?”.

Directorul a mai spus că are o comunicare rapidă cu profesorii și decizia ar fi fost transmisă imediat, dacă ar fi putut decide Consiliul de Administrație: „Eu dau pe grupul de profesori, diriginții de la fiecare clasă au grupul elevilor și grupul părinților, în câteva minute se putea transmite decizia pe care noi am fi putut-o lua astăzi, dacă aveam această atribuție.

De asemenea, Pavel Lazarov a precizat că toți părinții din școala sa au fost de acord să vină la școală. O altă propunere a directorului se referă la „transportul separat al copiilor de acasă la școală, ca să evităm intrarea lor în contact cu aglomerațiile din metrou și celelalte mijloace de transport în comun”.

Declarația completă, Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București:

Pavel Lazarov: Chiar dacă este duminică, am convocat online Consiliul de Administrație pentru că trebuie să propun, cu acordul DSP-lui, Inspectoratului Școlar, trecerea în online care trimite la Comitetul pentru Situații de Urgență și abia acolo se hotărăște dacă trecem online sau nu. De ce apare această verigă absolut necesară? Atâta vreme cât există un ordin al ministrului, trebuie să le respectăm toți. Am sunat la DSP, evident că fiind duminică după-amiază nu răspunde nimeni. În sănătatea publică ar trebui să răspundă la orice moment, acolo ar trebui să fie un comandament care să răspundă non-stop. Am sunat duminică la 5:21 să iau acordul lor și de acolo să trimit la inspectoratul școlar, care automat trebuia să trimită la Comitetul pentru Situații de Urgență, că d-aia le spune „Situații de Urgență”. Prin urmare, este foarte dificil în contextul acesta să avem o constanță. Vreau învățământ cu prezență fizică, dar pentru că situația este atât de gravă, haideți să fim mai flexibili. Dacă am situația asta, să decidă Consiliul de Administrație din școala mea și mâine să nu mai vină copiii la școală. Ce facem, să răspândim pandemia?

Moderator: Și în școala dumneavoastră ce se întâmplă?

Pavel Lazarov: Eu nu pot să fac altceva decât să se respecte regulile. În momentul acesta avem un ordin comun, aștept să mi se răspundă la telefon de către DSP și dacă nu o să mi se răspundă mâine, am șansa ca poimâine să fie 5 octombrie, ziua internațională a educatorului, oricum copiii stau acasă și miercuri cu siguranță o să am un răspuns. Le-am transmis profesorilor că, până când primim acordul Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență, mergem la școală.

De ce am nevoie să fac o pagină pe site-ul Inspectoratului unde să se uite părinții, atâta vreme cât eu, dacă astăzi aveam capacitate decizională sau, mă rog, aveam posibilitatea să decid, în trei minute toți părinții și toți copiii erau informați că mâine se trece în online?

Moderator: Ați pus vreo întrebare către Ministerul Educației și către inspectoratul școlar județean?

Pavel Lazarov: Nu, de ce?

Moderator: Poate dacă puneți această întrebare și-ar da seama în ceasul al 12 le-a cei care decid acești pași că e o sincopă acolo?

Paul Lazarov: Ordinul a apărut ieri, când sa întreb și pe cine să întreb? Dar eu vă spuneam că avem o comunicare extraordinar de rapidă, eu dau pe grupul de profesori, diriginții de la fiecare clasă au grupul elevilor și grupul părinților, în câteva minute se putea transmite decizia pe care noi am fi putut-o lua astăzi, dacă aveam această atribuție.

Am avut o întâlnire cu Comitetul de părinții pe școală și vreau să vă spun că absolut toți au fost de acord că vor să vină copiii la școală. Am făcut un îndemn la solidaritate și am rugat să transmită tuturor părinților, dacă cineva aduce copilul personal cu mașina proprie la școală și mai are încă 23 colegi care locuiesc în zonă să facă cumva prin rotație și să evite transportul în comun. Subliniam la început fermitatea ministrului Cîmpeanu pentru școala fizică. De câțiva ani se vorbește despre „educația – prioritate zero”, se vorbește despre „România Educată”. Am auzit de curând pe premier spunând că „școlile se deschid primele și se închid ultimele”, de ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute? Cred că în momentul ăsta putem să ne gândim și la transportul separat al copiilor de acasă la școală, ca să evităm intrarea lor în contact cu aglomerațiile din metrou și celelalte mijloace de transport în comun. Cred, în continuare, că trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli, sau altceva.”


5 comments
  1. Cu ce gîndesc cei ce nu înțeleg sistemul sanitar?Nu sun locuri în spitale! Medici epuizați. Copiii bolnavi sunt prin spitale iar părinții disperați să se facă bine.Foarte multe decese raportate zilnic…
    30 elevi într-o clasă este distanțare?
    Doresc să fie alocate fonduri și resurse pentru școală on-line.

  2. Îngheață mintea cand auzi ce cretinisme scot acesti imbecili…. Profesorii bolnavi cu zecile, copiii imprastie orice fel de virus au la indemana FARA NICI O RESTRICTIE , toate sunt povesti de Bucuresti si presă…. Unii acasa, altii lamscoala, orele nu se pot tine de cativa profesori fata sa clacheze si ei… Murim “cu orice preț” tovarase ministru…..

  3. Toți sunteți niște hăbăuci.
    Pe lângă faptul că decizia de a ține școlile deschise la momentul de față este o prostie COLOSALĂ, școala online a prezentat oportunitatea perfectă necesară pentru modernizare și digitalizare în România.
    În ciuda acestui fapt, nu se face nimic.
    În continuare se folosește premiza cu: “Trebuie să se facă fizic”. Bre, aduceți-va aminte că și înainte de pandemie erau niste probleme IMENSE legate de sistemul de învățământ de la profesori care își bat elevii până la școli care cad pe elevi și lipsa echipamentelor și a toaletelor din școli.
    Toți vor să pară că sunt înțelepți și că fac ceva, dar de fapt nu se face nimic iar situația învățământului se agravează pe măsura ce trec anii.

  4. La mine in scoala 20% din profesori sunt bolnavi. Orele lor nu pot fi suplinite, sunt prea multi! De asemenea, peste 10% din clase sunt in carantina. Scoala merge inainte, cu voiosie, pana la dezastru!
    Onor la Ministru Educatiei si la Superman!

  5. Decidentii sunt diafani si ancorati in realitatea propriilor lor fantasme. In realitatea noastra, a celorlalti, aproape ca nu mai exista clasa la care sa nu fie copii in online. Asta face ca aproape toate orele sa fie in sistem hibrid, adica exact sistemul cel mai prost, recunoscut inclusiv de decidenti ca nesatisfacator, cu rezultate inferioare scolii online.
    In alta ordine de idei, cand rata de infectare intr-o localitate se indreapta catre 15 (!), iar elevii nu sunt testati macar saptamanal, riscul ca tu, profesor intr-o scoala sau liceu cu sute de elevi, sa iei contact cu un elev infectat se apropie de certitudine. Cum spuneam, decidentii sunt diafani si bine…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: M-am angajat să lupt pentru o finanțare corespunzătoare. La rectificarea bugetară vom cere toate fondurile necesare pentru creșterea salariilor și toate sumele ce decurg din măsurile din legile educației care vor intra în aplicare din luna septembrie / Naveta profesorilor trece de la primării, la minister

Ministrul Educației Ligia Deca a declarat luni, de la sediul PNL, că va lupta atât pentru „o finanțare corespunzătoare”, „cât și pentru salarii decente și motivante pentru cadrele didactice”, în…
Vezi articolul

La Matematică și Științe ale naturii, elevii trebuie implicați direct în procesul de învățare, nu prin simpla observare a experimentelor efectuate de învățător sau prin observare de imagini – scrisoare metodică pentru învățători

La Matematică și Științe ale naturii, învățarea trebuie să fie abordată din perspectiva implicării directe a elevului, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov. Este vorba despre recomandările pentru dezvoltarea…
Vezi articolul