Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la clasă, spune filologul Liviu Papadima: Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri: o treime de profesori buni și foarte buni, o treime mediocri și o treime slabi și foarte slabi

1.401 de vizualizări
Foto: Liviu Papadima / captură – TVR+
Filologul Liviu Papadima, profesor la Universitatea din București, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, că „cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la școală”. Acesta a mai spus că, în mediul universitar, avem „o treime de profesori buni, foarte buni; o treime mediocri; o treime slabi și foarte slabi”.

”Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la școală. Deci, în clase diferite sunt planete diferite. Cum era titlul celebru al unei cărți. (…) Așa arată lucrurile”, a precizat Liviu Papadima

Moderatoare: Implicit o critică, dar constructivă, adusă profesorilor. De la ei se așteaptă adevărata resetare a educației în România?

Liviu Papadima: E o critică adusă iarăși ipocriziei. Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri, inclusiv la universitate, ce-am descoperit și eu, văzând și alte universități, predând la Universitatea din Viena 5 ani, unei peste alții, aceeași regulă ca și în Universitate din București, în linii mari: o treime de profesori buni, foarte buni; o treime mediocri; o treime slabi și foarte slabi. Deci, în mediul universitar. (…) Învățământul s-a masificat imens și nu mai putem să zicem că e doar locul unei super elite (…).

Moderatoare: Ne doare procentul de 66% de slabi și mediocri.

Liviu Papadima: Asta e. Un profesor mediocru e un profesor foarte bun.

Moderatoare: Foarte bun?

Liviu Papadima: Da, atâta vreme cât își face treaba. (…) M-am săturat de excepționalismul românesc.

Citește și:
Profesorul Liviu Papadima: Dacă aduci texte neatractive la clasă, vei avea o reacție de respingere din partea elevilor și nu o să ai pe ce construi. Textele sunt la liber, le selectează profesorul cu ajutorul manualului, cu ajutorul copiilor. Intervenția profesorului e crucială

4 comments
  1. Un indiciu infailibil al mediocrității profesorului (sau al activității de la clasă, egală cu ZERO)
    este cu siguranță nota zece dată (invariabil gratuit, desigur) intregii clase, fără excepție. Și nu de puține ori chiar și absenților. Ia uitați-vă prin cataloage la ce discipline se intâmplă asta, an de an, semestru de semestru, modul de modul,…
    Așa, nimeni nu are de comentat, de ce ar avea, nu?

      1. Ciocane mamă, imi pare că te-ai regăsit in indiciul de mai sus (cel al mediocrității), motiv pentru care iți plâng de milă. Deh, e plină lumea de inadaptați dar … exprimarea fiind liberă, abundă de lături. Așa-i Gică?

      2. Ce facem cu profesorii de limba romana?Vin la școală sa fie prezenți,ca apoi la sfarsit de luna sa poată incasa salariul.Ne mirăm cum de copiii sunt catalogați ca fiind analfabeti funcționali, când profesorii sunt întrați în învățământ pe pile sau politic.Vai și amar de tarisoara asta ca nu știu cine va mai fi capabil în viitor sa o poată gestiona într.un mod normal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un adolescent din Spania, primul caz clinic din lume de dependență de jocul Fortnite / Din obsesia pentru joc, acesta a respins interacțiunile umane și avea un program de somn foarte decalat, pentru care a fost spitalizat două luni

Un minor spaniol a devenit primul caz cunoscut în lume de spitalizare timp de două luni pentru dependenţă gravă de jocul video Fortnite, după ce adolescentul a început să manifeste…
Vezi articolul

Talibanii au închis gimnaziile și liceele pentru fete în Afganistan în prima zi de școală. Pentru ele nu se mai țin ore decât în câteva provincii, după ce comunitatea internațională a pus presiune pe liderii islamiști să lase fetele să învețe – VIDEO

Imediat după ce școlile gimnaziale și liceele pentru fete din Afganistan s-au deschis în noul an școlar, talibanii au ordonat închiderea lor, informează Euronews. În septembrie 2021, școlile s-au deschis…
Vezi articolul

Premierul Marcel Ciolacu așteaptă de la Ligia Deca o evaluare a proiectelor prioritare de cămine la nivel național / Cererea vine după incendiul dintr-un cămin al Universității Politehnica din București

Prim-ministrul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrei Educației „o evaluare a proiectelor prioritare de cămine la nivel național”, înaintea ședinței de Guvern. Premierul Ciolacu a făcut trimitere la vizita sa de…
Vezi articolul

Vasile Dîncu: În zilele următoare, pe măsură ce sunt distruse oraşele din Ucraina, vine o populaţie săracă, iar aceasta va rămâne pe teritoriul României / Lucrăm cu Ministerul Educaţiei să vedem ce facem cu copiii

Ministrul Apărării Naţionale, Vasile Dîncu, a declarat marţi că autorităţile române sunt pregătite pentru un val mai mare de refugiaţi din Ucraina, fiind vorba de o populaţie săracă, iar aceasta…
Vezi articolul