COVID-19: În ce condiții și pentru cât timp ar trebui închisă o școală? Dezbatere LiveScience, cu argumente pro și contra închiderii școlilor din cauza noului coronavirus

11.182 de vizualizări
școli din București
Școală / Foto: Pexels.com
Bâlbele în lanț de la liceul timișorean închis, în cele din urmă, pentru 14 zile, după confirmarea a trei cazuri de coronavirus printre elevi, ridică problema: în ce condiții ar trebui să se închidă unități de învățământ, din cauza COVID-19? Și pentru cât timp? Problema e arzătoare la nivel internațional, având în vedere că, până pe 4 martie, numărul elevilor din întreaga lume care nu mergeau la școală din cauza epidemiei se apropia de 300 de milioane, cu posibilitatea ca numărul să crească accelerat. Unele țări sau regiuni s-au grăbit să închidă școli, altele nu. Decizia nu este una ușoară – dimpotrivă, scrie publicația LiveScience, care trece în revistă argumentele pro și contra închiderii școlilor din cauza noului coronavirus.

Publicația arată că un număr foarte mic de copii s-au îmbolnăvit de COVID-19 până acum sau au manifestat simptome grave, chiar dacă numărul cazurilor raportate la nivel internațional a crescut mult. Dar…

Chiar dacă ar părea că nu sunt afectați direct foarte mult, copiii învață în medii unde microbii se răspîndesc foarte ușor. Dar…

Studii anterioare au arătat că închiderea școlilor, din cauza vreunui nou virus de tipul celui care a cauzat pandemia de gripă din 2009, este o măsură care dă rezultate diferite, în funcție de circumstanțe. Unele studii au sugerat, potrivit sursei citate, că închiderea școlilor ar avea efecte doar în anumite condiții – să rămână închise foarte mult timp, de exemplu. Dar…

Chiar și așa, școlile trebuie să cântărească bine, în funcție de specificul fiecăreia, toate avantajele și dezavantajele închiderii, să vadă, de exemplu, ce pot face părinții cu serviciul lor, dacă trebuie să aibă în grijă copiii, sau, în unele cazuri, dacă elevii care au masa asigurată la școală au ce să mănânce etc. Dar..

Școlile trebuie să aibă în vedere, în funcție de nivelul de transmisie a virusului în comunitate, dacă eventuala închidere ajută la prevenirea răspândirii bolii în afara școlii, către oameni care pot fi afectați mai rău, precum părinții, bunicii, profesorii etc.. Dar…

Încă nu este clar în ce măsură sunt copiii agenți relevanți pentru răspândirea noului coronavirus. În cazul altor epidemii, precum cele de gripă, au existat studii că închiderea școlilor poate duce la reducerea numărului total de cazuri cu până la 17% (în cazul unei epidemii din Franța, conform unui studiu publicat de revista Nature). Până acum nu sunt date care să arate dacă impactul ar fi la fel de serios în cazul COVID-19. Dar…

În orice condiții, dacă epidemia afectează un număr foarte mare de oameni într-o comunitate, este puțin probabil ca închiderea școlilor să mai influențeze în vreun fel răspândirea virusului. Dar…

Un studiu realizat în SUA, în 2007, pe seama epidemiei de gripă ce a lovit această țară în 1918 a arătat că închiderea școlilor și interzicerea adunărilor publice au fost măsuri asociate cu un număr mai mic de decese, în zonele respective, mai ales în fazele inițiale ale epidemiei. Dar…

Chiar dacă sunt ținuți acasă copiii, rămâne întrebarea: cât ar trebui să stea închise școlile? Un studiu realizat în 2010 asupra unei epidemii de gripă în Pennsylvania a arătat că, pentru a avea efect relevant în acel caz, era nevoie ca școlile să fie închise pe aproape întreaga durată a epidemiei. Din nou, este vorba despre o cu totul altă boală decât cea produsă de noul coronavirus.

Citește integral analiza LiveScience

Cazul liceului din Timișoara

Până una alta, în locul atâtor analize macro și micro, de impact asupra școlii sau asupra întregii comunități, la liceul afectat din Timișoara lucrurile s-au derulat astfel:

Foto: Pixabay.com


1 comment
  1. Sunt multe aspecte de analizat in aceasta problema, fiecare cu punctul lui de vedere. Consider insa ca ar trebui analizata posibilitatea ca elevilor care nu mai merg la scolile inchise dar sunt sanatosi sa li se analizeze posibilitatea de a merge la o alta scoala sau elevilor care stau acasa sa li se trimita acasa, de catre profesorii respectivi lectiile pe care ar fi trebuit sa le faca la scoala.Despre acest aspect vad ca nu se vorbeste de loc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Temele de vacanță – plăcere sau calvar? Sfaturi de la Constanța Brăslașu, consilier școlar: Nu prin metode dure precum “du-te în camera ta și fă-ți temele!”, aceste metode nu mai funcționează / Fără comentarii negative la adresa profesorului pentru că demotivează copilul / Zece sfaturi practice

În fiecare vacanță, de obicei, multor copii și părinți le este dificil să privească organizat temele sau să se apuce de rezolvarea lor în timp util. Constanță Brăslașu, consilier școlar…
Vezi articolul
Mircea Miclea, Gabriel Liiceanu, Lazar Vlasceanu, Andreo Cornea, Nicolae Manolescu si Radu Vancu / Foto: Inquam Photos și Arhive personale

BREAKING Scrisoare deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, care îi cer ministrului Educației “consultarea reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților”, reanalizarea proiectelor de legi ale educației și prelungirea perioadei de dezbateri

O scrisoare deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, a fost adresată public ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu,…
Vezi articolul

VIDEO Protest mut al elevilor, studenților și tinerilor pentru a-i susține pe magistrați împotriva OUG 7. Câteva zeci de persoane, în fața Casei de Cultură a Studenților din București

Consiliul Național al Elevilor (CNE), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Consiliul Tineretului din România (CTR), organizațiile reprezentative ale elevilor, studenților și tinerilor la nivel național, își…
Vezi articolul

Ministerul Educației renunță la proiectul european Catalog electronic (SIMS), cu o finanțare nerambursabilă aprobată încă din 2019, de peste 40 de milioane de euro – document / Între timp peste 740 de școli au cumpărat cataloage electronice de la companii private

Proiectul cu finanțare europeană Sistemul Informatic de Management al Școlarității – SIMS, cu funcții de catalog electronic și platformă de management performantă, nu va mai fi derulat de Ministerul Educației, potrivit fișei…
Vezi articolul