COVID-19: În ce condiții și pentru cât timp ar trebui închisă o școală? Dezbatere LiveScience, cu argumente pro și contra închiderii școlilor din cauza noului coronavirus

11.182 de vizualizări
școli din București
Școală / Foto: Pexels.com
Bâlbele în lanț de la liceul timișorean închis, în cele din urmă, pentru 14 zile, după confirmarea a trei cazuri de coronavirus printre elevi, ridică problema: în ce condiții ar trebui să se închidă unități de învățământ, din cauza COVID-19? Și pentru cât timp? Problema e arzătoare la nivel internațional, având în vedere că, până pe 4 martie, numărul elevilor din întreaga lume care nu mergeau la școală din cauza epidemiei se apropia de 300 de milioane, cu posibilitatea ca numărul să crească accelerat. Unele țări sau regiuni s-au grăbit să închidă școli, altele nu. Decizia nu este una ușoară – dimpotrivă, scrie publicația LiveScience, care trece în revistă argumentele pro și contra închiderii școlilor din cauza noului coronavirus.

Publicația arată că un număr foarte mic de copii s-au îmbolnăvit de COVID-19 până acum sau au manifestat simptome grave, chiar dacă numărul cazurilor raportate la nivel internațional a crescut mult. Dar…

Chiar dacă ar părea că nu sunt afectați direct foarte mult, copiii învață în medii unde microbii se răspîndesc foarte ușor. Dar…

Studii anterioare au arătat că închiderea școlilor, din cauza vreunui nou virus de tipul celui care a cauzat pandemia de gripă din 2009, este o măsură care dă rezultate diferite, în funcție de circumstanțe. Unele studii au sugerat, potrivit sursei citate, că închiderea școlilor ar avea efecte doar în anumite condiții – să rămână închise foarte mult timp, de exemplu. Dar…

Chiar și așa, școlile trebuie să cântărească bine, în funcție de specificul fiecăreia, toate avantajele și dezavantajele închiderii, să vadă, de exemplu, ce pot face părinții cu serviciul lor, dacă trebuie să aibă în grijă copiii, sau, în unele cazuri, dacă elevii care au masa asigurată la școală au ce să mănânce etc. Dar..

Școlile trebuie să aibă în vedere, în funcție de nivelul de transmisie a virusului în comunitate, dacă eventuala închidere ajută la prevenirea răspândirii bolii în afara școlii, către oameni care pot fi afectați mai rău, precum părinții, bunicii, profesorii etc.. Dar…

Încă nu este clar în ce măsură sunt copiii agenți relevanți pentru răspândirea noului coronavirus. În cazul altor epidemii, precum cele de gripă, au existat studii că închiderea școlilor poate duce la reducerea numărului total de cazuri cu până la 17% (în cazul unei epidemii din Franța, conform unui studiu publicat de revista Nature). Până acum nu sunt date care să arate dacă impactul ar fi la fel de serios în cazul COVID-19. Dar…

În orice condiții, dacă epidemia afectează un număr foarte mare de oameni într-o comunitate, este puțin probabil ca închiderea școlilor să mai influențeze în vreun fel răspândirea virusului. Dar…

Un studiu realizat în SUA, în 2007, pe seama epidemiei de gripă ce a lovit această țară în 1918 a arătat că închiderea școlilor și interzicerea adunărilor publice au fost măsuri asociate cu un număr mai mic de decese, în zonele respective, mai ales în fazele inițiale ale epidemiei. Dar…

Chiar dacă sunt ținuți acasă copiii, rămâne întrebarea: cât ar trebui să stea închise școlile? Un studiu realizat în 2010 asupra unei epidemii de gripă în Pennsylvania a arătat că, pentru a avea efect relevant în acel caz, era nevoie ca școlile să fie închise pe aproape întreaga durată a epidemiei. Din nou, este vorba despre o cu totul altă boală decât cea produsă de noul coronavirus.

Citește integral analiza LiveScience

Cazul liceului din Timișoara

Până una alta, în locul atâtor analize macro și micro, de impact asupra școlii sau asupra întregii comunități, la liceul afectat din Timișoara lucrurile s-au derulat astfel:

Foto: Pixabay.com


1 comment
  1. Sunt multe aspecte de analizat in aceasta problema, fiecare cu punctul lui de vedere. Consider insa ca ar trebui analizata posibilitatea ca elevilor care nu mai merg la scolile inchise dar sunt sanatosi sa li se analizeze posibilitatea de a merge la o alta scoala sau elevilor care stau acasa sa li se trimita acasa, de catre profesorii respectivi lectiile pe care ar fi trebuit sa le faca la scoala.Despre acest aspect vad ca nu se vorbeste de loc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Articol susținut de platforma LearnGate.ro

De ce experimentele îi ajută pe copii să învețe mai ușor chimia, fizica, biologia și matematica. Laura Băjenaru, profesor de științe și examinator Cambridge: Experimentele sunt esențiale pentru că toate științele sunt vizuale, iar elevii au o inteligența vizual-spațială pe care noi o ignorăm – interviu

Laura Băjenaru este profesoară de științe și examinator pentru Cambridge Assessment International Education. A absolvit Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor (Politehnica București) și are un Masterat în Biofizică…
Vezi articolul

ANALIZĂ Școala românească, o barieră în calea interesului elevilor despre mediu, arată rapoarte OECD / Doar 2 din 5 elevi au încredere în capacitatea lor de a explica felul în care emisiile de dioxid de carbon afectează schimbările climatice

Elevii români sunt interesați de problematica mediului înconjurător, dar sunt cu mult în urma colegilor lor din alte țări cu privire la cunoștințele pe această temă și la competențele legate…
Vezi articolul

Manuale noi 2024 de la Editura Art Klett. La începutul fiecărei unități de învățare din manualul de matematică, de exemplu, elevul află răspunsul la eterna întrebare: „La ce îmi folosește asta?” / Profesorii și elevii câștigă timp pentru exersare (P)

Începând din toamna 2024, elevii de clasa a VII-a vor învăța după manuale noi, aprobate în cadrul licitației organizate de Ministerul Educației. Editura Art Klett a obținut și anul acesta…
Vezi articolul