Ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat că „pe viitor” ar trebui introdusă corectarea automată a lucrărilor și digitalizarea acestei corectări pentur proba scrisă a concursului de directori. Acesta a făcut un scurt bilanț în cadrul conferinței „Director de viitor”, organizată de Edupedu.ro și Asociația pentru Valori în Educație luni, 14 aprilie.
Oficialul a declarat că își dorește să îmbunătățească pe viitor și testarea „capacității de a utiliza competențele de management în contexte foarte specifice” a candidaților.
„A fost un concurs în care a fost implicat pentru prima oară și mediul privat. Specialiștii din domeniul resurselor umane. Ceea ce cred eu că duce acest proces mai aproape de un proces de recrutare în care cel mai potrivit pentru poziția respectivă să fie declarat câștigător în respectivul context. Asta ne dorim să îmbunătățim și pe viitor, să facem procesul să reflecte nu doar nevoia unor competențe specifice de management educațional, ci și capacitatea de a utiliza acele competențe în contexte foarte specifice. Un context care diferă de la școală la școală, diferă de la oraș la oraș sau de la un cartier la altul, ori cu atât mai mult între mediul urban și mediul rural. Deci lucrurile sunt diferite, simpla verificare a competențelor nu cred că este suficientă.
Apreciez că a funcționat bine conceperea subiectelor la proba scrisă, acestea au fost concepute ca spirit de specialiști în științele și psihologia Educației. S-a mers pe testare a competențelor și nu pe testarea cunoștințelor. A funcționat bine și separarea probei scrise de opțiunea pentru post. A funcționat bine și apreciez acest lucru, mai ales că s-a făcut fără niciun fel de costuri și platforma pe care a fost gestionat acest proces a funcționat fără probleme.
Al treilea lucru se referă la viitor. Ar trebui să îmbunătățim modul de organizare al probei scrise, astfel încât să utilizăm tehnologia, iar corectarea automată, digitalizată, poate evita interpretări și acuze. Ar trebui să îmbunătățim și comunicarea între unitățile de învățământ și candidați. Și aici am remarcat situații în care această comunicare nu a mers foarte bine, cum ar trebui fi trebuit să meargă sau cum ne-am fi dorit să meargă. Candidații ar fi trebuit să cunoască foarte bine realitățile școlii pentru care au candidat, chiar dacă nu sunt din rândul membrilor comunității acelei școli. Se presupune că membrii comunității cunosc problemele, dar ar trebui să asigurăm șanse egale și pentru cei care vor să fie directori de școală și sunt veniți din afara acelei comunități.
Ne puteți spune când va avea loc această nouă etapă?
Împreună cu colegii mei identificăm aceste date pe care le vom face publice în foarte scurt timp”, a încheiat Cîmpeanu.
Cred că este corect ca într-o școală directorul să fie cel care are cel mai mare salariu, a mai declarat ministrul Sorin Cîmpeanu în cadrul aceleiași dezbateri.
Acesta a mai spus că mediul de business trebuie să fie implicat în adoptarea unor decizii legate de noua lege a Educației.
Ministrul Educației a mai spus că susține suplimentarea numărului de posturi pentru laboranți și informaticieni, în contextul în care a anunțat dotarea claselor cu echipamente IT, dar că inspectorii școlari vor fi numiți în continuare prin detașare până când va fi gata noua lege a Educației, care ar urma să intre în aplicare „cel mai devreme în septembrie 2022 sau cel mai târziu în septembrie 2023”.
Funcția de director administrativ de școală, va fi propusă în noua lege a Educației pentru învățământul preuniversitar. Acest nou director va ține legătura dintre comunitate, școală și primării, a mai spus ministrul, care a anunțat că acest demers a venit la inițiativa primarilor de municipii.
Foto: © Miklmakmagnitka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.