Corectare digitalizată la Titularizare, Definitivat, Evaluare Națională, Bacalaureat și simulări, în anul școlar 2023-2024, își propune ministrul Educației, Ligia Deca

13.315 vizualizări
Foto: gov.ro
„Ne propunem ca, în acest an școlar, toate tipurile de examene naționale, Evaluare Națională, Bacalaureat, simulări, examenele care vizează cadrele didactice să se desfășoare cu evaluare digitalizată”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la TVR Info, pe 5 octombrie.

Motivele enumerate de Ligia Deca sunt: „se reduce riscul de eroare umană, se reduce birocrația, crește și capacitatea noastră să schimbăm lucrurile în funcție de rezultatele pe diferiti itemi de evaluare”. 

Intervenția ministrului Educației, Ligia Deca despre evaluarea digitală

Moderatoare: La Evaluarea Națională și la Bacalaureat, ce fel de corectare se va face? 

Ligia Deca: Digitală. 

Moderatoare: Complet? 

Ligia Deca: Da. Am generalizat-o deja. Ea a fost pilotată până la examenele naționale din vară, inclusiv, dar Bacalaureatul de toamnă s-a desfășurat cu corectare digitală integral, a fost prima dată când am aplicat-o peste tot în țară. 

Ne propunem ca, în acest an școlar, toate tipurile de examene naționale Evaluare Națională, Bacalaureat, simulări, examenele care vizează cadrele didactice să se desfășoare cu evaluare digitalizată, pentru că se reduce riscul de eroare umană, se reduce birocrația, crește și capacitatea noastră să schimbăm lucrurile în funcție de rezultatele pe diferiti itemi de evaluare. 

Adică, putem vedea, de exemplu, că o majoritate a elevilor au o problemă cu subiectul de geometrie. Înseamnă că avem o problemă vizavi de predare sau de programă, deci putem și noi să facem reglajele mult mai bine între evaluare și predare-învățare. 

Bacalaureatul din toamna anului 2023 a fost primul corectat digitalizat în toată țara

Pe 26 iunie secretarul de stat Florian Lixandru a declarat la TVR: “Anul acesta, Ministerul Educației a achiziționat platforma pe care se va realiza evaluarea digitalizată (…) urmând să extindem evaluarea digitalizată la sesiunea de toamnă a examenului de bacalaureat în toate centrele de examen din țară.”

Pe 27 iunie, Ministrul Ligia Deca a anunțat că „evaluarea digitalizată se va generaliza, începând cu sesiunea din august a examenului național de bacalaureat de anul acesta”.

Pe 29 iunie, Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat pentru Edupedu.ro: „Lucrările de la examenele care vor fi organizate începând cu sesiunea din august a examenului de bacalaureat vor fi evaluate digitalizat pe o platformă nouă, dar cu funcționalități similare celei Intuitext, folosite în pilotarea evaluărilor digitalizate, platformă cumpărată de la Softwin, compania care realizează Intuitext”.

În 2023, corectarea digitalizată a lucrărilor de la Evaluarea Națională și BAC 2023 s-a făcut în aceleași două județe ca anul trecut, Dâmbovița și Călărași. Pilotarea corectării digitalizate pentru Evaluarea Națională și BAC 2023 ar fi trebuit să se facă în județele Alba, Călărași, Covasna, Dâmbovița, Gorj și Satu Mare.

Peste 54.600 de constatații au fost depuse la examenul național de Bacalaureat 2023, potrivit datelor Ministerului Educației. Acesta este al treilea an cu cel mai mare număr de contestații din ultimii 10 ani. După evaluarea lucrărilor contestate, au fost modificate notele pentru 51.646 de lucrări, ceea ce înseamnă că au fost corectate greșit.

Citește și:
Ligia Deca, despre corectarea digitalizată la BAC 2023 – sesiunea de toamnă: Se reduce considerabil riscul producerii unor erori în momentul transcrierii notelor de pe borderou pe lucrare sau de pe lucrare în aplicație
Corectare digitalizată la Bacalaureat. Parcursul unei lucrări de la predarea ei către profesorii asistenți și până la urcarea în platformă. Documentele trebuie șterse de pe laptop la final – procedură
GRAFICE Corectarea digitalizată de la Bacalaureat 2023 a adus cel mai mare procent de note greșite, corectate după contestații, din ultimii 10 ani, la sesiunea de toamnă
Simularea pentru Evaluarea Națională 2024 va fi realizată cu corectare digitalizată, pentru a elimina erorile, a anunțat Ligia Deca: O greșeală clasică care se întâmplă datorită oboselii este că nu se adaugă punctul din oficiu

20 comments
  1. Corectatea să fie digitalizată, trebuie ca ITEMII să fie OBIECTIVI…. atunci da….iar destinul stă în pixul candidatului nu în pixul corectorului…..

  2. este foarte greu sa corectezi niște lucrări scanate. Singurul fenomen digital este completarea borderoului. Unii decidenți habar nu au ce înseamnă să lucrezi efectiv în învățământ.

  3. Si-a luat ciobanul caruta si crede ca are masina si spune la toti ca el are masina. Cam asa e cu astia din minister. Ma intreb pe ce criterii ajung sa lucreze in minister acesti politruci in mare parte analfabeti functional?

    Cred ca si daca isi baga degetul in nas vor numi scarpinare digitala.
    Daca apuca lingura cu mana vor numi hranire digitala.

    Ar trebui si Ligea si colaboratorii ei trimisi la un curs organizat de ANOFM sau de Camerele le de comert si industrie judetene de Operator introducere prelucrare validare date.

    Nivelul lor de competente IT este undeva la sub 10 clase si trage in jos si pe restul. Eu pun pariu ca acestia nu stiu pe un PC mai mult de a deschide doar editorul MS Word si sa scrie din tastatura niste litere si de a deschide browserul si cauta pe google ceva cuvinte. Au dovedit-o si se vede si dupa fetele lor cum incurca semantica si intelesul unor cuvinte si expresii.

    Nu este degitala nici evaluarea nici corectarea chiar deloc. Vizualizarea unor poze pe un ecran si introducerea manuala a unor date in niste tabele tot pe un ecran nu inseamna corectare digitala, e tot umana si clasica e cat se poate de manuala si clasica si supusa mult mai multor erori.

    O digitalizare arhaica si primitva ar fi aia cu quiz-urile de la google.

  4. Ministra asta inconștientă declară că vrea să schimbe paradigma managementului învățământului cu mojicii politici actuali din IȘJ-uri. Misiune imposibilă. Fripturiștii ăștia corupți nu au cum să înțeleagă și să acționeze în interesul elevului după ce o viață au lucrat în interes propriu sau clientelar!

    1. N- o fi chiar inconstienta ca nu e in stare de coma, dar cel mai exact e depasita de situatie numai prin faptul ca ocupa un loc de munca ptr care nu are calificare si abilitati. Dar in culise treburile sunt altfel decat vedem noi si ni se afiseaza noua, ea (ca si precedentii) e doar un paravan de decor care semneaza si da unda verde unor ordine venite de mai sus. E o papusa care incaseaza bobarnace injuraturi si chiar si pietre (evident figurat), pusa ca sa avem noi plebea de la catedra pe cine sa dam vina si pe cine sa injuram si sa nu vedem adevaratii asasini ai invatamantului. Un ministru daca ar decide altceva decat i se impune ar fi demis, stiti cu Androneasca cat de repede si usor a fost demisa in 2019 parca. Ea a vrut sa ia taurul de coarne referitor la criza de cadre, nu conteaza motivul acum insa stiti ca foarte usor si rapid au demis-o. Dar cata vreme ministrii actuali nu sunt demisi inseamna ca fac bine ce li se ordona de la superiori.

      A iesit Iohannis sa zica ceva referitor la criza de cadre didactice de la fizica el insusi fiind din domeniu? niciodata, deci e semn ca ii place sau accepta tacit ceva ordine de mai sus. Propria materie de care poate a fost pasionat sa fie in impas si sa ajunga sa fie predata de necalificati sau sa nici sa nu mai fie predata de nimeni multe saptamani dupa inceperea scolii si tu ca prim profesor fizician al tarii ajuns presedinte (si familie de dascali) si cu un program de implicare in educatie sa nu spui nimic nimic referitor la asta? O fi bine? Si asta a fost doar un exemplu.

      Oricum ea Deca continua manevrele de la fostul sau ex-ministrul ala Campeanu, un alt politruc depasit de situatie si executant al unor ordine. A fost o afirmatie cu mare inteles cand au pus-o pe post, aceea ca va continua ce s-a inceput la Campeanu, adica o buna servitoare celor ce au angajat-o in post.

      Ministrii invatamantului sa ai tocmai oameni care n-au predat niciodata.
      Asa cum si ministrul sanatatii era unul care nu era medic, parca ala de la USR.

      Si sunt unii de prin alte medii cu influenta care sustin si impun situatiile astea.
      Mai stiti ca acum vreo 12 ani se dorea ca directorii de scoli sa nu fie profesori ci cu alte studii si ocupatii.

      Pacat ca la greva nu s-a semnalat nimic decat bani si bani, sindicatele sunt si ele aservite. Nu va ma ganditi ca va fi mai bine, va fi tot mai rau.

      Oricum mare chestie nu e cu corectarea unor poze pe ecan de PC. Mai mult complica lucrurile, eficienta se pare ca nu ii caracterizeaza niciodata. Sa mearga aia avizi de bani. Eu fara 100 lei in mana per lucrare nu ma duc sa corectez. Iar la supraveghere 6 ore pe ziua aia + scanat sau pozat zeci de lucrari fara 400 lei in mana pe zi nu ma mai duc.

  5. Alo, Ligia…
    NU e nimic digitalizat in evaluarea unor lucrări olografe scanate…

    Nici măcar completarea borderourilor de evaluare nu e interactivă…

    Dar nu mă miră, in țara in care cererile ,,on-line” se depun cu nr. fizic de la registratură, in așa zisa digitalizare, totul e posibil.

  6. Pai ar trebui la materiile unde conteaza ce scrie si trebuie citit sa fie clasic cu hartii si corectori umani. Exemplu limbi romana straine istorie poate si geografie filozofie

    Iar la materiile unde corectorul doar verifica daca e obtinut un rezultat sau o formula si restul nu conteaza si nu citeste sa fie grile direct, adica digitalizat cum zic colegii de mai sus in comentarii. La biologie chimie fizica se puncteaza doar rezultatele finale, asa ca grilele sunt necesare. La matematica nu stiu exact, dar daca cere o demonstratie de facut aia trebuie citita de corector, ce bareme au nu stiu dar e dferit fata de fizica chimie biologie.

    Dar cu niste oameni avizi doar de bani la corectura si niste incompetenti avizi tot de bani prin minister si centrul de evaluare nu e cazul sa avem speranta ca va fi ceva mai bine vreodata. Tot ce ne ramane e boicotul din partea noastra si dezertarea din sistem a celor netitulari. Am vazut si cu greva cum a fost, cate cozi de topor printre noi, n-au decat sa ramana ei si sa tina educatia mai departe. Dar nu a copiilor mei ptr ca imi e teama sa-i las pe mana unor asemenea animale.
    Eu nu particip la corecturi, am refuzat tot mereu, abia imi corectez lucrarile mele de la clase, la ce sa ma mai complic si cu cele de la evaluarile nationale. Ptr 25 de lei per lucrare si sa am pe constiinta viitorul unor oameni si sa imi pierd timpul si stric vederea pe ecran mai bine daca e vorba tot de ecran ma uit la un film si ma deconectez de sistemul asta facut parca sa faca rele.

  7. Alo, Ministerul & company?
    Nu v-a spus oare nimeni că a voastră mult dorită corectare digitalizată cu mii de foi scanate NU este corectare digitalizată ?
    Știm, totul este un proces, trebuie să urmați etapele.

  8. Digitalizare inseamna modificarea itemilor, astfel incat, raspunsul sa fie validat de calculator. Ceea ce se propune, este de fapt tot o evaluare umana, numai ca, probabil evaluatorii nu se vor mai deplasa pe distante mari, lucrarile nu vor mai fi transportate, si vor fi transmise electronic. Digitalizare sigur inseamna sa completezi testul pe calculator, si bineinteles, tot calculatorul sa centralizeze rezultatele. Alta ,,Marie cu aceeasi palarie,,. Sunt cadru didactic si sunt si parinte, dar ce s-a intamplat anul acesta la BAC nu a fost eroare umana, eroarea ar fi inteleasa. Eroare umana intalnim si in justitie. Este omenesc sa gresesti…stiu sigur ca nu ne temem de eroarea umana…ne temem de neprofesionalism,.de oameni slab pregatiti care sunt chemati la corectat din lipsa resursei umane slab motivate, si carora le e teama sa refuze din cauza sistemului sau pur si simplu sunt atat de inconstienti incat nu isi dau seama ca schimba destinele aceator copii. Avem statistica contestatiilor…dar avem statistica celor care au luat nota de trecere si nu au facut contestatie din varii motive….ex. nu ii interesa media sau pur si simplu nu suportau psihic asteptarea? Nu exista o asemenea statistica…Nu poti solicita corectori de la nivel gimnazial la BAC…sau debutanti de nivel gimnazial…nu au nicio conexiune cu subiectele de la BAC…
    Consider ca aici trebuie sa existe o schimbare…la calitatea evaluatorului, la cadrele didactice intrate in sistem slab pregatite si dezinteresate…pai daca o lucrare este corectata de un suplinitor care a ocupat postul cu nota 5…si care nu este capabil sa foloseasca baremul in interesul copilului…ce schimbam? Parintii si copiii sunt slab informati…considera ca vor fi evaluati de un calculator…dar in fata acelui calculator se vor afla aceeasi oameni…Da, chiar consider ca un subiect de literatura sau un eseu la istorie, o argumentare, un punct de vedere trebuie evaluat de oameni…dar de oameni pregatiti, competenti, implicati si constienti ca pot schimba destine…Ministerul ar trebui sa solicite nivelul studiilor resursei umane folosite de inspectoratele scolare la aceste evaluari…aici este problema. Stabilirea unor praguri: pot fi evaluatori titularii, cu grade didactice, cu experienta si care lucreaza zilnic pe nivelul de studiu respectiv…Digitalizarea nu este de fapt digitalizare, este ca tot ce se intampla in societatea mediocra in care traim, abaterea atentiei de la problema reala…si chiar daca ar fi digitalizare pe bune, sa fie facuta evaluarea electronic, copiii nostri nu sunt roboti…nu inca…mai sunt oameni in sistemul acesta de invatamant care ii invata sa fie empatici, sa foloseasca gandirea logica si reflexia….ii invata sa traiasca printre oameni…ce calculator poate face asta? Dar…nu ne pasa! Folosim cuvinte mari, promisiuni false, dam oamenilor speranta ca va fi bine, dar introducem niste metode care creaza controverse, mai discutam o jumatate de an, ne mai invrajbim, nu explicam clar, pe intelesul.oamenilor…si…ni se termina mandatul…si spunem, am incercat…sa introduc schimbarea…care schimbare?…schimbati oamenii nu metodele, atrageti cadrele didactice care sunt satule de promisiuni si care…nu mai vor sa se implice intr-un sistem pierdut si fara speranta…eu raman ca putini altii ,,dintre pamanteni,, care cel putin vorbim…incercam la clase sa facem ceva…si speram…speranta moare ultima!

  9. Care e diferenta fata de corectarea “clasica”? Probabil ca te vor durea ochii mai tare binoclandu-te ore in sir pe ecran, lecturand si apoi trecand punctajul pe borderoul electronic, nu letric, si, cu siguranta ca nu o sa iti fuga ochii deloc si nu o sa treci gresit pe borderou. Va fi un rai si o frumusete…😂😂😂 Asta inseamna corectare digitalizata? Sa scanezi si sa trimiti un folder, apoi sa il astepti completat cu borderourile? Plus 100 de declaratii si angajamente semnate, apoi scanate. Evaluatorii se vor bate sa prinda cat mai multe foldere. 😂😂😂😂 Daca vreti digital, faceti teste digitale cu itemi care permit autocorectarea si/ sau itemi cu raspuns deschis care necesita notarea profesorului… asa ca la NEOLMS by Cypher Learning, de exemplu,…. la final generezi raportul… si asta e altceva…digitalizat, as zice. Dar la NEO trebuie platit abonament in dolari pentru mai mult de 400 de conturi de elev… Nu trimitem banii in California, avem noi firmele noastre… BRIO, de exemplu, si apoi ne bagati pe gat si un grant ROSE, ca vad ca se insista acum cu ROSE. CRED, PROF si ROSE… si ce se va mai inventa ca sa ni se bage pe gat prin ISJ, CCD care ne bombardeaza cu apeluri in acest sens, prigrame care de la optionale devin obligatorii…. Horror! Credeam candva ca foaia de parcurs a lui Funeriu e culmea, dar, trecand prin Anisie, Cimpeanu, care au plusat, am ajuns la Deca si primim lovitura de gratie in materie de inovatie…😂😂😂

  10. Eeee, nu v-ati prins voi.
    Daca la corectarea clasica se corecta la bataie de joc pentru ca bietii profesori primeau foarte multe lucrari incat om sa fii nu aveai cum le corecta ca la carte, acum cu digitaliada scanata se schimba povestea. La cea clasica, nu aveau cum penaliza profesorii ce corectau gresit pentru ca insemna sa nu mai aiba corectori.Si ei nu erau pregatiti cu digitaliada.
    La digitaliada vor fi penalizati la greu, pe dovezi clare. E mult mai greu sa corectezi cu ochii sticla in ecran. Se va gresi mai mult.
    Apoi vor avea motiv, sa introducă testarea standardizata unde nu va mai fi nevoie de sclavimea corectoare. Inteligenta artificiala corecteaza mult mai bine.
    In consecință, nu va mai fi nevoie de voi la corectare . Au deja ce sa va dea de lucru. Sunteți functionari publici, politisti, jandarmi, asistenți sociali, asistenți medicali, statisticieni, paznici etc
    Nu va mai imbatati cu apa rece ca profesorul e stalpul societății. A fost. Adaptați-va si intelegeti ca unele meserii dispar.

  11. Poate sa-mi spuna cineva daca atunci cand scri cu stiloul la evaluare nationala este o problema cand se scaneaza lucrarea in sensul ca parti din lucrare nu se vad? Multumesc!

  12. Daca sa pozezi lucrarea si s-o corecteze careva pe ecranul unui PC inseamna corectare digitala inseamna ca femeia asta numita tocmai ministru e analfabeta. Oricum nu e vina ei cum nici CES-urile n-au vina ca s-au trezit in marea masa de normali, ea executa si spune ce i se dicteaza.

    Digitalizare inseamna examenul dat direct in fata unui ecran tactil sau cu butoane sau PC unde cu mausul sau touch-ul bifezi optiuni, completezi campuri libere, unde testul de regula e grila. Sau scanarea unor coduri QR sau a unor foi tipizate cu grilele direct bifate in anume fel cu un scanner special si interogarea lor intr-o baza de date si apoi interpolarea datelor si obtinerea unui rezultat final.
    Nu ce zic habarnistii astia de pe la MEN care nici ce componente are un PC in interior nu au vazut.

    1. Nu ceri prea mult de la “duoamna” ministru? Am colegi care corectează și de pe telefon, dacă e cu bani. Pentru unii * contează “decât” banii.

    2. Chiar, oare Deca ia bursa de CES? O fi evaluat-o bine CJRAE? Are femeia dreptul la bursa. Nu poti avea inteligenta de masa daca spui ca aia e corectare digitalizata. Si…doamna Deca, atunci cand 10 oameni iti spun ca esti beat…te culci.

  13. Asta e batuta in cap? Faptul ca se scaneaza niste lucrari si se corecteaza cu ochii dicliti intr-un monitor normal e digitalizare la ea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pregătirea universităților din UE pentru viitor: “Astăzi, societatea europeană are nevoie mai mult ca oricând de contribuția universităților și a altor instituții de învățământ superior”

Au fost aprobate două inițiative: o propunere a Comisiei de recomandare a Consiliului Europei privind crearea de punți pentru o cooperare europeană eficace în domeniul învățământului superior – ambele vor…
Vezi articolul