Guvernul italian va obliga şcolile să verifice nivelul de cunoştinţe de limba italiană al elevilor proveniţi din familiile de imigranţi de primă generaţie, iar cei cu rezultate nesatisfăcătoare vor trebui să urmeze un curs de limba italiană suplimentar faţă de programa şcolară, relatează vineri agenţiile EFE şi ANSA, potrivit Agerpres.
Şcolile trebuie să se asigure că toţi copiii din rândul imigranţilor cunosc limba italiană, a declarat ministrul italian al educaţiei, Giuseppe Valditara. „Trebuie să intervenim în chestiunea integrării şcolare a copiilor străini”, a indicat acest ministru, care a precizat că „30% dintre copiii străini chiulesc de la şcoală şi 22% nu cunosc limba italiană”.
Prin urmare, „şcolile vor fi obligate să asigure cunoaşterea limbii italiene pentru elevii din imigraţia de primă generaţie”, a decis ministrul italian al educaţiei, care a prezentat şi un proiect de decret în acest sens la o conferinţă de presă după o şedinţă de guvern.
Decretul impune astfel şcolilor să „verifice şi să constate” cunoaşterea limbii italiene în cazul elevilor din familii de imigranţi, iar cei cu un nivel insuficient de cunoaştere a limbii italiene vor trebui să urmeze cursuri extracurriculare, proiectul de act normativ prevăzând şi surse de finanţare pentru această iniţiativă.
„Aceasta nu este o iniţiativă propagandistică, întrucât prevede resurse semnificative pentru formarea profesorilor specializaţi în predarea limbii italiene pentru copiii străini care nu cunosc această limbă, care nu ştiu nici măcar să spună „bună ziua” în italiană şi care, în consecinţă, sunt cei mai vulnerabili”, a explicat acelaşi ministru, conform sursei citate.
Vorbind la aceeaşi conferinţă de presă, vicepremierul italian Matteo Salvini, liderul partidului de extremă-dreaptă Liga, partid din care face parte şi ministrul educaţiei, a descris o situaţie concretă de la o şcoală din oraşul Treviso, unde, la cererea unuia dintre părinţi, elevi musulmani au fost exoneraţi de la studiul operei „Divina Comedia” a lui Dante, esenţială în literatura italiană.
Ministrul Giuseppe Valditara a spus că va dispune o investigaţie asupra acestui caz. „Excluderea din programa şcolară a unui pilon al literaturii şi istoriei noastre din motive religioase sau culturale ale vreunui părinte mi se pare absolut inadmisibil”, a comentat ministrul educaţiei.
1 comment
Din rapoartele Min dell’Istruzione/Min Edu italian, performantele copiilor “migranți la prima generație” sunt cu 2 puncte și ceva mai slabe decât ale nativilor. Cei “migranți la a 2-a generație” stau mai bine, au cam 1 pct. sub media nativilor. Nu că nu ar fi ceva de înțeles, suportul în învățare pe care pot avea primii in familie e mai slab sau zero. Profesorii nu își permit să discrimineze (daca la asta v-ați gândi), exista mecanisme de control în acest sens; îi discriminează însă copiii nativi, însă odată ce înaintează prin anii de educație aceste atitudini rele se estompează.
Școlarii mici mai și lipsesc de la școală – e real, sunt pe străzi la ora 9, când ceilalți elevi sunt la prima lecție dar asta e și că dimineața o mamă “trage” 2-3 copii după ea spre o grădiniță și o școală, 2 pe jos, altul. cărucior.
Faptul că unui lider de extremă-dreapta îi e citat numele în articol face parte din manipularea obișnuită de presă, nimic nou.
Într-un fel, Min. se pregătește să prevină fenomenele din Franța…Cum ar fi la noi un părinte imigrant să refuze studierea lui Caragiale de către copilul lui? Ar fi și dăunător sa nu studiezi un autor ce te învață despre panglicari, lene, prostie, escroci, ipocrizie…
Oricât de “migranți” ar fi migranții (scuzați redundanța!), școlile oferă în It o atmosferă.foarte plăcută (bine studiată, eficientă) de inserare in cultură, de exemplu din martie sunt șiruri de elevi cu 2 prof. pe străzi spre toate obiectivele culturale și la o înghețată, nu ai cum sa nu îți placă asta copil fiind. Parcuri naturale, muzee, mici speech-uri pregătite de copii pe temă, case memoriale. Abonamentul anual este destul de mic pentru școli.
Italia iubește copiii, își dorește copii, chiar și pe ai migranților. Nu doar că își înțelege criza demografică. Profesorii nu sunt nici ei f bine plătiți.