Copiii din grupa mare, cu dificultăți de învățare menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, repetă anul și educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu CJRAE, potrivit ROFUIP 2024

201 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Copiii din grupa mare care pe parcursul anului școlar au avut dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă, potrivit ROFUIP 2024. În anul următor, educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu un specialist al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională. Amintim, din acest an școlar, copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă „se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței“, potrivit ROFUIP 2024.

Copiii înscriși la grupa mare la grădiniță care în timpul anului școlar au dificultăți de învățare cognitive și socio- emoționale, pe care educatorul le menționează în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă. Pentru a adaptare corespunzătoare, în anul următor, educatorul realizează un program de învățare personalizat împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, mai scrie în regulament.

“Copiii din grupa mare a învățământului preșcolar care pe parcursul anului școlar au manifestat dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, cognitive și socio- emoționale, rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de învățare personalizat pe care educatorul/educatoarea/ profesorul de educație timpurie îl realizează împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională”,

Până în prezent ROFUIP nu specifica ce se întâmplă în cazul copiilor retrași de părinți pe motiv că nu se adaptează, mulți copii fiind doar reînscriși la aceeași grupă în anul următor.

  • De precizat, Edupedu.ro a scris că acum a fost introdusă și posibilitatea retragerii copilului de la grupa mijlocie și grupa mare dacă se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței. În acest caz, tot educatorul este cel care face o evaluare și recomandă părintelui dacă reînscrie copilul în aceeași grupă anul următor.
Informații de context

Din acest an școlar, educatorii și învățătorii sunt obligate să completeze datele personale ale copiilor de grădiniță și elevilor în portofoliul educațional, obligatoriu din anul școlar 2024-2025 pentru grupa mijlocie și clasa pregătitoare. Trebuie să le completeze până în data de 30 noiembrie. Inspectoratele școlare monitorizează completarea portofoliilor educaționale în cadrul inspecțiilor tematice sau ori de câte ori este cazul.

La nivelul școlii, directorul/directorul adjunct sau un responsabil delegat din cadrul școlii vor verifica respectarea prevederilor. 

  • DISCLAIMER: Metodologia din articol este cea aprobată prin ordinul de ministru avizat în ședința de joi a CDS. Edupedu.ro va reveni și cu metodologia aprobată prin ordin de ministru când acest act normativ va fi publicat în Monitorul Oficial.
Citește și:
Copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă “se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței” / După o evaluare a educatorului pot fi înscriși la un serviciu complementar în anul în curs sau reînscriși în anul școlar următor – ROFUIP 2024

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara cu mesaje antivaccin din Botoșani, care spunea elevilor de clasa a VII-a că „am ajuns exact ca la Auschwitz, dacă te duci în spital nu mai ieși viu de acolo, exact ca la un abator”, a fost sancționată cu diminuarea salariului timp de 6 luni

Doina Amarandei, profesoara de muzică de la mai multe școli din județul Botoșani, care le spunea elevilor săi tot felul de mesaje antivacciniste și teorii ale conspirației, va primi salariul…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

VIDEO Programul pentru școli al României trebuie îmbunătățit. Legislația să fie mult simplificată, să poată fi cu mai multă ușurință citită de către toată lumea, spune Ionel Moatăr – ISJ Caraș / Atâta timp cât va exista acest „preț cel mai mic”, s-ar putea să nu avem și calitatea cea mai bună – Cornelia Micicoi, CJ Timiș

Programul „Laptele și cornul”, cunoscut acum sub denumirea de Programul pentru școli al României, implementat încă din 2002, a jucat un rol crucial în alimentația zilnică a elevilor români. După…
Vezi articolul

Anca Vasiliu, cercetătoare premiată de Academia Franceză pentru Filosofie în 2022: A face doctorat în Franța este un lux / În momentul în care îl începi, știi că ai în fața ta cel puțin 10 ani de muncă / Dacă plagiezi, ești exclus și nu te mai poți prezenta niciodată cu o lucrare

A face un doctorat în Franța “este un lux” și presupune înainte de toate “un concurs extrem de dificil” pentru accesul la o bursă sau un contract doctoral, spune în…
Vezi articolul

Adrian Câciu, ministrul Finanțelor, spune că impactul bugetar al creșterilor de salarii aprobate de Guvern în ultima lună e de 4 miliarde de lei. Asta înseamnă că Guvernul Ciucă a angajat cheltuieli duble față de cele pentru salariile din Învățământ, iar pe „surse” susține că nu mai are bani să dea celor din școli

Discurs dublu la Guvern, în declarațiile oficiale și cele pe surse, referitoare la disponibilitatea resurselor pentru cererile angajaților din Învățământ. Adrian Câciu, ministrul Finanțelor, a declarat la briefingul de presă…
Vezi articolul