Copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă „se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței” / După o evaluare a educatorului pot fi înscriși la un serviciu complementar în anul în curs sau reînscriși în anul școlar următor – ROFUIP 2024

1.132 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă “se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței”, potrivit ROFUIP 2024. După o evaluare făcută de educatorul de la clasă, părinții își pot înscrie copilul fie la un serviciu complementar în anul în curs, fie îl pot reînscrie în anul școlar următor la aceeași grupă. Prevederea din Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar se aplica până acum pentru elevii de clasele pregătitoare sau clasa I.

Părinții care au înscris copilul la grupa mijlocie sau grupa mare și simt că acesta nu face față adaptării la grupa respectivă, dacă “observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței”, pot retrage copilul pentru a-l reînscrie anul școlar următor în aceeași grupă, sau la un serviciu complementar, în anul în curs pentru a nu sta acasă un an.

Articolul 90, alineatul 3 din ROFUIP 2024 nu precizează însă după cât timp de la începerea anului școlar se poate solicita retragerea copilului din grupă.

În plus, pentru a dovedi neadaptarea la grădiniță e nevoie de o evaluare a cadrului didactic de la clasă.

Cele două alineate noi de la articolul 90:

(3) “În situația în care copiii din învățământul preșcolar, din grupele mijlocii și mari, înregistrează absențe ca urmare a unor probleme medicale sau se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței, părinții sau reprezentanții legali pot depune la unitatea de învățământ o solicitare de retragere a copilului, în vederea reînscrierii în anul școlar următor sau a înscrierii într-un serviciu complementar”.

(4) “În situația solicitării de retragere, menționate la alin. (2) și (3), unitățile de învățământ vor consilia părinții sau reprezentanții legali privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional al copilului/elevului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată decât în situația în care evaluarea nivelului dezvoltării realizată de cadrul didactic de la clasă atestă necesitatea reînscrierii în grupa/clasa anterioară sau în grupa/clasa corespunzătoare nivelului din care s-a retras”.

Serviciile complementare trebuie înființate de primării în localitățile unde sunt prea puțini copii și nu se justifică înființarea unei grădinițe.

Informații de context

Învățământul este obligatoriu începând cu grupa mijlocie, potrivit legii Educației. Din acest an școlar 2024-2025, toți educatorii trebuie să facă pentru copiii din grupele mari de grădiniță un raport descriptiv de evaluare, potrivit ROFUIP 2024. Documentul va fi obligatoriu la înscrierea în clasa pregătitoare 2025. Vezi aici model de raport

Părinții care încă nu și-au înscris copiii la grădiniță o mai pot face în perioada 19-29 august, când are loc etapa de ajustări. Se înscriu la creșă și grădiniță copiii care nu au primit un loc în primele două etape și copiii care ar fi trebuit să intre la clasa pregătitoare dar nu au primit aviz de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională.

În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscriși în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de ISJ/ISMB și pe baza dosarelor depuse de părinți la inspectoratul școlar. La această etapă au acces următoarele categorii de copii:

  • copiii care au rămas nerepartizați după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani și de 5 ani;
  • copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul primar și nu au fost admiși ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE;
  • copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în învățământul preșcolar

Pe 30 august, ora 14 se afișează listele cu copiii înscriși în etapa a II-a și locurile rămase libere.

Părinții ai căror copii împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024 pot să își înscrie copiii în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător, conform metodologiei. Copiii care au frecventat grădinița au nevoie de o recomandare de la grădiniță, iar cei care nu au mers la grădiniță au fost evaluați în perioada 28 martie – 10 aprilie 2024. Cei care nu au primit avize pot fi reînscriși la grupa mare la grădiniță.

Citește și:
Înscrieri la grădiniță și creșă 2024. Etapa de ajustări începe de luni, 19 august. Părinții pot reînscrie și copiii care nu au primit aviz de la CJRAE pentru clasa pregătitoare
Toți educatorii trebuie să facă pentru copiii din grupele mari de grădiniță un raport descriptiv de evaluare. Documentul va fi obligatoriu la înscrierea în clasa pregătitoare 2025 / Model de raport

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Două mari universități americane plănuiesc să solicite centre proprii de vaccinare, din toamnă. Vaccinarea ar deveni obligatorie pentru cei peste un milion de studenți și angajați, dacă vor să revină fizic în campusuri

California State University (Universitatea de Stat din California) și University of California (Universitatea California) plănuiesc să le ceară studenților și angajaților să fie vaccinați împotriva COVID-19 dacă vor să se…
Vezi articolul
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

BREAKING Toate creșele care „au funcționat legal” în anul școlar trecut au fost acreditate “din pix”, printr-un ordin de ministru. Miza deciziei – 15 mii de lei pentru fiecare copil din aceste instituții de învățământ

Creșele de stat și private care „au funcționat legal” în anul școlar 2021-2022 se consideră acreditate și se supun doar procedurilor de evaluare externă, potrivit ordinului cu metodologia de evaluare…
Vezi articolul