Copiii care au învățat combinat știința, matematica și citirea, pe bază de proiect, în câteva zeci de școli din SUA au înregistrat rezultate mai bune la știință și o dezvoltare socio-emoțională mai bună – studiu

2.833 de vizualizări
Sursa: Captura Youtube-Edutopia
Învățarea pe bază de proiect, ce combină științele cu matematica și citirea, întărește rezultatele elevilor din școala primară și dezvoltarea lor socială și emoțională, arată un nou studiu realizat în SUA și publicat de Fundația Educațională George Lucas. Studiul, realizat de Michigan State University și University of Michigan, arată că elevii care au urmat un program educațional bazat pe proiecte interdisciplinare au avut rezultate mai bune atât la științe, cât și din punct de vedere al dezvoltării socio-emoționale decât cei care au învățat materia în mod clasic.

Studiul s-a desfășurat înaintea pandemiei Covid-19, în anul școlar 2018-2019, iar rezultatele sunt prezentate acum în cadrul unui proiect extins al Edutopia, platforma online asociată Fundației George Lucas. Organizația este angajată în cercetarea și dezvoltarea de programe pentru reformă curriculară în SUA.

  • În studiu au fost incluse 46 de școli din statul Michigan, dar autorii spun că această cercetare are aplicabilitate extinsă, nu doar mediului școlar local.

23 dintre școlile din studiu au continuat să predea materia în mod normal, iar în 23 au fost folosite metode de predare interdisciplinare, bazate pe proiect.

Din punct de vedere al parametrilor de măsurare a învățării materiei, elevii de clasa a 3-a care au participat la cursurile bazate pe proiect au înregistrat rezultate cu 8% mai bune la evaluarea pentru știință, comparativ cu cei din grupul de control, unde materia a continuat să fie predată în mod tradițional, anume în care copiii trebuie să învețe și să memoreze date și proceduri punctuale. La capitolul citire, cercetătorii au constatat rezultate mult mai bune pe termen lung, după o evaluare a elevilor la începutul anului școlar următor.

Despre câștigurile socio-emoționale, acestea sunt descrise în clipul ce promovează studiul, ce insistă pe colaborarea crescută între elevi și pe întărirea capacității de înțelegere și evaluare, cu ajutorul experienței directe, a diverselor situații și probleme: “Puterea lui ‘pot să îmi dau seama de cum stau lucrurile’ este o abilitate atât de importantă pe care copiii trebuie să o dezvolte, pe care o vor folosi tot restul vieții”.

Pentru predarea bazată pe proiect, au fost elaborate texte didactice care să susțină studiul bazat pe situații și materiale care pot fi întâlnite în viața de zi cu zi: copiii au putut să studieze, de exemplu, fosile reale, să le verifice caracteristicile și să colaboreze pentru a le analiza și pentru a afla răspunsuri la diverse probleme, după cum reiese dintr-un material de prezentare a studiului.

Tipuri de proiecte abordate în cercetare, la nivelul clasei a 3-a:

  • De ce pot vedea veverițe peste tot, dar nicio urmă de stegozaur?
  • Cum pot să imaginez jucării mobile distractive, pe care alți copii să le poată construi?
  • Cum pot să ajut păsărelele din jurul școlii să crească și să se înmulțească?
  • Cum putem ajuta comunitatea noastră să pună la punct grădini pentru a cultiva diverse plante?
Clipul de prezentare a studiului (în limba engleză):

Vezi studiul detaliat aici


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Eșecul instituțional al PNRAS: În runda I, peste 140 de școli nu au cheltuit niciun ban pentru reducerea abandonului școlar – raport al Ministerului Educației. Asta deși 356 de persoane din inspectoratele școlare au fost plătite cu 4,5 milioane de euro timp de 2 ani pentru a le ajuta să implementeze proiectele

Școlile din PNRAS, selectate tocmai pentru vulnerabilitatea lor accentuată, de exemplu, mulți profesori suplinitori și navetiști, fără profesori de sprijin pentru elevii cu CES sau mediatori școlari, au reușit să…
Vezi articolul

ANALIZĂ Sabotarea Educației din programul de guvernare prin ordonanța trenuleț sau cum i-au livrat politicienii lui Daniel David un portofoliu ca o mașină fără volan, frână, faruri și cu rezervorul aproape gol

Cele mai importante măsuri prevăzute în programul de guvernare pe Educație al coaliției PSD-PNL-UDMR-minorități au fost blocate în 2025 de „ordonanța trenuleț”. Este vorba despre OUG 156/2024. În cele mai…
Vezi articolul

Daniel David, despre „suveraniști”: Dacă sunt patrioți, trebuie să urmeze valorile democratice și să respecte instituțiile și sistemul / „Există presiuni din zone autoritare externe care atentează la drumul democratic al țării noastre” / Profilul taberelor din România polarizată „la început de campanie electorală”

„Dacă țin la țară și sunt patrioți, trebuie să urmeze valorile democratice și să respecte instituțiile/sistemul acesteia, canalizându-și nemulțumirea nu în demersuri anarhice cu tendințe izolaționiste, care distrug instituții și…
Vezi articolul
Daniel David

Daniel David, despre disputa generată de localurile care le cer clienților să-și țină copiii „tot timpul așezați la masa lor”: Societatea românească este acum aproape de faza de emancipare, când începe să îți pese mai mult de propriile nevoi și interese, fără să te uiți la ale celorlalți

Disputele care au scindat societatea și au generat reacții polarizate, pornite de localurile care le impun clienților prin regulament să-și țină copiii „tot timpul așezați la masa lor”, au o…
Vezi articolul

Ligia Deca: România urmărește acțiunile în educație ale Japoniei, țară în elita globală a evaluării PISA 2022 / Etalonul japonez fusese eliminat inițial în fișa de țară a României pentru PISA 2022, în varianta românească a documentului / Ce spune OCDE despre educația în țara asiatică, aflată în top 5 global

România urmărește să „ia în considerare politicile Japoniei” pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor în cadrul evaluării internaționale PISA, „cu accent pe reducerea discrepanțelor”, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca, la sfârșitul…
Vezi articolul