Copiii care au învățat combinat știința, matematica și citirea, pe bază de proiect, în câteva zeci de școli din SUA au înregistrat rezultate mai bune la știință și o dezvoltare socio-emoțională mai bună – studiu

2.832 de vizualizări
Sursa: Captura Youtube-Edutopia
Învățarea pe bază de proiect, ce combină științele cu matematica și citirea, întărește rezultatele elevilor din școala primară și dezvoltarea lor socială și emoțională, arată un nou studiu realizat în SUA și publicat de Fundația Educațională George Lucas. Studiul, realizat de Michigan State University și University of Michigan, arată că elevii care au urmat un program educațional bazat pe proiecte interdisciplinare au avut rezultate mai bune atât la științe, cât și din punct de vedere al dezvoltării socio-emoționale decât cei care au învățat materia în mod clasic.

Studiul s-a desfășurat înaintea pandemiei Covid-19, în anul școlar 2018-2019, iar rezultatele sunt prezentate acum în cadrul unui proiect extins al Edutopia, platforma online asociată Fundației George Lucas. Organizația este angajată în cercetarea și dezvoltarea de programe pentru reformă curriculară în SUA.

  • În studiu au fost incluse 46 de școli din statul Michigan, dar autorii spun că această cercetare are aplicabilitate extinsă, nu doar mediului școlar local.

23 dintre școlile din studiu au continuat să predea materia în mod normal, iar în 23 au fost folosite metode de predare interdisciplinare, bazate pe proiect.

Din punct de vedere al parametrilor de măsurare a învățării materiei, elevii de clasa a 3-a care au participat la cursurile bazate pe proiect au înregistrat rezultate cu 8% mai bune la evaluarea pentru știință, comparativ cu cei din grupul de control, unde materia a continuat să fie predată în mod tradițional, anume în care copiii trebuie să învețe și să memoreze date și proceduri punctuale. La capitolul citire, cercetătorii au constatat rezultate mult mai bune pe termen lung, după o evaluare a elevilor la începutul anului școlar următor.

Despre câștigurile socio-emoționale, acestea sunt descrise în clipul ce promovează studiul, ce insistă pe colaborarea crescută între elevi și pe întărirea capacității de înțelegere și evaluare, cu ajutorul experienței directe, a diverselor situații și probleme: “Puterea lui ‘pot să îmi dau seama de cum stau lucrurile’ este o abilitate atât de importantă pe care copiii trebuie să o dezvolte, pe care o vor folosi tot restul vieții”.

Pentru predarea bazată pe proiect, au fost elaborate texte didactice care să susțină studiul bazat pe situații și materiale care pot fi întâlnite în viața de zi cu zi: copiii au putut să studieze, de exemplu, fosile reale, să le verifice caracteristicile și să colaboreze pentru a le analiza și pentru a afla răspunsuri la diverse probleme, după cum reiese dintr-un material de prezentare a studiului.

Tipuri de proiecte abordate în cercetare, la nivelul clasei a 3-a:

  • De ce pot vedea veverițe peste tot, dar nicio urmă de stegozaur?
  • Cum pot să imaginez jucării mobile distractive, pe care alți copii să le poată construi?
  • Cum pot să ajut păsărelele din jurul școlii să crească și să se înmulțească?
  • Cum putem ajuta comunitatea noastră să pună la punct grădini pentru a cultiva diverse plante?
Clipul de prezentare a studiului (în limba engleză):

Vezi studiul detaliat aici


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

(P) Matematica în Anglia și SUA – marile diferențe și ce putem prelua în noul curricum, în opinia matematicianului Vlad Matei, postdoc la Universitatea din California Irvine și mentor al juniorilor care se pregătesc de Balcaniadă prin Fundația Upper Education

Ce fac marile universități, pentru a forma cele mai luminate minți în matematică? Cercetători de renume mondial predau “teme active în cercetarea actuală” și îi încurajează pe studenți la “mult…
Vezi articolul

Profesorul Radu Gramatovici: Un copil mediu nu o să scape fără meditații la Matematică, pentru că așa cum e făcut sistemul, ca să beneficieze de școli bune, va trebui să intre în acest sistem de dopaj. Pentru un copil peste medie meditațiile nu mai sunt ore remediale, ci ajung să fie sisteme de dopaj

Un copil de nivel mediu „nu o să scape” fără meditații la Matematică, pentru că „așa cum e făcut sistemul, ca să beneficieze de școli bune, trebuie să intre în…
Vezi articolul