Copiii care au învățat combinat știința, matematica și citirea, pe bază de proiect, în câteva zeci de școli din SUA au înregistrat rezultate mai bune la știință și o dezvoltare socio-emoțională mai bună – studiu

2.833 de vizualizări
Sursa: Captura Youtube-Edutopia
Învățarea pe bază de proiect, ce combină științele cu matematica și citirea, întărește rezultatele elevilor din școala primară și dezvoltarea lor socială și emoțională, arată un nou studiu realizat în SUA și publicat de Fundația Educațională George Lucas. Studiul, realizat de Michigan State University și University of Michigan, arată că elevii care au urmat un program educațional bazat pe proiecte interdisciplinare au avut rezultate mai bune atât la științe, cât și din punct de vedere al dezvoltării socio-emoționale decât cei care au învățat materia în mod clasic.

Studiul s-a desfășurat înaintea pandemiei Covid-19, în anul școlar 2018-2019, iar rezultatele sunt prezentate acum în cadrul unui proiect extins al Edutopia, platforma online asociată Fundației George Lucas. Organizația este angajată în cercetarea și dezvoltarea de programe pentru reformă curriculară în SUA.

  • În studiu au fost incluse 46 de școli din statul Michigan, dar autorii spun că această cercetare are aplicabilitate extinsă, nu doar mediului școlar local.

23 dintre școlile din studiu au continuat să predea materia în mod normal, iar în 23 au fost folosite metode de predare interdisciplinare, bazate pe proiect.

Din punct de vedere al parametrilor de măsurare a învățării materiei, elevii de clasa a 3-a care au participat la cursurile bazate pe proiect au înregistrat rezultate cu 8% mai bune la evaluarea pentru știință, comparativ cu cei din grupul de control, unde materia a continuat să fie predată în mod tradițional, anume în care copiii trebuie să învețe și să memoreze date și proceduri punctuale. La capitolul citire, cercetătorii au constatat rezultate mult mai bune pe termen lung, după o evaluare a elevilor la începutul anului școlar următor.

Despre câștigurile socio-emoționale, acestea sunt descrise în clipul ce promovează studiul, ce insistă pe colaborarea crescută între elevi și pe întărirea capacității de înțelegere și evaluare, cu ajutorul experienței directe, a diverselor situații și probleme: “Puterea lui ‘pot să îmi dau seama de cum stau lucrurile’ este o abilitate atât de importantă pe care copiii trebuie să o dezvolte, pe care o vor folosi tot restul vieții”.

Pentru predarea bazată pe proiect, au fost elaborate texte didactice care să susțină studiul bazat pe situații și materiale care pot fi întâlnite în viața de zi cu zi: copiii au putut să studieze, de exemplu, fosile reale, să le verifice caracteristicile și să colaboreze pentru a le analiza și pentru a afla răspunsuri la diverse probleme, după cum reiese dintr-un material de prezentare a studiului.

Tipuri de proiecte abordate în cercetare, la nivelul clasei a 3-a:

  • De ce pot vedea veverițe peste tot, dar nicio urmă de stegozaur?
  • Cum pot să imaginez jucării mobile distractive, pe care alți copii să le poată construi?
  • Cum pot să ajut păsărelele din jurul școlii să crească și să se înmulțească?
  • Cum putem ajuta comunitatea noastră să pună la punct grădini pentru a cultiva diverse plante?
Clipul de prezentare a studiului (în limba engleză):

Vezi studiul detaliat aici


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România, printre țările europene cu cele mai scurte perioade de predare față în față, în pandemie, în condițiile în care predarea la distanță a exacerbat inegalitățile – raport comparativ Eurydice, care notează că în 2020-2021 școlile continentului au rămas în mare parte deschise

România se numără printre țările europene unde elevii au mers cel mai puțin la școală, pentru predare față în față, în pandemie, arată un nou raport al rețelei europene Eurydice,…
Vezi articolul

Cum a găsit Guvernul încă 700 de milioane de lei pentru salariile din Educație, după al treilea miting major de protest, în București, deși premierul și toți miniștrii implicați în negocieri mințeau public populația și profesorii spunând că nu sunt bani / Declarațiile integrale de la briefingul de presă cu Ligia Deca

Guvernul a mai găsit circa 700 de milioane de lei pentru a crește salariile cadrelor didactice și cadrelor didactice auxiliare, de la 1 iunie, cu câteva procente, conform declarațiilor făcute…
Vezi articolul

Cîmpeanu, înainte și după ce a devenit ministru: Educația remedială are nevoie de disponibilitatea cadrelor didactice și de resurse financiare / Recuperarea se va face doar prin devotamentul fiecărui cadru didactic

Răzgândire totală a lui Sorin Cîmpeanu în ce privește plata profesorilor pentru a face educație remedială, după ce a devenit ministru al Educației. În discuțiile de astăzi cu sindicatele din…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Dacă un cadru didactic este acuzat anonim pentru hărțuire sexuală, se deschide un dosar. Dacă reclamațiile se repetă, atunci se analizează dosarul chiar dacă acuzațiile sunt anonime. Universitățile au avut acest model cu 20 de ani în urmă și nu l-au preluat în codurile lor de etică. Măcar acum să ia măsuri

Universitățile care acum declară „toleranță zero” față de hărțuire sexuală și abuz în mediul universitar au avut încă de acum 20 de ani un model de reguli de aplicat pentru…
Vezi articolul

Raport CE: Finanțare eficientă, eliminarea fragmentării din sistem și canalizarea banilor către institutele performante – printre recomandările experților europeni pentru cercetarea românească, prinsă într-un “cerc vicios” al incoerenței, inerției, fondurilor puține cheltuite prost / Ce mesaje au reținut autoritățile române

Cercetarea românească nu funcționează coerent, este prea fragmentată, este erodată la nivel de guvernanță, capital uman și interacțiuni public-privat și puținii bani care există în acest sector sunt cheltuiți prost…
Vezi articolul