Copiii aflați în risc de excluziune și de sărăcie și relația universități-piața muncii, menționate ca priorități de Roxana Mînzatu, propusă pentru portofoliul de comisar european responsabil cu Educația

284 de vizualizări
Foto: Facebook – Roxana Mînzatu
Garanția pentru copii „și tot ceea ce înseamnă măsuri de sprijinire a copiilor aflați în risc de excluziune și aflați în sărăcie, în nevoie” vor fi priorități ale Roxanei Mînzatu, anunțată, marți, pentru portofoliul de Comisar european responsabil cu educația și cu o serie de alte domenii, de la locuri de muncă la drepturi sociale. O altă zonă în care se va acționa cu prioritate este cea a rolului universităților, a semnalat ea într-un interviu acordat radio România Actualități.

Ea a precizat, însă, că prioritățile Comisiei sunt „priorități de echipă” și urmează să fie stabilite în detaliu – „ ne întâlnim chiar astăzi în echipă, în colegiul comisarilor desemnați și discutăm despre cum ne pregătim, deocamdată, pentru audieri în Parlamentul European. Vom comunica și prioritățile și am și eu câteva priorități”. Ea a făcut trimitere, în acest sens, la scrisoarea de misiune dată de președinta CE, Ursula von Der Leyen, în momentul anunțării membrilor noului executiv european.

În interviul acordat RRA, ea a menționat, pe tema formării, pe cea a educației și competențelor:

  • „(…) Vom comunica și prioritățile și am și eu câteva priorități. Ele se regăsesc, de altfel, în scrisoarea de misiune dată de președinta von Der Leyen, cum ar fi copiii, garanția pentru copii și tot ceea ce înseamnă măsuri de sprijinire a copiilor aflați în risc de excluziune și aflați în sărăcie, în nevoie (…)”
  • „(…) Pe de altă parte, ne uităm la deficit de forță de muncă calificată, pregătită pe multe industrii, pe care ne dorim să fim competitivi. Ne uităm, de asemenea, la faptul că deşi avem universități puternice în Europa, iată că sunt tineri, sunt talente, start-up-uri, de exemplu, care aleg să se relocheze pe alte piețe la nivel global, unde pot să-și lanseze afacerea mult mai rapid și să și-o scaleze mult mai bine. Deci, pe zona aceasta vom acționa cu prioritate. (…)”
Citește și:
O „Agendă UE a Profesorilor” și Planul strategic pentru educația STEM – printre sarcinile pe care le are Roxana Mînzatu, propusă comisar responsabil cu educația și competențele în viitoarea Comisie Europeană
UPDATE România a primit portofoliul care acoperă Competențele și Educația pentru Roxana Mînzatu, în viitoarea Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen / Cât de important este acest post

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Transferul elevilor de clasa a IX-a se face în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, doar în situații medicale deosebite, potrivit regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ. Care sunt situațiile speciale

Elevii de clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, dacă media lor de admitere este cel puțin egală cu media ultimului admis la specializarea…
Vezi articolul