Copiii abia au intrat de o zi într-o școală pe care nici măcar nu o cunosc și unii părinți își pun problema de transfer, spune directoarea Colegiului Național „I.L. Caragiale” din București, Andreia Bodea, în prima zi de înscrieri la liceu

56.683 de vizualizări
Sursa: Captură TVR
Directoarea Colegiului Național “I. L Caragiale”, Andreia Bodea a spus că deja în prima zi în care părinții și elevii au venit să depună dosarul de înscriere la liceu, unii părinți erau nemulțumiți fie că nu au un anumit profesor la clasă fie au întrebat când se pot transfera copiii dacă nu se adaptează la liceul unde au fost repartizați. “Copilul abia intrat de o zi într-o școală pe care tu nici măcar nu o cunoști și-ți pui problema unui transfer. Vorbim de temerile părinților”, spune Andreia Bodea la Euronews.ro.

Directoarea Colegiului Național “I.L Caragiale” din București a spus că în prima zi în care părinții și elevii au venit la liceu pentru a depune dosarul de înscriere pentru a reconfirma locul repartizat, unii părinți au îndoieli. Unii pentru că un anumit profesor nu e la clasa copilului său, sau alții care au întrebat când pot transfera copilul dacă nu se adaptează la liceu.

“Vorbim despre temeri ale părinților. (…) Deja sunt părinți cu câțiva repartizați în alte părți, la licee foarte, foarte bune, care astăzi au venit să mă întrebe când ar putea să se transfere totuși înapoi, după un modul sau după două, în cazul în care nu se adaptează, nu se simte bine. Ceea ce mi se pare mi se pare că acolo este ceva în neregulă. Copilul abia intrat de o zi într-o școală pe care tu nici măcar nu o cunoști, nici măcar nu a început școala și-ți pui problema unui transfer”, a spus directoarea Colegiului.

Andreia Bodea a răspuns unei întrebări despre ce înseamnă un liceu bun și altul mai puțin bun. Ea a semnalat că “toți acești copii vor face în continuare pregătire privată, indiferent de cât de bune sunt licee. În marea marea lor majoritate, se vor pregăti în privat și, evident, nu cu profesorii pe care îi iau la clasă și cu profesor curios de la licee cotate mai puțin bine, să spunem, în această ierarhie. Iarăși o bizarerie. Dacă m-am dus la un liceu și m-am bătut și m-am luptat să ajung la unul dintre cele nu știu 5,6,8 licee de top, așteptarea mea ca părinte ar fi fost ca măcar în clasele a IX-a, a X-a și a XI-a să nu fie nevoie de pregătire privată“, mai spune Bodea.

Redăm răspunsul Andreiei Bodea pe acest subiect:

“Am trăit și astăzi la înscriere tot felul de situații neașteptate, să spunem, copii care de abia au aflat unde sunt repartizați și este vorba de licee foarte, foarte bune și colegii foarte, foarte bune și care încep să aibă niște îndoieli, lucru care pe mine mă surprinde. Se presupune că ți-ai luat toate informațiile în momentul în care ai ales. Iată că unii nu și-au luat toate informațiile. Se referă probabil la profilul sau la specializarea la care au intrat, vin si explică tot felul de lucruri.

Am auzit că acolo nu știu ce era mai bine dacă aș fi pus și nu știu cu cine o să facă matematică. Mi-aș fi dorit să facă cu un anume profesor, dar acel profesor nu ia anul acesta clasele a 9-a. Vorbim despre temeri ale părinților. Deja sunt părinți cu câțiva repartizați în alte părți, la licee foarte, foarte bune, care astăzi au venit să mă întrebe când ar putea să se transfere totuși înapoi, după un modul sau după două, în cazul în care nu se adaptează, nu se simte bine. Ceea ce mi se pare mi se pare că acolo este ceva în neregulă. Copilul abia intrat de o zi într-o școală pe care tu nici măcar nu o cunoști, nici măcar nu a început școala și-ți pui problema unui transfer.

Așa încât această discuție despre licee bune și licee mai puțin bune se duce, se duce într-o proporție importantă și în zona subiectivului. Atâta vreme, cât o și recunoaștem. Toți acești copii vor face în continuare pregătire privată, indiferent de cât de bune sunt licee. În marea lor majoritate, se vor pregăti în privat și, evident, nu cu profesorii pe care îi iau la clasă și cu profesor curios de la licee cotate mai puțin bine, să spunem, în această ierarhie. Iarăși o bizarerie. Dacă m-am dus la un liceu și m-am bătut și m-am luptat să ajung la unul dintre cele nu știu 5,6,8 licee de top, așteptarea mea ca părinte ar fi fost ca măcar în clasele a IX-a, a X-a și a XI-a să nu fie nevoie de pregătire privată. Dar iată că este nevoie. Și atunci întrebarea este cum și de ce aleg un liceu? Eu cred că a contat mult și va conta în continuare sentimentul de siguranță, de siguranță intelectuală, pe care niște colegii mari și nu le-aș numi aici, căci le cunoaștem cu toții.

Deci, un sentiment pe care aceste Colegii îl oferă, ideea că al meu copil intră într-un mediu care i se potrivește, într-un mediu în care 99% dintre copii vin să învețe fără să aibă alte preocupări, deci riscul de derapaje, îmi imaginez eu că își spun părinții este mai mic și aceasta aici este un adevăr. Când 300 de copii sau 250 de copii vorbesc aceeași limbă, au venit și au ales un liceu pentru că doresc să învețe, doresc să facă performanță, doresc să participe la niște activități și la niște proiecte și sunt într-un grup unde ceilalți vorbesc aceeași limbă este cu totul altceva față de majoritatea celorlalte licee și colegii, unde copiii sunt amestecați din toate punctele de vedere, și ca preocupări, și ca puncte de interes”.

Elevii depun/transmit la unităţile de învățământ liceal la care au fost declaraţi admişi dosarele de înscriere, cuprinzând actele de studii în original, în perioada 25 – 30 iulie 2024potrivit broșurii de admitere.

Actele necesare pentru înscrierea la liceu 2024

Înscrierea la licee a candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate se efectuează pe baza următoarelor acte: 

  • cererea de înscriere (se descarcă de pe site-ul liceului/se ridică de la Comisia de înscrierea a liceului);
  • cartea de identitate (dacă este cazul) și certificatul de naștere – copie după ambele și te prezinţi la înscriere cu documente în original);
  • adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la Evaluarea Naţională, în original – clasa a VIII-a – se obține de la școala de pe care ai absolvit-o; 
  • foaia matricolă pentru clasele V – VIII (cu calculul mediei generale), în original – se obține de la școala de pe care ai absolvit-o;
  • fișa medicală, în original – se obține de la școala pe care ai absolvit-o sau de la medicul de familie, care conține și lista vaccinurilor administrate elevului, potrivit mai multor medici consultați de Edupedu.ro.

Elevii cu cerințe educaționale speciale, CES, depun și certificatul de orientare școlară și profesională și elevii romi depun recomandarea de apartenență la etnia romă.

Calendarul admiterii la liceu 2024 – prima etapă

24 iulie 2024 Repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024 – 2025 

24 iulie 2024 Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București 

25 – 30 iulie 2024 Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați 

30 iulie 2024 Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere 

31 iulie – 2 august 2024 Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată

A doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024-2025, începe pe 2 august, conform ordinului de ministru

Informații de context

Colegiile Naționale ”I. L. Caragiale”, ”Gheorghe Lazăr” și ”Iulia Hasdeu” ocupă primele 3 locuri în preferințele elevilor în topul liceelor din București, arată studiul privind opțiunile școlare și profesionale ale elevilor din clasele a VIII-a, întocmit de Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE) în anul școlar 2023-2024.

Anul acesta 51% dintre absolvenții de clasa a VIII-a au fost repartizați la prima opțiune, iar 69% au fost admiși la una dintre primele trei opțiuni. Secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru spune că acest lucru înseamnă că “aceste fișe de opțiuni au fost completate cu mare atenție și au fost niște opțiuni realiste”.

În total, au fost completate 2.526.517 opțiuni, ceea ce rezultă o medie de 22,25 opţiuni/elev, transmite Ministerul Educației într-un comunicat de presă.

Admiși în afara repartizării computerizate
  • 13.454 elevi admişi la specializări vocaţionale
  • 816 elevi admişi la specializările vocațional militar
  • 2.907 elevi admişi pe locurile rezervate rromilor
  • 1.519 elevi admişi pe locurile rezervate CES
  • 20.615 elevi înscriși pentru învăţământul profesional

Asta înseamnă că peste 1.600 de candidați au rămas nerepartizați în prima etapă de admitere la liceu 2024. Concret, 1.607 de elevi care au completat fișa de înscriere la liceu nu au fost repartizați.

Citește și:

Topul liceelor din București preferate de elevii de clasa a VIII-a: în 2024 Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc” nu mai e pe podium, față de 2023 – raport CMBRAE

Dosarele pentru confirmarea repartizării la liceu 2024 se depun de joi, 25 iulie, și până marți, 30 iulie – lista documentelor necesare
Primele 50 de specializări din România, după ultima medie de admitere la liceu 2024, conform Ministerului Educației

Rezultate admitere liceu 2024. Peste 1.600 de candidați au rămas nerepartizați. Cei mai mulți elevi care n-au prins un loc la liceu sunt din județele Constanța, Prahova și Giurgiu / În București, un candidat cu media 8.92 nu a fost repartizat
Rezultate admitere 2024. Au fost repartizați la liceu 111.960 de elevi, dintre care peste jumătate la prima opțiune. Secretarul de stat Florian Lixandru: Au fost niște opțiuni realiste

13 comments
  1. E simplu sa se dea iar cu pietre in parinti… sau profesori. Realitatea este ca subfinantarea cronica a sistemului de invatamant a condus la neincrederea societatii in invatamant.
    Asa incat cu totii culegem roadele a ce am semanat din ‘89 incoace, deci de 35 ani incoace.
    Invatamantul trebuia reformat inca de pe atunci si adusi oameni cu o viziune consistenta si capacitatea de a urmari descoperirile din domeniul
    neurostiintei.
    Asa ca stimati domni/ doamne inspectori/inspectoare… nu va mai plangeti si faceti ceva in directia schimbarii… ca profesorii si parintii cer de ani de zile, dar degeaba!

  2. Mi s-a întâmplat ieri, la înscrierea copilului in clasa a IX-a, liceu teoretic din sectorul 6, din cartierul Drumul Taberei. M-a demoralizat brusc intrarea în liceu, de fapt nici nu arată a liceu, modelul standard de școală construita in anii 1968, aceea în forma de ,,U”, cu plase la geamuri, inclusiv etajul 2, nicidecum gratii, pereții tapetați cu o faianță întunecoasă, uzată, lipsită de gust, mobilier uzat, un aer învechit, uzat, posterele de pe peretii holului fiind învechite, lipsite de atractivitate, mesaj, iar grupurile sanitare, având un aspect, la fel de uzat, întunecos. De ce nu sunt puse în evidență, atât prin construcție, mobilier, dotare, programe, oferte educaționale, bun gust, liceele teoretice, îndeosebi cele din sectorul 6? Am avut impresia că am pătruns într-un culoar al timpului, intorcandu-ma in anii 1979, in școala din cartierul muncitoresc Pantelimon. Să învățăm să facem diferența din toate punctele de vedere dintre o școală gimnazială și un liceu, mai ales pentru cei care locuiesc în capitala țării, in anul 2024! Trebuie renovate in totalitate toate unitățile de învățământ din sector, capitală, trebuie să adăugăm ofertei educaționale și atractivitate, siguranță, competențe, comfort, bun gust și tot ce e necesar pentru a învăța să respecții spațiul școlii, al unității de formare educațională in următorii 4 ani, a te identifica cu el!

    1. Te-ai dus la o școală (unde subfinanțarea e cronică, orice-ar vrea părinții, profesorii și elevii), sau la spa?? Sună ca și cum te așteptai să dai de Orășelul Copiilor.

      Părinții chiar nu realizează ce înseamnă lipsa cronică a fondurilor pentru ORICE în învățământ? Nu ne ascultați niciodată când vă spunem că e nevoie de mulți, mulți bani în sistem, și nu doar pentru salarii?!

  3. Din păcate, profesorii sunt vinovați. Dacă nu ar mai accepta cadourile de la unii părinți “influenți “, poate mai avem șansă de a salva învățământul. Atâta timp cât sunt sute de locuri cu taxă la facultate în care totul se rezuma la câți bani se primesc de la studenți și fac rabat de la învățătură, nu vom avea nici ingineri , nici doctori,nici politicieni care la drept vorbind cu facultăți făcute la apelul bocancilor dovedesc analfabetism ….

    1. Tu ai impresia că PROFESORII iau decizii în învățământ (preuniversitar sau universitar)???

      Pe ce planetă trăiești?

  4. Au Sindromul Impostorului, fie părinții, fie copiii. Au ales știind ce aleg, acum se tem că nu vor face față sau că vor fi obligați/forțați să trimită copiii la meditații.

    Știau de la bun început ce aleg, n-ar trebui să afle doar acum că la liceele bine cotate există și așteptări pe măsură. Nu face față copilul? Pentru ce l-au înscris acolo, atunci? Dacă ȘTII că nu poate, de ce încerci să-l extenuezi obligându-l să țină pasul cu cei care aleargă în cerc în jurul lor, din pdv intelectual?

    Dacă elevul e bun, se va adapta. S-au adaptat ei de la a IV-a la a V-a, unde șocul tranziției e mult mai puternic. Cine poate, va face față. Cine nu, nu.

    1. de ce considerați că este șocul mai puternic în clasa a 5-a? sunt aceiași colegi, în general. de multe ori aceeași școală. mie mi se pare șocul mai mare la intrarea la liceu.

      1. 1. Trec de la un învățător+trei profesori la 15-16 profesori diferiți.

        2. Trec de la FB (pe bandă rulantă) și NUMAI premiul I (toată clasa) la note și ierarhii ceva mai corecte.

        3. Unii schimbă colectivul (nu toți continuă cu același grup de colegi și/sau în aceeași școală).

        În schimb, la liceu deja știu că vor avea profesori diferiți (nu întotdeauna, dar în majoritatea cazurilor), că vor lua note, nu calificative, și schimbă și colectivul, în mare măsură. Dar au mai trecut prin asta o dată, iar acum sunt ceva mai maturi (nu maturizați, dar mai maturi ca la 10-11 ani). Singurul șoc masiv apare dacă sunt singurii din fostul grup în liceul respectiv și/sau se mută departe de casă. În rest…

    2. Haideți că știți de ce a fost lăsata portița transferurilor așa cum e acum,pt beizadele nomenclaturii PSD !Sa ajungă la liceele “bune” că nu au avut medie la examen (spaguiesc la greu profii să aibă note bune in primul un ,sa fie peste ultimul elev de la celălalt liceu și gata).Pt BAC deasemenea,transfer in ultimul an către profilurile unde se dă mai ușor(de la mate-info către filo,de ex).Pt că la unele facultati se intra cu dosar și contează doar nota de la Bac…Că mai profita și câțiva muritori de rând e altceva.Dar se mai găsesc opreliști pt ăștia(de ex cum că e prea aglomerat dincolo,deja).Dar ce vă mirați ,ca doar cadrele din învățământ votează 99% cu mafia PSD&PNL,pt avantaje personale mult peste rândul clasei muncitoare(că doar vor sa fie și ei mai egali ,ca în “ferma animalelor”,doar sunt bugetari,nu?).Sa zic poate 1% mai are un dram de conștiință…Pai din doua rele,una e sigur:ori ăștia votați de voi sunt așa prosti că nu-s in stare să vadă cum trebuie gândită legea(dar va dau vouă așa că-i acceptați și tot votați mereu din tata-n fiu) ,ori e făcută special așa legea(de niste infractori salvați tot de bugetari,adică de aia din justiție că și ei tot așa 99,9% votează clica mafiota,că le dă și nu-i deranjează/controlează dacă-și fac datoria).

      1. De unde știi d-ta cu cine votează 99% din profesori? Și ce s-ar schimba dac-am vota cu unii sau alții aleși de d-ta?

        Am votat ca niște proști pentru partide progresiste ce promiteau schimbări magice în bine, care au venit pe un val de entuziasm în 2020 și au trântit cu mucii-n fasole imediat. Bine că n-au ajuns la mai mare putere, să ne trezim cu unul ca Năsui cu visele lui umede de privatizare totală, să nu mai ajungă cei săraci (cum suntem trei sferturi din țara asta) nici la medic de familie sau școală de stat, din lipsă de bani!

        Ce sens are statul fără asigurarea unor sisteme sociale?! Dacă e junglă, atunci să fie naibii junglă și să ne apucăm să trăim după regulile din Mad Max. Dacă vrei educație, sănătate, siguranță publică, etc – o să ai și bugetari. Ăia cu care trebuie să te lupți – dacă te-ar duce mintea să faci diferența, dar văd că nu sunt mari șanse – sunt cei din administrația publică (locală, dar mai ales centrală), unde apar posturi bine plătite ca ciupercile după ploaie, cum vrea să le scoată partidul la putere).

        Altfel, votează tu cu AUR, că sigur va fi bine. Dac-ați primi ce vă doriți, ați țipa ca din gură de șarpe…

        1. Mare dreptate aveti, domnu’ Marian! Bine ca nu au ajuns Nasui si clica la putere, si slava cerului pentru Ciolacu, Ciuca si ceilalti! Sincer, nici nu vreau sa stiu ce AR PUTEA sa faca alt partid, eu vreau in continuare PSD si PNL, ca de la astia stim la ce sa ne asteptam: la NIMIC.

          1. Decât Năsui și NIMIC pentru săraci, mai bine idioții ăștia care măcar înțeleg că și săracii votează. Iar dumneata, dacă ai bani, poate te duci prin Austria să te tratezi, dar eu n-am și vreau să am opțiunea de a ajunge să fiu primit în spitalul de stat, că altele nu-mi permit!

            Am votat mereu răul mai mic și niciodată psdnl, dar în 2020 am votat pentru o speranță pe care mi-au omorât-o imediat cei din ”clica lui Năsui”. Și da, a doua oară nu mă mai prostesc. Poate pe dumneata, că ai impresia că tot ce zboară se mănâncă.

            Aproape că-mi vine să votez extremiștii (care-s și mai cretini ca toți ceilalți), măcar să distrugă naibii tot și să nu mai rămână piatră peste piatră. Măcar știm un lucru, și atunci veți avea și plăcerea nihilismului libertarian – fiecare pentru sine, nimic pentru colectivitate, scapă cine poate! Poate aflați și voi ce e acela contract social și la ce era bun când exista.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ludovic Orban îl somează pe ministrul Educației să le pună primarilor la dispoziție clădirile care au fost școli, cu 3 luni înainte de începerea școlii în context pandemic / Niciun cuvânt despre clădirile pe care primarii să le ofere unităților de învățământ pentru distanțare, din septembrie

Solicitare electorală a premierului Ludovic Orban, cu doar 3 luni înainte de începerea școlii în context pandemic. “Să vă aplecați cu mai mare seriozitate pe solicitările autorităților locale privitoare la…
Vezi articolul

Universitatea Oxford a întrerupt studiul clinic pe copii şi adolescenţi pentru serul anti-COVID dezvoltat cu AstraZeneca, în așteptarea mai multor informații despre cazurile de tromboză apărute la adulți

Universitatea Oxford a întrerupt studiul clinic derulat în Marea Britanie pe copii şi adolescenţi pentru serul anti-COVID pe care îl dezvoltă împreună cu AstraZeneca, în aşteptarea mai multor informaţii privind…
Vezi articolul

Victor Ponta a depus o moțiune simplă împotriva ministrului Educației: Nu au fost comunicate la timp scenariile pentru sfârșitul anului școlar, calendarele pentru examene, pentru definitivat și titularizare, nicio procedură de lucru la domiciliu pentru profesori

PRO România și PSD anunță că au depus miercuri, 20 mai, o moțiune simplă îndreptată împotriva ministrului Educației, Monica Anisie. Titlul documentului este ”Pas cu pas am ajuns în colaps…
Vezi articolul