Brexitul accentuează comportamentele rasiste și xenofobe în școlile britanice, iar principalele victime sunt elevi care provin din România și Polonia. Concluzia aparține unui studiu realizat de Universitatea Strathclyde și citat de News.ro. 49% dintre elevii care au participat la acest studiu au declarat că atacurile au devenit mai frecvente odată cu referendumul din 2016 de ieșire a Marii Britanii din Uniunea Europeană.
Cercetătorii au realizat studiul în perioada octombrie 2016 – mai 2018, timp în care au discutat cu 1.000 de elevi cu vârste cuprinse între 12 şi 18 ani şi trăiau în Marea Britanie de cel puțin 3 ani, potrivit sursei citate.
Unul dintre elevi a povestit următoarele: “La școala mea, cineva a făcut comentarii xenofobe despre mine şi au încercat să îmi ardă părul. Anul trecut, în școala la care învăț acum, un grup m-a urmărit strigând «Ukip» şi că ar trebui să mă întorc la mine în țară“.
Un al copil a spus: “Am fost hărțuit de la vârsta de 6 ani până la 12 ani. Au aruncat cu pietre în mine, au împrăștiat zvonuri dezgustătoare despre mine, mi-au furat lucruri. Am fost batjocorit și abuzat verbal doar pentru că sunt polonez”.
Un alt elev a declarat că profesorii auzeau comentariile rasiste şi sexiste făcute de colegi, dar “au ales să le ignore sau râdeau împreună cu ei“.
Autoarea raportului, Daniela Sime – lector la Universitatea Strathclyde, a atras atenția că atât atacurile, cât și lipsa de intervenție a unor profesori au impact asupra sănătății mintale a elevilor şi asupra simțului de apartenență la Marea Britanie.
“Rolul profesorilor, despre care s-a spus că erau spectatori şi nu au intervenit, iar în alte cazuri, chiar făptaşi, se evidențiază ca dimensiune foarte importantă a marginalizării pe care o experimentează tinerii în fiecare zi. Profesorii au fost, ocazional, nu doar discriminatorii în practicile lor, prin ignorarea prezenței tinerilor în clase, dar și rasiști prin opinii exprimate deschis în timpul orelor de curs sau prin ignorarea incidentelor care implicau rasismul“, a declarat aceasta, citată de News.ro.
Foto: Pexels.com
1 comment
Copiii români și cei polonezi – în marea lor majoritate/ adaptabili și cu potențial cognitiv. Educați chiar f. riguros ( polonezii) – posedând multe cunoștințe teoretice, abilități, talente, românii…
S-ar putea ca limba engleză – vorbită la diferite niveluri ( idiostiluri ) să produce/ inducă o stare de nesiguranță elevilor supuși bullingului.