Copii din România și Polonia, hărțuiți în școlile britanice: Un grup m-a urmărit strigând “Ukip” și că ar trebui să mă întorc la mine în țară

2.166 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Brexitul accentuează comportamentele rasiste și xenofobe în școlile britanice, iar principalele victime sunt elevi care provin din România și Polonia. Concluzia aparține unui studiu realizat de Universitatea Strathclyde și citat de News.ro. 49% dintre elevii care au participat la acest studiu au declarat că atacurile au devenit mai frecvente odată cu referendumul din 2016 de ieșire a Marii Britanii din Uniunea Europeană.

Cercetătorii au realizat studiul în perioada octombrie 2016 – mai 2018, timp în care au discutat cu 1.000 de elevi cu vârste cuprinse între 12 şi 18 ani şi trăiau în Marea Britanie de cel puțin 3 ani, potrivit sursei citate.

Unul dintre elevi a povestit următoarele: “La școala mea, cineva a făcut comentarii xenofobe despre mine şi au încercat să îmi ardă părul. Anul trecut, în școala la care învăț acum, un grup m-a urmărit strigând «Ukip» şi că ar trebui să mă întorc la mine în țară“.

Un al copil a spus: “Am fost hărțuit de la vârsta de 6 ani până la 12 ani. Au aruncat cu pietre în mine, au împrăștiat zvonuri dezgustătoare despre mine, mi-au furat lucruri. Am fost batjocorit și abuzat verbal doar pentru că sunt polonez”.

Un alt elev a declarat că profesorii auzeau comentariile rasiste şi sexiste făcute de colegi, dar “au ales să le ignore sau râdeau împreună cu ei“.

Autoarea raportului, Daniela Sime – lector la Universitatea Strathclyde, a atras atenția că atât atacurile, cât și lipsa de intervenție a unor profesori au impact asupra sănătății mintale a elevilor şi asupra simțului de apartenență la Marea Britanie.

Rolul profesorilor, despre care s-a spus că erau spectatori şi nu au intervenit, iar în alte cazuri, chiar făptaşi, se evidențiază ca dimensiune foarte importantă a marginalizării pe care o experimentează tinerii în fiecare zi. Profesorii au fost, ocazional, nu doar discriminatorii în practicile lor, prin ignorarea prezenței tinerilor în clase, dar și rasiști prin opinii exprimate deschis în timpul orelor de curs sau prin ignorarea incidentelor care implicau rasismul“, a declarat aceasta, citată de News.ro.

Foto: Pexels.com

 


1 comment
  1. Copiii români și cei polonezi – în marea lor majoritate/ adaptabili și cu potențial cognitiv. Educați chiar f. riguros ( polonezii) – posedând multe cunoștințe teoretice, abilități, talente, românii…
    S-ar putea ca limba engleză – vorbită la diferite niveluri ( idiostiluri ) să produce/ inducă o stare de nesiguranță elevilor supuși bullingului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetători din Uniunea Europeană și Marea Britanie reproduc mirosuri “pierdute” din istorie, în cadrul proiectului “Odeuropa” / În înțelegerea trecutului, mirosurile nu prea au fost luate în calcul, spun istoricii

Cercetători din Uniunea Europeană și din Marea Britanie refac mirosuri specifice din trecut, ca parte a proiectului “Odeuropa”, folosind algoritmi și desene pe baza unor dovezi vizuale sau scrise, notează…
Vezi articolul

Sindicatele din Educație protestează față de instrucțiunea cu testarea elevilor printr-o petiție trimisă membrilor, pe care aceștia ar trebui să o trimită pe două adrese de email ale Ministerului Sănătății. Cer ca testele să fie făcute de părinți

Cele două federații sindicale din Educație protestează față de instrucțiunea cu testarea elevilor printr-o petiție trimisă membrilor, pe care aceștia ar trebui să o trimită pe două adrese de email…
Vezi articolul

Premieră în Franța: examenul de la final de gimnaziu devine obligatoriu pentru admiterea la liceu, din 2027. Elevii care nu obțin „Brevetul” vor merge la pregătire specială sau în formare profesională

Introducerea examenului de la finalul clasei a VIII-a ca obligatoriu pentru admiterea la liceu este una dintre măsurile cheie anunțate de ministrul Educației din Franța, Anne Genetet. Într-un interviu acordat…
Vezi articolul