UPDATE Contradicții la nivel înalt pe numărul elevilor din programul de ore remediale. Secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion: sunt 242.000/ Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: sunt 246.000

8.390 de vizualizări
Foto: gov.ro / Facebook.com
Replici contradictorii între oficialii Ministerului Educației pe numărul elevilor participanți la programul de ore remediale „Școala după școală”, derulat de minister, finanțat din fonduri europene. În timp ce Sorin Ion, Secretarul de Stat pentru Învățământ Preuniversitar din Minister, susține că sunt 242.000 de elevi înscriși în programul de ore remediale, pe 16 iunie Sorin Cîmpeanu Ministrul Educației declara că sunt 246.000.
  • UPDATE Secretarul de stat Sorin Ion a contactat EduPedu.ro și a precizat că este vorba despre numărul total de elevi, din toate ciclurile de învățământ, primar, gimnazial și liceal, adică 242.000 de elevi, nu doar 150.000 cum apărea inițial în articol.

Secretarul de stat din cadrul ministerului de educație, Sorin Ion responsabil pentru învățământul preuniversitar a declarat marți, 6 iulie 2021 într-o conferință online organizată de Salvați Copiii România, faptul că în luna aprilie am avut peste 150.000 de elevi care au beneficiat de aceste măsuri “la începutul lunii martie atunci când a debutat  proiectul, am avut în învățământul primar și gimnazial peste 138.000 de elevi care au beneficiat de aceste măsuri. În luna aprilie peste 150.000 de elevi, în mai asemănător ca și în luna aprilie, iar pentru luna iunie încă colectăm datele“.

„Pe proiectul ROSE avem în cele 874 de licee care au implementat granturi, 92.000 de elevi au participat la activitățile remediale și de sprijin, dintre care 70.100 strict la activitățile remediale”, a spus Sorin Ion.

În total ar fi vorba despre 242.000 de elevi, potrivit cifrelor prezentate de oficial.

Declarația secretarului de stat o contrazice pe cea a Ministrului Educației care spunea pe 16 iunie 2021 că ar fi 246.000 de elevi: “sunt convins că numărul elevilor care au suferit pierderi este mult mai mare decât cei 246.000 înscrişi în programul naţional de ore remediale”.

Ore remediale

Diferența dintre numărul de elevi din programul de ore remediale declarată de secretarul de stat și cea declarată de Sorin Cîmpeanu este de 4.000 de elevi în contextul în care acest program este derulat din fonduri europene și plata profesorilor se face per elev.

În ceea ce privește numărul elevilor participanți la orele remediale pe luna mai, Sorin Ion a declarat în aceeași conferință că “nu pot da o cifră exactă deoarece nu am primit o cifră exactă”.

Sorin Ion a mai precizat că programul se va derula pe toată durata verii, până pe 31 august, iar “de la 1 septembrie încolo, aceasta este o intenție publică declarată și asumată de Ministerul Educației, că deja identificăm surse de finanțare pentru continuarea acestui proiect cel puțin în anul viitor, dacă nu și o permanentizare a lui“.

Declarația integrală a secretarului de stat Sorin Ion din cadrul conferinței online organizată de Salvați Copiii România:

Sorin Ion: “Grupul țintă al proiectului Școală după școală a fost foarte bine definit, în principiu acei elevi care pe parcursul acestui an, care tocmai s-a încheiat, nu au avut posibilitatea din motive neimputabile lor să țină legătura cu școala. Aici mă refer la copiii care locuiau în zone în care nu există internet sau din păcate nu li s-a putut asigura un dispozitiv electronic pentru școala online.

Acești elevi au fost cuprinși cu toții în programul nostru. Cifrele spun că la începutul lunii martie, atunci când a debutat  proiectul, am avut în învățământul primar și gimnazial peste 138.000 de elevi care au beneficiat de aceste măsuri. În luna aprilie peste 150.000 de elevi, în mai asemănător ca și în luna aprilie, iar pentru luna iunie încă colectăm datele.

Din punctul nostru de vedere cel puțin pe aceste luni care s-au scurs, scopul proiectului a fost atins, cam ăsta era grupul nostru țintă. De anul trecut din martie, tot numărăm la copii care nu au tablete, care nu au internet, evident că la fiecare numărătoare obținem alte cifre deoarece acestea sunt caracteristici într-o continuă transformare și modificare.

Ce urmează să facem de acum înainte depinde foarte mult de părțile implicate în proces, depinde de cadrele didactice care sunt sau nu disponibile pentru a desfăsura activități pe parcursul verii, este evident că nu îi putem obliga să participe la activități într-o perioadă care conform legii ar putea beneficia de concediu de odihnă. Pe de altă parte depinde de dorința părinților, iar aici avem marea problemă deoarece părinții trebuie să fie conștienți că acest proiect vine în beneficiul lor și că nu o facem în niciun caz pentru banii pe care îi iau profesorii și o facem pentru a elimina inechitățile din sistem, inechități care există și care mai pot fi atenuate prin acest proiect.

O analiză interesantă spune că, de exemplu, la nivelul primei luni de derulare a proiectului, aveam peste 70% elevi din mediul rural ceea ce este îmbucurător pentru noi, ceea ce este și explicabil pentru că acolo au fost problemele cele mai mari, dar și restul de 30% din mediul urban ne arată că proiectul nu s-a adresat exclusiv celor din categoriile menționate anterior. În situații în care elevul constată că a avut pierderi de materii poate să fie beneficiar.

Previziunile pentru vară sunt ca numărul acesta să fie mai scăzut, dar să existe totuși. Dacă facem o analiză vor fi părinți care vor înțelege, părinți care nu vor înțelege, părinți care preferă să își țină copilul acasă pentru treburi gospodărești, dacă vorbim de mediul rural, iar la finalul proiectului mi-aș dori ca pe 31 august să tragem linie și să constatăm că am consumat toată suma pusă la dispoziție.

Ce vom face de la 1 septembrie încolo, aceasta este o intenție publică declarată și asumată de Ministerul Educației, că deja identificăm surse de finanțare pentru continuarea acestui proiect cel puțin în anul viitor, dacă nu și o permanentizare a lui.

Cele 250.000 de tablete reprezintă totuși o parte din ceea ce a asigurat guvernul în această perioadă, pentru că prin alte surse de finanțare, numai dacă ne gândim la 60.000 de laptopuri  prin ROSE.

Pe proiectul ROSE avem în cele 874 de licee care au implementat granturi, 92.000 de elevi au participat la activitățile remediale și de sprijin, dintre care 70.100 strict la activitățile remediale. (Date oficiale Societatea de Management a proiectului.)

Proiectul se derulează până pe 31 august, iar un raport final va fi disponibil public din luna septembrie.

Când am deschis proiectul ne-am gândit ca o componentă socială să fie inclusă – o masă pentru elevi -, dar am avut de ales între includerea unei mese în bugetul cunoscut și existent, acest lucru însemna să reducem numărul de beneficiari. Așa că am ales să avem mai mulți beneficiari, dar cu siguranță la anul se pune în discuție și componenta socială.

În ceea ce privește activitățile mai puțin formale care se pot desfășura aici, nu văd o problemă și chiar și în proiectul actual există undeva și componenta de dobândirea de competențe pentru a învăța să înveți.

În ceea ce privește plata cadrelor didactice ne asumăm niște întârzieri, promitem să nu se repete. Ceea ce știu este că pentru luna martie s-au făcut plățile pentru aceste ore remediale.

Transportul elevilor este strict problema autorităților locale. Pentru că ar fi fost imposibil să cuantificăm cheltuielile de transport, să fie predictibile și unde avem nevoie și unde nu avem nevoie de ele. Ne-am gândit că nu este un motiv de faliment pentru primărie să asigure transportul elevilor”, a declarat secretarul de stat.

Cronologia programului și a plăților este următoarea:

  • 8 martie 2021 – Începea programul „Școala după școală”
  • 23 martie 2021 – Sorin Cîmpeanu anunța că “facem tot posibilul să se plătească orele pe luna martie până de sărbătorile pascale”. Era vorba despre 1,7 milioane lei pentru prima lună. Paștele ortodox a avut loc în acest an pe 2 mai 2021.
  • 12 mai 2021 – Liliana Preoteasa, directorul Unității de management pentru acest proiect declara pentru EduPedu.ro că „nu este o problemă de altă natură, ci una tehnică. În momentul în care contractul va fi semnat, plățile se vor putea face”.
  • 20 mai 2021 – Secretarul de stat Maria Manea declara pentru EduPedu.ro că a fost semnat contractul de finanțare pentru programul “Școala după școală”. Oficialul a spus că este vorba despre o finanțare totală de 146,1 milioane lei pentru acest semestru, bani care ar putea ajunge la inspectoratele școlare județene și apoi la școli și profesori începând de săptămâna viitoare.
  • 16 iunie 2021 – Ministrul Cîmpeanu spunea despre plata orelor remediale din programul Școala după școală: “Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe. Procesul de verificare, extrem de lent, inadvertențele, de ordinul sutelor de mii”.

Foto: gov.ro / Facebook.com


3 comments
  1. Programul SDS a fost derulat doar de profesori cu elevii care au dorit sa participe. Abia prin luna iunie au fost completate dosarele cu informatii despre elevi. Nu a existat niciun plan de derulare a proiectului. Am mai participat la un proiect de pregatire a elevilor pentru Evaluarea Nationala, in urma cu 7 ani, unde am desfasurat activitatile fara probleme(manual cu obiective, programa, exemple de exercitii, fise de lucru, raport de activitate, fise de pontaj, fise de prezenta elevi).
    Sunt dezamagit de faptul ca ministerul educatiei nu se hotaraste sa formeze echipe de lucru pentru rescrierea programelor si manualelor dupa o consultare a tuturor cadrelor didactice. Ar trebui oprita carpirea programelor si plata autorilor de manuale pline de erori. Sunt multe de spus, dar nu stiu daca ministerul educatiei doreste sa faca ce trebuie.

    1. Pai cadrele didactice sunt tratate precum sclavii. Vazand cum sunt tratati profesorii de catre Minister, desigur ca toti elevii lenesi si parintii lor isi descarca pe profesori frustrarile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO „De când am primit tabla interactivă, nu am mai folosit tabla veche. Chiar îmi place”, spune Mihaela Urjan, profesor de Limba și literatura română la Școala Gimnazială Siriu, recent dotată prin PNRR / Colaborarea dintre comunitatea locală și școală este esențială în succesul acestor tipuri de investiții educaționale

Una dintre primele școli în care au ajuns să fie și instalate echipamente din apelul PNRR de dotare a unităților de învățământ, derulate prin primării, consilii locale și consilii județene,…
Vezi articolul

INTERVIU Un laborator de științe dotat cu toate cele necesare, într-o școală care nu a avut așa ceva de zeci de ani. „Un părinte a spus: mi-a intrat copilul într-un OZN” – Cazul școlii din Curcani, județul Călărași, singura care pilotează noi moduri de predare a științelor, povestit de directorul Viforel Dorobanțu / Provocări majore: Laboranții și situația reziduurilor de la Chimie

„Reacția copiilor a fost extrem de faină. Și noi, adulții, am avut reacții de copii” după ce un laborator de științe a fost inaugurat la Școala Gimnazială din Curcani, județul…
Vezi articolul

Subiecte și bareme Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață” – OLAV 2024, etapa județeană, nivelurile 1-4 / Ilustrația „Citind printre rânduri” a artistului Costel Pătrășcan, subiect de analizat / Rezultatele inițiale de la mai multe centre de concurs

Subiectele și baremele de corectare de la etapa județeană a olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață” 2024, organizată sâmbătă, 16 martie, au fost obținute pe surse de Edupedu.ro. Documentele, unice…
Vezi articolul