Contestație pentru Bacalaureat 2021 – model de cerere / Nota poate crește sau scădea în urma recorectării

29.097 de vizualizări
Contestațiile la Evaluarea Națională
Foto: Pexels.com
Astăzi se pot depune contestații în privința notelor de la bacalaureat. Există posibilitatea ca nota să crească sau să scadă în urma recorectării.

Contestațiile pot fi depuse fizic, la școală, astăzi, 5 iulie între orele 12:00 – 18:00, dar pot fi depuse și online tot în acest interval de timp, pe adresa de e-mail a școlii/liceului în care au fost susținute probele scrise.

Model Cerere contestatie BAC 2021

Modelul de cerere poate fi descărcat aici: cerere contestatie 2021.

Cererea respectivă conține și o declarație-tip în care se menționează faptul că tinerii au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Cererea pe care elevul trebuie să o depună conține numele candidatului, CNP-ul, seria și numărul de buletin, școala absolvită, profilul și specializarea.

Președintele comisiei de examen, împreună cu unul dintre vicepreședinți, cu secretarul sau cu un membru al comisiei din școala respectivă primesc contestațiile și le înregistrează.

Cererile prin care se contestă notele obținute la evaluarea inițiala, însoțite de un borderou în care se precizează numele candidaților și probele, respectiv, disciplina/disciplinele pentru care este depusă contestația se înaintează comisiei din centrul zonal de evaluare, de către un delegat al comisiei din centrul de examen.

Cine face parte din Comisia regională sau județeană de Contestații

preşedinte – inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct al judeţului în care se organizează centrul. În cazul în care se organizează centre judeţene de contestaţii, inspectorul şcolar numit în calitate de preşedinte trebuie să fie altul decât cei numiţi în comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti;

vicepreşedinte – un inspector şcolar de specialitate;

1 – 2 secretari – informaticieni, inspectori şcolari de specialitate, profesori;

membri – profesori evaluatori – câte doi profesori, de regulă cu gradul didactic I, pentru fiecare disciplină şi pentru maximum 100 de lucrări contestate. În situaţii justificate, pot fi şi profesori cu gradul didactic II sau definitiv.

Cum are loc recorectarea lucrării

Comisiile de contestaţii, prin profesorii evaluatori, reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare pentru probele scrise.

După terminarea evaluării şi deschiderea lucrărilor, preşedintele comisiei de contestaţii analizează notele acordate după reevaluare, în comparaţie cu cele acordate iniţial. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o a treia comisie, formată din alţi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.

Candidatul poate solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti să îşi vadă lucrarea/lucrările numai după afişarea rezultatelor finale după contestaţii. Această solicitare nu poate conduce la modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor, potrivit metodologiei citate.

Condițiile pe care un elev trebuie să le îndeplinească pentru a promova examenul de Bacalaureat sunt:

  • să-și fi echivalat sau recunoscut (după metodologia de Bacalaureat 2021) toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
  • să susţină toate probele scrise şi să obțină nota 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  • să obţină media 6 (cel puţin) la probele scrise.

Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de Bacalaureat. Acolo unde candidaţii obţin media generală 5,99, media generală se rotunjeşte la 6,00.

Calendarul afişării rezultatelor la Bac 2021:

  • 5 iulie 2021 – Afişarea rezultatelor la probele scrise
  • 5 iulie 2021 (orele 12.00 – 18.00) – Depunerea contestaţiilor
  • 6 – 9 iulie 2021 – Rezolvarea contestaţiilor
  • 9 iulie 2021 – Afişarea rezultatelor finale

Anul trecut au fost înregistrate 62.790 de contestații după afișarea primelor rezultate ale examenului de Bacalaureat din sesiunea iunie-iulie. Dintre acestea, 23.954 de contestații au vizat lucrări la proba scrisă de Limba și literatura română, 492 de contestații au fost depuse la proba scrisă de Limba și literatura maternă , în timp ce la proba obligatorie a profilului s-au înregistrat 20.741 de contestații. La proba la alegere a profilului și specializării  au fost depuse 17.603 contestații.

Cele mai multe contestații au fost depuse anul trecut în Capitală (7.380) și în județele Constanța (2.941), Argeș (2.868) și Suceava (2.527), iar cele mai puține – sub 650 de contestații – în județele Mehedinți (639), Călărași (637), Covasna (627), Ialomița (623) și Tulcea (539).

Foto: Pexels.com


4 comments
  1. @alina exact aceeasi problema o am si eu. am trimis deja cererile dupa modelul de aici pe e-mail si acum imi fac griji ca mi-a scapat ceva intrucat cererile date ca exemplu nu contin acele informatii, iar la liceu am sunat de nenumarate ori si, ca de obicei, nu raspunde nimeni sa ma ajute.

  2. “Cererea pe care elevul trebuie să o depună conține numele candidatului, CNP-ul, seria și numărul de buletin, școala absolvită, profilul și specializarea.” Unde scrie in cerere? Ca in modelul oferit orientativ nu sunt aceste campuri? Si daca ma duc pe link-ul oferit, sa gasesc alt model, nu ma trimite nicaieri?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Ligia Deca a dat exemple de creșteri salariale din calculele pe grile trimise inspectoratelor: Pentru un profesor cu studii superioare de lungă durată, grad didactic II, între 15 și 20 de ani vechime, salariul de bază crește de la 5.368 lei la 6.947 lei brut. În Ordonanța publicată în Monitorul Oficial același profesor are 5.717 lei / Diferența este dată de gradația angajatului – precizări

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a oferit exemple de creșteri salariale, la finalul şedinţei de guvern de astăzi. Astfel, „pentru un profesor cu studii superioare de lungă durată, grad didactic II,…
Vezi articolul