Reglementarea școlii online, solicitată de Consiliul Național al Rectorilor Ministerului Educaţiei şi Parlamentului

12.899 de vizualizări
ANOSR
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com

Biroul permanent al Consiliului Naţional al Rectorilor, reunit joi în format de videoconferinţă, a adoptat două rezoluţii.

Reprezentanții CNR au anunțat susținerea trecerii „tuturor activităţilor de predare-învăţare-evaluare în sistemul „faţă în faţă” odată cu încheierea stării de alertă.”

  • Amintim că CNR este condus interimar de Dan Cașcaval, rectorul Universității Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iași (TUIAȘI), pe perioada în care Sorin Cîmpeanu s-a suspendat de la șefia acestui for pentru mandatul de ministru al Educației.

„Acest sistem este singurul care, în momentul actual, respectă Legea Educaţiei 1/2011 cu completările şi modificările ulterioare, precum şi cadrul acreditărilor ARACIS”, a mai precizat CNR.

În acelaşi timp, CNR solicită „Ministerului Educaţiei şi Parlamentului iniţierea demersurilor pentru modificarea cadrului legal, astfel încât să se utilizeze avantajele oferite de sistemul online în activităţile de predare-învăţare-evaluare. Posibilităţile de modificare a normelor legale şi a celor privind evaluarea şi acreditarea programelor de studii de licenţă şi master, precum şi a activităţii doctorale prin includerea modalităţilor de derulare a acestora în sistemul online/hibrid vor fi discute în prima reuniune a Consiliului Naţional al Rectorilor, care se va desfăşura la Iaşi în perioada 7-10 aprilie 2022″.

Totodată, CNR precizează că “în mod cert” susţine autonomia universitară “dezvoltată în cadrul legal” şi respinge orice “instigare la abuz în serviciu” sau nerespectarea legilor.

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Anul acesta cursurile să rămână așa cum au fost începute. Să nu ne facem iluzii că virușii au dispărut, măcar anul acesta să fie terminat cu bine.

  2. Din cate stiu cursurile online in mediul universitar se fac pe platforme straine, Google, Microsoft, …
    Universitatile nu au IT-isti sau daca au probabil nu se vor inhama sa faca activitati extra fara retribuire corespunzatoare.
    Si in mediul preuniversitar, acolo unde s-au utilizat platforme proprii, informaticienii nu au fost platiti.
    Povestea ONLINE, nu are radacini. Stam cu mana intinsa.

  3. Este bine că au ajuns să înțeleagă o realitate ce aduce cu sine cerințe de adaptare.In cei doi ani de pandemie această cerință de adaptare putea fi anticipata și soluționată legislativ.

  4. furturile și abuzurile , au continuat și după ,1990 , pentru ce au murit și mor atîția oameni ? retrocedarea terenurilor ,propietăților luate și menținute abuziv încă 32 de ani , păduri de 180 de ani însușite abuziv ,primari indiferenți , minți sucite ,legi care se bat cap în cap , rău aplicate,,,,,,,,,,,,,,,o lume împotiva altei lumi,,,,,,,,,,,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Burse pentru studenții de la Chimie, Fizică, Biologie, masă caldă și extinderea școlii până la ora 17:00, finanțarea formării viitorilor directori și administratori de școli, un nou sistem de carduri pentru studenți – printre propunerile rectorului Marian Preda pentru finanțare prin “România Educată”

Extinderea programului de școală de la 8:00 la 17:00, generalizarea mesei calde pe model britanic, acordarea de burse pentru studenții care aleg facultăți precum Chimia, Fizica, Biologia, crearea unei linii…
Vezi articolul

EXCLUSIV Softurile antiplagiat nu înlocuiesc comisiile de experți în analizarea plagiatelor. Vor fi acceptate sesizări de plagiat și pe teze de doctorat evaluate in integrum. CNATDCU poate propune modificarea calificativului acordat de către comisia de doctorat – Noile reguli de analizare a plagiatelor

Forul care analizează plagiatele din tezele de doctorat va accepta sesizări de plagiat depuse inclusiv la tezele deja evaluate in integrum, cu condiția ca aceste noi sesizări să aducă probe…
Vezi articolul

Cazul „taxa pe xerox”, expus de o elevă din Mangalia. „Nu poate nimeni să vă plătească aceste teste. Astea sunt ale voastre, personale”, așa explica directoarea Liceului Callatis, într-o înregistrare, de ce “gratuitatea învățământului” nu înseamnă și multiplicarea la copiatorul de la secretariat a unor teste sau materiale școlare

“Fiecare să dea suma respectivă. Împărțiți frumos între voi toți și atâta este. La fiecare disciplină este cel mult treizeci de bani sau cincizeci de bani”. Așa spune o doamnă…
Vezi articolul