Reglementarea școlii online, solicitată de Consiliul Național al Rectorilor Ministerului Educaţiei şi Parlamentului

12.899 de vizualizări
ANOSR
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com

Biroul permanent al Consiliului Naţional al Rectorilor, reunit joi în format de videoconferinţă, a adoptat două rezoluţii.

Reprezentanții CNR au anunțat susținerea trecerii „tuturor activităţilor de predare-învăţare-evaluare în sistemul „faţă în faţă” odată cu încheierea stării de alertă.”

  • Amintim că CNR este condus interimar de Dan Cașcaval, rectorul Universității Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iași (TUIAȘI), pe perioada în care Sorin Cîmpeanu s-a suspendat de la șefia acestui for pentru mandatul de ministru al Educației.

„Acest sistem este singurul care, în momentul actual, respectă Legea Educaţiei 1/2011 cu completările şi modificările ulterioare, precum şi cadrul acreditărilor ARACIS”, a mai precizat CNR.

În acelaşi timp, CNR solicită „Ministerului Educaţiei şi Parlamentului iniţierea demersurilor pentru modificarea cadrului legal, astfel încât să se utilizeze avantajele oferite de sistemul online în activităţile de predare-învăţare-evaluare. Posibilităţile de modificare a normelor legale şi a celor privind evaluarea şi acreditarea programelor de studii de licenţă şi master, precum şi a activităţii doctorale prin includerea modalităţilor de derulare a acestora în sistemul online/hibrid vor fi discute în prima reuniune a Consiliului Naţional al Rectorilor, care se va desfăşura la Iaşi în perioada 7-10 aprilie 2022″.

Totodată, CNR precizează că “în mod cert” susţine autonomia universitară “dezvoltată în cadrul legal” şi respinge orice “instigare la abuz în serviciu” sau nerespectarea legilor.

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Anul acesta cursurile să rămână așa cum au fost începute. Să nu ne facem iluzii că virușii au dispărut, măcar anul acesta să fie terminat cu bine.

  2. Din cate stiu cursurile online in mediul universitar se fac pe platforme straine, Google, Microsoft, …
    Universitatile nu au IT-isti sau daca au probabil nu se vor inhama sa faca activitati extra fara retribuire corespunzatoare.
    Si in mediul preuniversitar, acolo unde s-au utilizat platforme proprii, informaticienii nu au fost platiti.
    Povestea ONLINE, nu are radacini. Stam cu mana intinsa.

  3. Este bine că au ajuns să înțeleagă o realitate ce aduce cu sine cerințe de adaptare.In cei doi ani de pandemie această cerință de adaptare putea fi anticipata și soluționată legislativ.

  4. furturile și abuzurile , au continuat și după ,1990 , pentru ce au murit și mor atîția oameni ? retrocedarea terenurilor ,propietăților luate și menținute abuziv încă 32 de ani , păduri de 180 de ani însușite abuziv ,primari indiferenți , minți sucite ,legi care se bat cap în cap , rău aplicate,,,,,,,,,,,,,,,o lume împotiva altei lumi,,,,,,,,,,,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Taxe de școlarizare majorate “excesiv” la UBB începând cu anul universitar 2023-2024, fără consultarea studenților, acuză reprezentanți ai acestora / UBB justifică majorarea printr-un decalaj important între finanțarea de la buget și taxele de școlarizare

Organizația Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai acuză conducerea Universității că a majorat “excesiv” taxele de școlarizare cu aproape 40 % în unele cazuri și nu s-a consultat cu reprezentanții studenților. “Spre exemplu,…
Vezi articolul

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul