Consiliul Național al Rectorilor anunță că sprijină organizarea Bacalaureatului: Drumul către studiile universitare nu trebuie să fie pavat cu situații de compromis

4.109 vizualizări
locuri în cămine - Studenția online
Foto: Pexels.com
Consiliul Național al Rectorilor anunță că susține organizarea examenului de Bacalaureat, “dar într-un mod responsabil și echitabil, cu respectarea precauțiilor impuse de răspândirea COVID 19”. “Credem că nu trebuie finanțate studiile unui număr mare de persoane, care după câteva săptămâni sau luni vor abandona facultatea din cauza nivelului necorespunzător de pregătire”, se arată într-un comunicat semnat de președintele CNR, Sorin Cîmpeanu.

“Drumul către studiile universitare nu trebuie să fie pavat cu situații de compromis și nicio generație de elevi nu trebuie să fie sacrificată”, încheie Consiliul Rectorilor.

Comunicatul integral al Consiliului Național al Rectorilor

Consiliul Național al Rectorilor sprijină organizarea examenului de Bacalaureat

CNR sustine organizarea examenului de Bacalaureat, dar într-un mod responsabil și echitabil, cu respectarea precauțiilor impuse de răspândirea COVID 19, privilegiind sănătatea elevilor și a profesorilor.

Înțelegem pe deplin îngrijorările elevilor și părinților, derivate din maniera concretă de organizare a examenului de bacalaureat în această perioadă atipică, marcată legal prin starea de urgență și starea de alertă, determinate de declararea pandemiei de coronavirus SARS COV-2 la nivel mondial. Emoțiile firești generate de un examen important, definitoriu pentru personalitatea adolescenților și pentru traseul ulterior în viață al acestora, sunt astfel dublate de restricțiile și incertitudinile generate de criza pe care o traversăm, criză care afectează întreaga societate, și nu numai din punct de vedere medical, dar și economic și social.

Examenul național de bacalaureat este însă singura modalitate de evaluare în măsură să certifice de o manieră unitară dobândirea cunoștințelor și aptitudinilor adecvate absolvirii învățământului liceal, constituind de asemenea și baza pentru a accede în instituțiile de învățământ superior, tinerii având astfel șansa de a îmbrățișa o profesie care solicită pregătire la nivel universitar. În România, această evaluare națională a fost adoptată acum 95 de ani, Mircea Eliade făcând parte din prima generație care l-a susținut.

Considerăm că eliminarea examenului de Bacalaureat ar genera o inechitate socială importantă între absolvenții promoției 2020 și cei din promoțiile anterioare și /sau viitoare. De asemenea, credem că nu trebuie finanțate studiile unui număr mare de persoane, care după câteva săptămâni sau luni vor abandona facultatea din cauza nivelului necorespunzător de pregătire, creând în același timp premisele unui eșec personal care le poate marca existența, sau împiedicând poate accesul altora.

Organizarea examenului de bacalaureat este necesară inclusiv din perspectiva garantării dreptului la educație, drept fundamental prevăzut de Constituția României. Anul școlar/universitar nu a fost înghețat, cu toții, elevi, studenți, părinți și cadre didactice, am făcut eforturi conjugate pentru a continua procesul de învățământ. În toată această perioadă actul de predare și învățare a fost mutat în mediul digital. Nu a fost ușor și nu este ușor în continuare.

Ar trebui să renunțăm la o procedură de evaluare necesară și unică prin natura ei, doar pentru că anul acesta trebuie să se desfășoare diferit? Credem că nu, și considerăm obligatorie implicarea Ministerelor Sănătății și al Internelor, alături de Ministerul Educației și Cercetării, în elaborarea normelor necesare și luarea tuturor măsurilor pentru desfășurarea în cele mai bune condiții a acestui examen, având în vedere în același timp toate scenariile posibile. În acest context, universitățile își afirmă sprijinul pentru derularea evaluării naționale în condiții de siguranță, fiind cunoscută atât capacitatea organizatorică, cât și infrastructura de care dispun.

Drumul către studiile universitare nu trebuie să fie pavat cu situații de compromis și nicio generație de elevi nu trebuie să fie sacrificată. Le dorim succes tuturor, elevi, profesori, părinți și factori decizionali în educație în fața acestui prag, și îi asigurăm că universitățile românești se pregătesc cu toată responsabilitatea pentru viitoarea generație de studenți!

Președinte Consiliul Național al Rectorilor
Prof.univ.dr. Sorin Mihai CÎMPEANU

 


14 comments
  1. Ce relevanta mai are examenul de bacalaureat in 2020? Ce aptitudini necesare pe piata muncii dobandeste un elev in urma pregatirii liceale? Cum afecteaza examenul de bacalaureat accesul la un job in 2020? Cu ce ma ajuta sa invat 14-16 materii la liceu si ce relevanta au cand ma angajez undeva?

  2. Voi sunteti aia care dati diplome oricui, si recompensati plagiatorii. Aveti tupeul sa vorbiti acum despre corectitudine, integritate, lipsa a compromisului, sacrificiu. Asta in timp ce voi nu aveti curajul sa dati examenele terminale decat online, ati echivalat totul, si nu va pasa cui dati diplomele.

  3. Dacă susțin bacul de ce nu susțin și admiterea la facultățile care au decis să facă admitere pe baza mediilor ?

  4. Hai ca apar acum sa vorbească toti, consilii peste consilii… În viață mea nu am auzit de acest consiliu… Consiliul decanilor pe când o poziție 😀
    E esențial sa nu moara nimeni, adică elevul, nu o hârtie, ce faci cu o hârtie dacă tu ești…
    La profesori nu se gândește oricum nimeni!
    Se vede cât de civilizați suntem.
    Alții nu, Franța, Italia.. ăștia probabil sunt din lumea a treia!

  5. Domnule Campeanu,
    Când e vorba de viață dumneata afirmi ca drumul spre facultate nu trebuie pavat cu situații de compromis?
    Dar dacă drumul către facultate este pavat cu decese dvs. ce veți mai școlarizara?
    Nu e mai bine ca universitățile sa organizeze examene pe bune și sa aiba
    studenți bine pregătiți?
    Concluzia pe care o trag din cele afirmate de dvs.: e mai bine sa dărâmi (ucizi) decât sa construiești.

  6. Este prea scurt intervalul de 2-12 iunie pentru pregatire, bacalaureatul ar trebui echivalat, nu ar fi nici o discriminare în acest lucru, sa nu uităm de elevii cu afecțiuni respiratorii care sunt expuși pericolului de infectare in perioada respectiva respectiva de pregătire și susținere a examenului.

    1. Di 8 zile se merge la scoala doar 4 zile cate 3 ore pe zi ca sa treaca, bine zis treaca, nu sa invete, pentru ca nu ai ce invata in 3 ore pe zi.Consiliile decanilor si altele ar trebui sa faca on asa fel incat sa organizeze examene de admitere, dar oare cati se vor mai duce sa sustina examenele? Probabil nu vor fi ocupate nici locurile de la buget. Sunt facultati unde studentul munceste in tari straine, vine la sfarsit de an da.”examenul,,si ia diploma de licenta sau master si mai vorbim ca trebuie sa sacrificam niste copii pentru diploma de bac. Oare pe cine intereseaza cum ai luat acea diploma de nu se poate echivala cu niste note? Suntem cu o suta de ani in urma multor tari si ne batem cu pumnul in piept ca suntem in uniunea europeana. Daca eram acolo ne uitam si in jurul nostru si vedeam cum isi protejeaza altii copii si profesorii si nu intetesele lor.

  7. Este prea scurt intervalul 2-12 iunie pentru pregatire ,bacalaureatul ar trebui echivalat,nu ar fi nici o discriminare în acest lucru ,sa nu uitam de elevii cu afecțiuni respiratorii care sunt expuși pericolului de infectare in perioada respectiva de pregătire și susținere a examenului.

  8. Doamne fereste sa-i dai unui copil o sansa in plus ca sa-si continue studiile! In Romania, accesul la educatie este limitat si controlat tocmai prin aceste examene, pe care ai sanse sa le promovezi daca platesti meditatii si culegeri avizate de MEC. Aceste examene nu reflecta intocmai o evaluare aceea ce se preda si se lucreaza in clasa.

    Cine mai culege capsunile si sparanghelul Europei daca prea multi au acces la educatie?

  9. Sunt de parere ca examenul de Bacalaureat ar trebui sa se desfasoare. Fie esti pregatit pentru el, fie mai incerci o data la toamna sau anul viitor. Poate doar sa fie eliminata din programa pentru Bac materia aferenta celor aproape 3 luni de stare de urgenta si apoi de alerta (nu ca asta ar face mare diferenta). Sa fim seriosi, daca ne plangem ca ne-a afectat capacitatea de a invata aceasta perioada atunci avem o problema.
    In plus, echivalarea cu media generala a celor 4 ani de liceu este total inechitabil. Un elev de la liceul de la Cucuieții din Deal cu media 9, nu este la acelasi nivel cu un elev de la Gh. Lazar cu media 9.

  10. Parerea mea este ca bacul ar trebui echivalat doar celor din promotia 2019-2020… celor care au picat anii trecuti sa li se interzica echivalarea, sa fim seriosi se poate gasi o metoda daca se doreste.

    Nu e atat de usor pentru elevi sa se intoarca in banci sa dea un examen dupa 3 luni de absenta scolara, mai ales cu masi pe fata 2 ore… scoala online nu prea a functionat cum spune ministrul educatiei mai ales in mediul rural!

    1. Nimănui nu-i este ușor, nici măcar celor foarte pregătiți nu le va fi. Ar fi o mare nedreptate făcută copiilor foarte buni, știți foarte bine că notele nu au fost acordate nici pe departe cu aceeași exigentă în timpul liceului, sunt elevi care au poate 10 pe linie la mate la un liceu oarecare și nu este nici de 7 față de unul de la un liceu prestigios de mate-info la care culmea, nici nu are 10 pe linie pentru că profesorul a ținut să-l ambitioneze. Cum credeți că se simte un astfel de elev care termină un test de antrenament pentru bacalaureat în 30 minute când știe că facultatea pentru care s-a pregătit nu mai organizează concurs de admitere și va face selecția după notele de la bacalaureat pe niște subiecte de nivel mediu unde nu se poate vedea diferența între un elev doar pregătit și unul capabil să facă probleme de olimpiadă? Va fi hazard, departajare la sutimi sau la o sutime pe lucrări corectate de diverse comisii, nu de una. Și dumneavoastră puneți problema de echivalare cu notele din liceu, adică cel de 7 real să-i ia locul la facultate ăstuia care a muncit cu adevărat și îl duce capul?
      Nu ar fi fost nicio problemă dacă facultățile organizau examen de admitere, dar cum mai toate fac selecția pe baza mediei de la bacalaureat, inclusiv cele care până acum un an au organizat examen de admitere, despre ce vorbim… este o mare ipocrizie din partea celor care solicită echivalarea.
      ,, România educată ” asta este?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Au pătruns tot mai multe universități românești în clasamente, dar nu performăm la vârf. Avem nevoie de programe care să susțină excelența, să schimbe paradigme – câteva gânduri despre raportul Draghi

Recent a fost publicat „Raportul Draghi” asupra competitivității europene: The future of European competitiveness – A competitiveness strategy for Europe. Fără îndoială că raportul va genera discuții și reflecții aprinse, dar,…
Vezi articolul

GHID BAC 2024 Matematică. Sfaturi de la profesorul Marius Perianu, coordonator al lotului de olimpici: Soluțiile trebuie să alterneze cu explicații despre teoremele folosite în rezolvarea problemei

Soluțiile date de candidați la examenul de Bacalaureat – Matematică trebuie să alterneze cu explicații despre teoremele folosite în rezolvarea problemei și astfel profesorii evaluatori pot urmări raționamentul de abordare…
Vezi articolul
Daniel David / Foto: UBB

Rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David, despre anunțul că SRI recrutează ofițeri, publicat pentru studenți de Facultatea de Filosofie din București: Cred că e un semn foarte bun și mă bucur că semnul ăsta îl dă directorul actual al SRI-ului, care e absolvent al UBB-ului și eu cred că știe ce face

Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca susține decizia Facultății de Filosofie a Universității din București de a-și anunța propriii studenți că SRI recrutează „ofițeri operativi și analiști”. „Într-o societate democratică, serviciile…
Vezi articolul