Robert Avram, președintele Consiliului Național al Elevilor, atrage atenția asupra rolului pe care ar trebui să îl aibă școala și profesorii în privința formării caracterelor elevilor. Semnalul de alarmă confirmă problemele legate de situațiile de bullying din sistemul de educație românesc.
”Am văzut la nivel internațional foarte multe modele de bune practici pe acest peers to peer abuse, pentru că e foarte important și l-am pus pe agenda publică ori de câte ori am avut ocazia, pentru că la Consiliul Elevilor, am fost întotdeauna implicați în asigurarea unui mediu școlar inclusiv de calitate, echitate pentru toți elevii și, mai important, un mediu școlar prietenos pentru că școala nu este doar un loc în care elevii vin, stau 6, 7 ore, 8 ore uneori, primesc informația pe tablă, scrisă, o transcriu, pleacă acasă o memorează, se întorc înapoi.
Nu, nu asta e școala în viziunea elevilor, școala trebuie să treacă peste acest rol, cumva, foarte sec și foarte sobru, de a transmite informațiile dintr-o programă școlară și trebuie să-și ia rolul în serios, anume acela de a forma caractere, de a transmite valori, de a oferi modele pentru că, profesorii sunt poate persoanele cu care elevii petrec cel mai mult timp, chiar mai mult decât petrec cu părinții lor, ori este imperios să avem profesori care să reprezinte adevărate modele de verticalitate, de etică, de profesionalism și de comportament, atunci când întră în interacțiune cu elevii”, a declarat Robert Avram.
Citește articolul integral pe G4Media.ro.
Foto: © Rafael Ben Ari | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
4 comments
Cum să înveți pe cei mai mulți din elevii acestor generații, ceva??? Valori? Caracter??? Când ei refuza să învețe orice (nu toți) ce nevoie am eu de asta? De ce trebuie să știu asta??? Eu știu cum se fac banii!! Asta îți răspund…ce valoare mai are profesorul, când elevul, părintele și societatea îl denigrează???
Când le face placere să îi chinuie pe alții…. Sa pună în practica provocări tâmpite de pe net!!!
Educația și a pierdut valoarea și nu prea poate sa explice ce înseamnă valoare,,..
Dragi elevi,
Deși v-ar plăcea ca școala să aibă orice alt rol în afara celor de a transmite valori informaționale și de a forma mecanisme de gândire analitică, în fapt ea nu poate ține rol de mamă și de tată, chiar dacă folosiți imperativul neasumat “trebuie”.
Nu, școala nu are cum să se substituie rolurilor familiei, inclusiv cel al formării caracterelor, principiilor, educației sociale. Nu doar din cauză că nu este plătită pentru așa ceva (de altfel sub-remunerată și pentru obiectivele corespondente), ci mai ales deoarece nu are vreo autoritate, măcar apropiată, de cea a familiei 🤷🏻♂️. Cu atât mai puțin are vreo pârghie și pentru modelarea mediului social al copilului. Și asta fără a specifica destrămarea în timp a oricărei autorități a școlii față de elevi, evidențiată inclusiv de tonul imperativ al comunicării din articol.
Empatia, echitatea sau/și alte socialisme, nu vă oferă, vreun moment, vasalitatea școlii, ci doar eventual o iluzie în acest sens, întrucât nevoia educației școlare este a copilului, nu a profesorului să educe, un fapt care nu mai poate schimbat emoțional, subiectiv.
Și elevi să.si ia rolul in serios, că au cam uitat de ce vin la școala. Școala nu e club.
Dacă mafiile politice au pus ghearele pe tot ce mișcă, iar conducerile școlilor și inspectoratelor sunt numite de către mafie, iar aceștia continuă să mușamalizeze abuzurile în stil comunist; cine să apere demnitatea copiilor? cine să-i protejeze? Rânjetele vinovate ale dascălilor care primesc șpagă și scot agramați și analfabeți funcționali? Indiferența polițienilor care dorm sub șepci, după ce au bifat vizitarea școlilor, fără să fie capabili dornici în a ajuta creșterea sănătoasă a copiilor?
Eu lupt cu nesimțirea și lehamitea acestor angajați ai statului corupt. Parchetul doarme pe el până la prescriere, căci angajații sunt plătiți foarte bine, indiferent de rezultate sau munca prestată.