Consiliul Național al Elevilor nu este de acord cu prelungirea vacanței de Paște, menținerea școlilor deschise în format fizic atunci când rata incidenței depășește 6/mia de locuitori și amânarea Evaluării Naționale

51.367 de vizualizări
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie
Sursă foto: Facebook.com / Rareș Voicu
Reprezentanții elevilor cer ca școlile să nu rămână deschise odată cu atingerea ratei de infectare 6/1000 locuitori și să facă tranziția spre online „până la scăderea ratei de infectare, indiferent dacă localitatea se află sau nu în mod formal în carantină”. „Excepție pot face simulările pentru examenele naționale, care se vor derula săptămâna viitoare pentru elevii claselor a VIII-a”, se arată într-un comunicat al Consiliului Național al elevilor.

Ei mai atrag atenția că „decalarea Evaluării Naționale și creșterea duratei vacanței de Paște la aproape o lună, va conduce la apariția unei rupturi în procesul educațional și în ritmul de învățare al fiecărui elev, fapt ce va avea consecințe dezastruoase asupra rezultatelor de la examenele naționale”. Nu în ultimul rând, Consiliul Național al Elevilor solicită „Ministerului Educației să ia, în mod transparent și alături de actorii din sistemul educațional, măsurile care se impun pentru a garanta bunul mers al procesului educațional din întreaga țară.”

Mai jos, comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor:

„În cursul zilei de astăzi, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat faptul că unitățile de învățământ vor rămâne deschise și după depășirea ratei incidenței de 6/mia de locuitori, iar vacanța de Paște va fi prelungită, urmând ca Evaluarea Națională să fie amânată, în speranța că în luna mai rata incidenței va scădea îndeajuns de mult încât să permită întoarcerea la școală în siguranță a elevilor.

Consiliul Național al Elevilor dezaprobă propunerea Ministerului Educației și lipsa acută de consultare în luarea acestei decizii. Considerăm că menținerea școlilor deschise în format fizic atunci când rata incidenței depășește 6/mia de locuitori, denotă iresponsabilitate, având în vedere faptul că unitățile de învățământ nu au resursa umană necesară pentru administrarea regulată a testelor rapide antigen în rândul elevilor, pentru a garanta siguranța acestora (de la începerea cursurilor au fost administrate doar 19.000 de teste, din 1.850.000 disponibile în școli). Solicităm ca, odată cu atingerea ratei de infectare 6/1000 locuitori, unitățile de învățământ să facă tranziția către cursurile online, până la scăderea ratei de infectare, indiferent dacă localitatea se află sau nu în mod formal în carantină. Excepție pot face simulările pentru examenele naționale, care se vor derula săptămâna viitoare pentru elevii claselor a VIII-a.

În plus, considerăm că decalarea Evaluării Naționale și creșterea duratei vacanței de Paște la aproape o lună, va conduce la apariția unei rupturi în procesul educațional și în ritmul de învățare al fiecărui elev, fapt ce va avea consecințe dezastruoase asupra rezultatelor de la examenele naționale. Este absurd să considerăm că factorii care conduc la necesitatea suspendării cursurilor (creșterea numărului de cazuri, nerespectarea măsurilor de protecție de către elevi și profesori, netestarea elevilor etc.) vor dispărea în decursul unei singure luni. Astfel, „tactica amânării” nu face altceva decât să tergiverseze în mod inutil inevitabilul.

Având în vedere toate acestea, solicităm Ministerului Educației să ia, în mod transparent și alături de actorii din sistemul educațional, măsurile care se impun pentru a garanta bunul mers al procesului educațional din întreaga țară.

„În contextul în care din ce în ce mai multe localități depășesc rata de infectare de 6/mia de locuitori, e timpul ca Ministerul Educației să respecte scenariile aprobate la nivel național și să procedeze la suspendarea cursurilor în unitățile de învățământ din aceste UAT-uri, până la scăderea ratei de infectare sub 6/mia de locuitori. Este iresponsabil ca Ministerul Educației să ignore situația epidemiologică și să nu acționeze cu celeritate atunci când numărul de cazuri crește semnificativ. Mai mult, decalarea Evaluării Naționale nu face altceva decât să creeze confuzie și o senzație de impredictibilitate în rândul elevilor de clasa a VIII-a, amplificată de lipsa testelor de antrenament”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor (CNE).”

Sursă foto: facebook/Rareș Voicu


15 comments
  1. Cand ii auzi pe elevi cu “ruptura în procesul educational”, “ritm de învățare” și alte vorbe alese, te gândești ca învata toți de rup, când de fapt, de la așa-zisa revoluție încoace 99% dintre elevi și tot atâția profesori merg la școală doar ca să aibă de unde sa se întoarca acasă. Am 3 copii și îmi e rușine în ce hal a putut ajunge învățământul cu profesorii care sunt profesori pentru a nu sunt în stare de altceva. Când se închid școlile, de ce se închid, când se deschid, de ce se deschid? Orice s-ar întâmpla, mai bine era altfel, ca doar de asta suntem romani. Problema părinților nu este ca se închid scolile și nu mai învață bietul copil (dacă ii e sa învețe, învață oricum) ci ce face cu el acasă.

  2. Si totusi, ce e de facut? La Brasov unde incidenta este 7 la mie acum o saptamana am intrat online, iar de maine ne cheama la scoala conform noului ordin de ministru. Cum sa imi trimit in mod constient copilul la scoala, acum cand rata de incidenta este atat de mare? Ce putem face? O petitie? O cerere de demisie a domnului ministru? Parca vad ca ne prinde jumatatea lunii iulie in scoli. Cum vor rezista bietii copii cu mastile in caldura aceea?

  3. Orice faceti domnu ministru, dar ganditi-va in primul rand la elevi. Taiati salarii, sporuri, taiati ce doriti dar elevii sunt primii de care este neaparat sa tineti cont. Calitatea educatiei lor este primordiala. Ori acest lucru nu se observa la toate actiunile pe care le intreprindeti. Facem orice numai scoala nu. E o bataie de joc generalizata. Aceste schimbari bruste de planuri, calendare modificate, ba e vacanta, ba e scoala, ba e online, ba nu e, toate acestea induc nesiguranta si odata cu ea se produce dezordine in tot sistemul de educatie. Elevii nu sunt niste obiecte cu care aveti dreptul sa jonglati dupa cum va dicteaza directivele de partid, ei sunt copii si daca nu le insuflam seriozitate si perseverenta in tot ce facem cu ei, sa stiti ca i-am pierdut. Asa vad acum, asa vor face la randul lor. Dupa ureche, de azi pe maine. Dar nu va intereseaza nimic din toate acestea mr. Campeanu. Totul este pentru imaginea dumneavoastra si a partidului al carui marioneta sunteti. Aveti obiective, aveti strategii, cine mai stie ce aveti. Doar elevul, copilul, obiectul principal si misiunea dumneavoastra de Ministru al Educatiei, de conducator al invatamantului din aceasta tara, acest obiectiv l-ati pierdut din vedere. Nu uitati ca in centrul educatiei sta elevul, copiii nostri, nicidecum dumneavoastra insiva si nici inspectorii sau directorii de scoli. Nici macar profesorii. Obiectivul ar trebui sa fie elevul, de care nu tineti seama. Nici dumneavoastra nici altii din jurul dumneavoastra. La fel au facut si ceilalti, nu sunt ei mai buni, nicidecum. Totusi am sperat la alegeri, doar doar… Insa… zero. Zero absolut. Sunteti pe langa tot ce inseamnana educatie, habar nu aveti ce trebuie sa faceti cu aceasta functie primita, sunteti un functionar de duzina, pus acolo doar ca trebuie sa fie cineva. Zero, domnu ministru. Zero. Este o palarie mult prea mare pentru dumneavoastra. Totusi daca va citi cineva cu putere de decizie acest comentariu cu gust amar, il rog sa se gandeasca: orice faceti, orice decizie luati, ganditi-va la elevi, la copii, la beneficiul direct al lor. Fara interese meschine. Macar pentru ei. Au dreptul la educatie care trebuie sa fie continua, fara intreruperi neprevazute. Deasemenea au dreptul la vacante, au dreptul la sport la aer liber, la miscare, au dreptul la socializarea din pauze. Au dreptul sa stea in picioare, drept, nu adunati de spate cu ochii in telefon sau in tableta, au dreptul la viata publica. Facem orice, numai scoala nu! E pacat

    1. Cred că ceea ce ați spus în 1000 de cuvinte (citește gargară ) , se putea expune mult mai succint .Una peste alta , acest ministru , este cel mai pregătit și vertical ministru din guvern ! Nu știu cât ați comentat când Anisie se scremea să conducă acest minister greu .

      1. Oo, pupa-l-ai in… :))) Ia-l omule si du-l la tine acasa daca iti e asa de drag. Sau esti postacul de serviciu? Hai recunoaste, papusica mica care esti !!

    1. Este bine pentru cine?
      Cea mai mare tampenie si cel mai arogant si incompetent ministru. Nu poate schimba regulile pe parcursul anului școlar, după cum vrea el, fara o consultare publica.

    2. Da e foarte bine, se ai “odihnesc” sărăcuții ca și asa sunt destul de “stresati” de profesorii care le der sa învețe cand ei de fapt vor doar sa-si piardă vremea pe Facebook, Twitter, TikTok, Instagram si alte tampenii de acest fel!

  4. Ăștia ne omoară daca ne mai țin la școala. Trebuie sa intram in online cat mai repede. Sper din tot sufletul sa stam online până la vară. Asa bine este sa ma trezesc la 10

  5. Este foarte interesant cum se iau decizii care afecteaza zeci de mii de oameni, ,,transparent si democratic”, fara consultarea nimanui. Cine mai corecteaza in 5 iulue, cand toti profesorii si-au luat deja bilete la mare? Cum amana parintii eventualele plecari cu copiii, deja aranjate? Si, cel mai important, ceea ce nu s-a precizat, dar putem banui: se prelungeste scoala pana in 10 iulie, mergem toti la scolile fara aer conditionat, in luna lui Cuptor?

    1. Cum sa iti ei concediu cand ai copil la scoala si este un an cu risc epidemiologic. Inseamna ca si tu ca parinte esti fara minte ca si copilul tau. . Cum sa te duci in concediu in cine stie ce statiune cand nu stii ce va fi cu boala asta.

    2. Vacanta primeaza intotdeauna, nu-i asa!!! Pe astea le planificati cu grija! Nu este mare diferenta de temperatura la primele ore in iunie sau iulie!

  6. Aceasta masura anuntata de ministrul educatiei nu rezolva nimic, bulverseaza si strica un echilibru scolar care era deja destul de precar. Sa anunti fara nici o consultare o masura care afecteaza milioane de elevi, parinti, profesori nu este nici democratic, nici corect. Si repet, dupa luna aprilie cine garanteaza ca rata de incidenta o sa scada? Ce aduce bun pentru scoli si elevi aceasta masura?
    Regulile jocului nu se schimba in timpul jocului, mai ales fara ca cei care joaca sa fie anuntati si sa fie de acord!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O elevă care a primit notă mai mică la limba romană, după contestații la Bacalaureat, solicită o reevaluare națională a lucrărilor: Mi-aș dori să se schimbe ceva în sistemul de învățământ, care ne vrea agramați. Sunt trecute cu vederea din ce în ce mai multe greșeli

O absolventă de filologie a Liceului Teoretic „Brâncoveanu Vodă” din Urlați solicită „o reevaluare națională a lucrărilor, realizată de profesori competenți”. Aceasta a contestat nota 9,50 obținută la proba de…
Vezi articolul

Peste 22 de mii de elevi au lipsit la simularea pentru Bacalaureat, la proba obligatorie a profilului / S-au prezentat mai mulți elevi decât anul trecut, potrivit datelor Ministerului Educației

La simularea probei obligatorii a profilului din cadrul examenului național de Bacalaureat 2024, desfășurată astăzi, 5 martie, au fost prezenți, conform datelor transmise de inspectoratele școlare județene (ora de referință:…
Vezi articolul

Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației

Datele despre cadrele didactice care vor avea competențe digitale la finalul formărilor din apelul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, lansat de Ministerul Educației în dezbatere, vor fi…
Vezi articolul

Proiect inedit în școlile din Ilfov: „Ora cu și pentru animale”. Disciplina opțională poate fi predată de orice profesor la clasele a V-a și a VI-a / Programa include vizite la adăposturi de animale, vizionarea de filme ca Lassie sau Colț Alb

Școlile din județul Ilfov au la dispoziție o disciplină opțională „Ora cu și pentru animale” pentru elevii de clasele a V-a și a VI-a și va avea dedicată o oră…
Vezi articolul