Consiliul Național al Elevilor: Este total inoportună suspendarea cursurilor și trecerea în scenariul online la nivelul întregii țări

8.013 vizualizări
Formarea profesorilor
Foto: Microsoft
“La momentul de față, este total inoportună suspendarea cursurilor și trecerea în scenariul online la nivelul întregii țări. De aceea, solicităm Ministerului Educației și Ministerului Sănătății introducerea unui algoritm de calcul care să stea la baza deciziei privind modul în care se vor desfășura orele de curs, care să cuprindă mai mulți parametri: vaccinarea elevilor și a profesorilor, incidența din localitate, supraaglomerarea claselor, posibilitatea testării rapide în școală, infrastructura (măști, dezinfectant, distanțare fizică)”, susține Consiliul Național al Elevilor.
Comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor:

“Noul val pandemic – momentul oportun pentru asumarea unor măsuri sustenabile!

Izbucnirea valului 5 al pandemiei în România a avut loc în urmă cu puțin timp, iar autoritățile încă nu au adoptat un set de măsuri stabil pentru stoparea acestuia în comunitățile școlare.

În acest sens, Consiliul Național al Elevilor reiterează poziția structurii privind nevoia de a descentraliza scenariul de funcționare a școlilor, având în vedere că există localități în care rata de incidență este egală cu zero. La momentul de față, este total inoportună suspendarea cursurilor și trecerea în scenariul online la nivelul întregii țări. De aceea, solicităm Ministerului Educației și Ministerului Sănătății introducerea unui algoritm de calcul care să stea la baza deciziei privind modul în care se vor desfășura orele de curs, care să cuprindă mai mulți parametri: vaccinarea elevilor și a profesorilor, incidența din localitate, supraaglomerarea claselor, posibilitatea testării rapide în școală, infrastructura (măști, dezinfectant, distanțare fizică) etc.

Totodată, reprezentanții elevilor își exprimă dezamăgirea față de modul în care guvernanții tratează situația actuală, generată de apariția valului 5 al pandemiei de COVID-19, având în vedere că în urmă cu scurt timp autoritățile au anunțat că nu vor exista teste pe bază de salivă pentru elevi nici în această săptămână. De aceea, cerem publicarea analizei Corpului de Control al Prim-ministrului în ceea ce privește operațiunea de licitație si livrare a testelor non-invazive, precum și sancționarea celor responsabili de acest proces defectuos.

„O trecere în online ar adânci și mai tare pierderile educației din timpul pandemiei și nu ar avea niciun efect asupra stopării răspândirii virusului în școli. Nu online-ul e soluția, ci adoptarea unor măsuri sustenabile pentru tot sistemul, care să prevină o eventuală închidere a școlilor pe perioade nedeterminate”, a declarat președintele Consiliului Național al Elevilor, Silviu Morcan.”


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Agenția Spațială Europeană (ESA) a suspendat misiunea ruso-europeană pe Marte: Deși recunoaște impactul asupra explorării științifice a spațiului, ESA este pe deplin aliniată cu sancțiunile impuse Rusiei de statele sale membre

În timpul unei ședințe de la Paris, consiliul de conducere al Agenției Spațiale Europene ”a recunoscut imposibilitatea actuală de a desfășura cooperarea în curs cu agenția spațială a Rusiei, Roscosmos, în misiunea…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fostul secretar de stat din Educație responsabil cu fondurile europene, replică la Funeriu: Școli verzi înseamnă educație pentru mediu curat, schimbarea mentalității copiilor, sănătate și eficiență energetică

Fostul secretar de stat din Ministerul Educației responsabil cu fondurile europene, Mihaela Popa, îi dă replica lui Daniel Funeriu pe tema școlilor verzi. “Școli verzi înseamnă educație pentru mediu curat,…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul UBB: Studenții sunt parte a comunității universitare oferind un act educațional la care ei sunt co-creatori, deci ei trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație

Studenții nu sunt doar beneficiari ai sistemului de educație, ei sunt „co-creatori” și „trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație”, a spus profesorul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB)…
Vezi articolul