Consiliul Național al Elevilor critică faptul că elevii nu vor mai fi consultați și nu mai au drept de vot în consiliile de administrație ale școlilor, prin proiectul de lege al Educației în Învățământul Preuniversitar

1.835 de vizualizări
Foto: CNE
În proiectul de Lege a învățământului preuniversitar, lansat în urmă cu 2 zile de Ministerul Educației în consultare publică, reprezentanții elevilor aleși prin vot direct de către colegii lor nu mai sunt menționați ca având drept de vot în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar, reclamă Consiliul Național al Elevilor, într-un comunicat de presă

La 2 zile după lansarea în dezbatere publică a legilor Educației, Consiliul Național al Elevilor critică faptul că “reprezentanții elevilor aleși prin vot direct de către colegii lor nu mai sunt menționați ca având drept de vot în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar. De asemenea, principiul consultării elevilor în luarea deciziilor majore din sistemul de educație nu a mai fost preluat în noul pachet legislativ”.

“Elevii reprezentanți atrag atenția asupra faptului că elevul, prin prisma calității sale, este beneficiarul direct al actului educațional, iar orice decizie care se ia în sistem ar trebui să respecte interesul superior al acestuia. Cum altfel am putea să ne asigurăm de respectarea acestui principiu asumat de multă vreme la nivelul sistemului dacă nu prin promovarea implicării active a tinerilor în procesul de luare a deciziilor care îi privesc în mod direct?

Consiliul Național al Elevilor se opune ferm acestei prevederi care se dorește a fi introdusă în noua Lege a învățământului preuniversitar și solicită Ministerului Educației să remedieze în cel mai scurt timp posibil problema semnalată de către elevii reprezentanți, introducând, în proiectul de lege, posibilitatea elevilor de a fi reprezentanți în consiliile de administrație ale unităților de învățământ liceal (printr-un reprezentant cu drept de vot, care a împlinit vârsta de 18 ani) și gimnazial (printr-un reprezentant cu statut de observator), cât și în celelalte structuri ale școlilor însărcinate cu asigurarea calității, combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar,” se arată în comunicat. De asemenea, principiul consultării elevilor în luarea deciziilor majore din sistemul de educație nu a mai fost preluat în noul pachet legislativ”.

  • Actuala lege, art 96. (4^2) prevede: “La ședințele consiliului de administrație în care se dezbat aspecte privind elevii, președintele consiliului de administrație are obligația de a convoca reprezentantul elevilor care participă la ședință cu statut de observator.”

În proiectul de lege al Educației privind Învățământul Preuniversitar în art. 3 este prevăzut la litera s), principiul respectării dreptului elevului la opinie, ca beneficiar direct al sistemului de învăţământ, dar nu se mai precizează participarea elevilor la ședințe.

Redăm comunicatul integral:

1 comment
  1. Asta este deja o nesimțire crasă. Elevilor trebuie să li se acorde dreptul de a participa la ședințele școlilor. Nu e corect, ca doar profesorii și directorii să participe la aceste ședințe, deoarece vor aplica niște reguli comuniste, reguli care vor veni doar în favoarea și beneficiul profesorilor, care nu au niciun interes să facă ceva pentru copii. Ei îi văd doar interesul propriu și atât. Se cred dumnezei, iar elevii și părinții sunt sclavii lor. O altă lege a educației aberantă, care nu sprijină copiii, ci doar profesorii și atât. Halal țară!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noțiunea de „școală bună”, „de top” nu ar trebui să existe în cadrul învățâmântului de stat, potrivit Federației părinților și aparținătorilor legali, care transmite sfaturi pentru înscrierea la clasa pregătitoare

Noțiunea de „școală bună”, „de top” nu ar trebui să existe în cadrul învățâmântului de stat care presupune să ofere șanse egale tuturor elevilor, potrivit unei postări a Federației părinților…
Vezi articolul

Ligia Deca: Trebuie să punem în prim-plan și necesitatea organizării rețelei școlare în așa fel încât să avem clase cu componență socio-economică mixtă / Studiu OECD: Reducerea analfabetismului funcțional până în 2030 are impact economic pe termen lung de 200% din PIB. Dacă îl eliminăm, e de aproape 300%

Trebuie să punem în prim-plan și necesitatea organizării rețelei școlare în așa fel încât să avem clase cu componență socio-economică mixtă, a declarat consilierul prezidențial pentru Educație și Cercetare Ligia…
Vezi articolul

“Dacă Dragnea a avut un Iordache, Ciucă are un Cîmpeanu”, spune senatorul USR-PLUS Irineu Darău, despre proiectul de lege a învățământului superior care permite renunțarea la titlul de doctor “prin act unilateral de voință”

“Legea învățământului superior – dacă va fi aprobată în această formă – va avea efectul amnistierii de facto a plagiatorilor și a altor falsificatori. Dacă Dragnea a avut un Iordache,…
Vezi articolul